آموزش و پرورش به زودی برنامه‌های آموزش مجازی خود را اعلام می‌کند - تکفارس 
آموزش و پرورش به زودی برنامه‌های آموزش مجازی خود را اعلام می‌کند - تکفارس 
آموزش و پرورش به زودی برنامه‌های آموزش مجازی خود را اعلام می‌کند - تکفارس 

آموزش و پرورش به زودی برنامه‌های آموزش مجازی خود را اعلام می‌کند

محمدرضا داوری
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - 15:29
آموزش و پرورش به زودی برنامه‌های آموزش مجازی خود را اعلام می‌کند - تکفارس 

وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های خود برای آموزش مجازی به صورت متمرکز برای دانش‌آموزان سراسر کشور را به زودی اطلاع می‌دهد. بر اساس اعلام سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش این وزارت‌خانه با همکاری وزارت‌ ارتباطات در حال بررسی ظرفیت فضای مجازی برای ارائه راه‌حلی برای آموزش مجازی هستند و قرار است این برنامه‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس با سرعت بیشتری انجام شود.

با شیوع ویروس کرونا در کشور، از هفته گذشته مدارس براساس دستور وزارت بهداشت تعطیل شدند. این تعطیلات نیز تا آخر هفته ادامه دارد و برای تعطیلی هفته بعد نیز پنج‌شنبه هفته جاری تصمیم‌گیری می‌کنند با شروع این تعطیلات بحث آموزش مجازی و آموزش از راه دور مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

در همین خصوص محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته گذشته در حساب توییتر خود نوشت:

با توجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال، برای همکاری با وزارت آموزش و پرورش امکانات ویژه‌ای را جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم کرده‌اند. از سوی دیگر نیز وزارت آموزش و پرورش با همکاری صداوسیما آموزش دروس در مقاطع مختلف تحصیلی را از طریق شبکه آموزش پیش می‌برد.

با این‌ حال آموزش مجازی به طور جدی انجام نمی‌شود. و حدس و گمان‌هایی که چگونه این آموزش مجازی عملیاتی می‌شود، بسیار است. حال سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌کند که آموزش و پرورش با همکاری وزارت ارتباطات در حال بررسی ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی است تا راه‌حل مناسبی را پیدا کنند و در چند روز آینده نتیجه نهایی را اطلاع می‌دهند.

مهدی شرفی در خصوص اقدامات وزارت آموزش وپرورش در بحث آموزش مجازی بیان کرد:

در حال بررسی چند طرح در زمینه آموزش مجازی هستیم و چون هنوز نهایی نشده است نمی‌توانم جزئیات بیشتری اعلام کنم. اخیرا هم آقای وزیر طرح شبکه اجتماعی دانش‌آموزان را مطرح کردند که باید بررسی شود و نتیجه نهایی تا چند روز آینده اعلام می‌شود.

شرفی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته برخی از مدارس در پیام‌رسان‌های مجاز فعال در شبکه ملی اطلاعات بحث آموزش را پیش می‌برند، در خصوص فعالیت مدارس در روزهای تعطیل گفت:

ما محدودیتی ایجاد نکردیم که مدارس از کدام پیام‌رسان‌های مجاز استفاده کنند و هم‌اکنون برخی از معلم‌ها و دانش‌آموزان از طریق پیام‌رسان‌هایی که مجوز دارند و بربستر شبکه ملی اطلاعات فعالیت می‌کنند، با هم در ارتباط هستند. برخی از مدارس هم سیستم آنلاین خود را دارند و آموزش خود را انجام می‌دهند؛ اما به طور متمرکز و از طریق ستاد مرکزی هنوز اقدامی صورت نگرفته و در حال بررسی راهکارها هستیم. بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز در کشور تحصیل می‌کنند و برای آموزش این تعداد دانش آموز نیاز به تمهیدات خاصی داریم.

طبق گفته‌های مهدی شرفی، دانش‌آموزانی که در شهرها و روستاهایی که دسترسی مناسب ارتباطاتی ندارند، آموزش از طریق شبکه آموزش صداوسیما در نظر گرفته شده است.

شرفی در پاسخ به سوالی که با توجه به گفته‌های دادستانی مبنی برممنوعیت فعالیت آموزش در شبکه‌های اجتماعی خارجی، آیا نظارتی دراین مورد انجام می‌شود، اعلام کرد:

ما در این زمینه بخشنامه‌هایی به مدارس ارسال کردیم و پیشنهاد هم دادیم که تا جایی که امکان دارد باید در شبکه‌های داخلی فعالیت کنند. در این زمینه نظارت هم انجام می‌شود وگزارش خاصی نداشتیم که بحث آموزش در شبکه‌های خارجی انجام می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید