توقف فروش ماسک و مواد ضدعفونی در دیجی‌کالا و دیوار - تکفارس 
توقف فروش ماسک و مواد ضدعفونی در دیجی‌کالا و دیوار - تکفارس 
توقف فروش ماسک و مواد ضدعفونی در دیجی‌کالا و دیوار - تکفارس 

توقف فروش ماسک و مواد ضدعفونی در دیجی‌کالا و دیوار

محمدرضا داوری
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - 09:02
توقف فروش ماسک و مواد ضدعفونی در دیجی‌کالا و دیوار - تکفارس 

در چند روز گذشته، قیمت خرید ملزومات پیشگیری از ویروس کرونا مانند ماسک و ژل‌های بهداشتی و ضدعفونی کننده تبدیل به مشکلی برای استارتاپ‌های فروش کالا و خدمات مانند دیجی‌کالا و دیوار شده است. این بحران باعث شد تا این دو شرکت تصمیم بگیرند که فروش کالاهایی از این دست را در پلتفرم‌های خود متوقف کردند.

سایت دیوار چهارشنبه (۱۴ اسفند) در یک پیام توییتری نوشت:

دیوار برای جلوگیری از احتکار، گران‌فروشی و مقابله با سودجویان، انتشار آگهی فروش ژل‌های ضدعفونی، محلول‌های الکلی و محصولات بهداشتی پیشگیری از کرونا را ممنوع کرده است.

طبق گفته‌ی مسئولان این پلتفرم پیش از این هم مانع انتشار آگهی خرید و فروش کالا و خدمات و آگهی فروش غیرمجاز ماسک‌های طبی شده بود.

پیش‌تر دیوار در توییتی اعلام کرده بود تمام آگهی‌های مربوط به ماسک‌های طبی را حذف کرده و مانع انتشار آگهی‌هایی شده که با هدف فریب مردم برای فروش محصولات پیشگیری از ابتلا به کرونا ثبت شدند.

دیجی‌کالا  هم به عنوان بزرگترین خرده فروشی آنلاین کشور در حال‌حاضر از فروش محصولات بهداشتی پیشگیری از کرونا خودداری می‌کند.

به نظر می‌رسد این توقف به دنبال اتفاقات چند روز اخیر برای این پلتفرم از سوی مدیران این شرکت اتخاذ شده است. ابتدای هفته جاری دیجی‌کالا در اعتراض به گزارشی که از صدا و سیما در روزهای پیشین پخش شده و در آن از کشف پنج میلیون ماسک در بازار دیجی‌کالا اطلاع داده بود بیانیه‌ای صادر کرده و در آن اعلام کرده بود کا گزارش صدا و سیما درباره احتکار ماسک توسط دیجی‌کالا کذب است.

دیجی‌کالا در این بیانیه تعداد ماسک‌های موجود در انبار دیجی‌کالا را ۳۴ هزار عدد اعلام کردند و در پایان از هشت هزار مشتری که این ۳۴ هزار ماسک را خریداری کرده بودند پوزش خواسته و اعلام کردند این ماسک‌ها در اختیار معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت قرار گرفته و قادر به ارسال آنها نیستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید