انتشار ویروس کرونا با دفع غیر بهداشتی ماسک و دستکش - تکفارس 
انتشار ویروس کرونا با دفع غیر بهداشتی ماسک و دستکش - تکفارس 
انتشار ویروس کرونا با دفع غیر بهداشتی ماسک و دستکش - تکفارس 

انتشار ویروس کرونا با دفع غیر بهداشتی ماسک و دستکش

محمدرضا داوری
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - 12:15
انتشار ویروس کرونا با دفع غیر بهداشتی ماسک و دستکش - تکفارس 

به گفته‌ی کاظم ندافی، کارشناس بهداشت محیط کار، دفع پسماندهایی مثل ماسک، دستمال یا دستکش‌های استفاده شده، باید به طور بهداشتی انجام شود تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

کارشناس بهداشت محیط کار، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اعلام کرد که انداختن آب دهان و رها کردن دستمال و ماسک‌های استفاده شده در معابر و محیط خانه، می‌تواند موجب شیوع آلودگی و بیماری شود. برای همین ماسک را باید بعد از استفاده به صورت بهداشتی در کیسه زباله انداخت. و با بیان اینکه استفاده از ماسک یک روز است مگر این که مرطوب شده باشد بیان نمود:

قبل از دست زدن به ماسک باید دست‌ها را شست.

کاظم ندافی به دو نوع ماسک بهداشتی و تنفسی اشاره کرد، گفت:

ماسک پزشکی یا جراحی که ماسکی ساده است برای کرونا و برای سه گروه بیماران، کسانی که از بیماران مراقبت می‌کنند و کارکنان مراکز درمانی مناسب است. ماسک‌های موسوم به فیلتر دار یا N۹۷ برای کسانی که خودشان بیمار هستتد مناسب نیست، زیرا دریچه آن‌ها فیلتر ندارد و صرفاً یکطرفه به بیرون و برای بازدم است و این نوع ماسک مخصوص آلودگی هوا است.

کارشناس بهداشت محیط با بیان اینکه شستشوی دست حتی در شرایط عادی باید نهادینه شود و باید دست‌ها را مرتب با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه شست و اگر دسترسی به آب و صابون نباشد می‌توان از محلول سفید کننده یا آب ژاول (هیپوکلورید ۵ درصد) استفاده کرد، تصریح کرد:

برای شستشوی سطوح، این محلول را باید به نسبت یک به ۱۰ با آب سرد مخلوط کرد و به مدت یک دقیقه روی سطوح مورد نظر کشید و برای شستشوی دست‌ها این محلول را به نسبت یک به صد باید با آب سرد ترکیب کرد، چون چربی پوست را می‌برد بعد از آن می‌توان از کرم و مرطوب کننده استفاده کرد.

کاظم ندافی هم چنین تاکید کرد که نباید همزمان با ماده سفید کننده، از مواد دیگر استفاده کرد، زیرا واکنش شیمیایی ایجاد می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید