وب‌سایت پروژه NEON سامسونگ رسماً راه‌اندازی شد - تکفارس 
وب‌سایت پروژه NEON سامسونگ رسماً راه‌اندازی شد - تکفارس 
وب‌سایت پروژه NEON سامسونگ رسماً راه‌اندازی شد - تکفارس 

وب‌سایت پروژه NEON سامسونگ رسماً راه‌اندازی شد

مهرداد میرشاهی
۱۷ دی ۱۳۹۸ - 14:52
وب‌سایت پروژه NEON سامسونگ رسماً راه‌اندازی شد - تکفارس 

وب‌سایت دستیار/دوست مجازی سامسونگ با عنوان NEON رسماً راه‌اندازی شد و آغاز به کار کرد. این سایت از یک «انسان مصنوعی» بهره می‌برد که مانند یک انسان واقعی می‌تواند «احساسات و شعور» خود را بروز دهد. بر اساس اطلاعات موجود، این دستیار مجازی هیچ واکنشی به «هِی نئون» نشان نمی‌دهد و در عوض با اسم‌های مشخص نظیر «فرانک، ناتاشا و هانا» تعامل دارد.

در این سایت به این نکته اشاره شده که NEON همانند دستیار مجازی الکسا نیست و بیشتر به مثابه یک دوست است که می‌تواند «با ما ارتباط برقرار کند و بیشتر از ما بداند، مهارت‌های جدیدی کسب کند و تکامل یابد». دوست مجازی NEON از زبان‌های متعددی پشتیبانی می‌کند؛ از اسپانیایی گرفته تا ژاپنی.

سامسونگ مدعی‌ست که پروژه نئون «واقعیت بی‌نظیری‌ست که تشخیص و درک آن فراتر از تصورات ماست» و کاملاً تعامل‌پذیر و واکنش‌گرا خواهد بود و کاربران قادرند با لبخند و احساسات مختلف با آن به چت و گفتگو بپردازند.

سامسونگ می‌گوید که حریم خصوصی و اعتماد برای یک دوست مجازی بسیار مهم است و آن‌ها این مهم را در طراحی این پروژه لحاظ کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا دوستی مجازی مشابه با Replika بسازد. Replika خود را به عنوان «یک هوش مصنوعیِ رفیق و همراه که به [طرف مقابل] اهمیت می‌دهد» معرفی می‌کند و تاکنون بیش از ۱ میلیون بار برروی اندروید دانلود شده است. مشخص است که دوست مجازی سامسونگ با توجه به محبوبیت این شرکت و قدرت تبلیغاتی بالا، از این میزان دانلود پیشی خواهد گرفت.

پیش‌بینی می‌شود که به زودی جزئیات و اطلاعات بیشتری از این دوست مجازی منتشر گردد. برای بررسی و مشاهده این دوست مجازی، می‌توانید وب‌سایت رسمی آن را با این نشانی بررسی کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید