قابلیت جدید گوگل ترنسلیت ممکن است که سایر سرویس‌های ترجمه را به چالش بکشد - تکفارس 
قابلیت جدید گوگل ترنسلیت ممکن است که سایر سرویس‌های ترجمه را به چالش بکشد - تکفارس 
قابلیت جدید گوگل ترنسلیت ممکن است که سایر سرویس‌های ترجمه را به چالش بکشد - تکفارس 

قابلیت جدید گوگل ترنسلیت ممکن است که سایر سرویس‌های ترجمه را به چالش بکشد

مسلم رفیعی
۳ دی ۱۳۹۸ - 23:21
Google Translate

هرگز زمان استفاده از منابع بیشتر جهت یادگیری یک زبان جدید وجود نداشته است، هرچند که منظور از این منابع، ویدیوهای یوتیوب، پادکست‌ها و یا جغد سبز فراگیر (Duolingo) باشد. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که گوگل با استفاده از یک ویژگی جدید، خود را آماده کرده باشد تا در بازار یادگیری زبان‌های همراه، Duolingo را به چالش بکشد.

همان‌طور که این قابلیت توسط جین مانچون وانگ (Jane Manchun Wong) شناسایی شده، این ویژگی چیزی به غیر از پشتیبانی از فلش کارت نیست. اپلیکیشن Translate به‌زودی با پشتیبانی از صوت و جابجایی، به شما اجازه می‌دهد تا عبارات ذخیره‌شده خود را تمرین کنید.

اپلیکیشن Translate همیشه بر ترجمه، نه بر یادگیری، متمرکز بوده‌ است، اما اخیراً این برنامه پشتیبانی از کتابچه عبارات را نیز اضافه کرده‌ است، که در آن کاربران می‌توانند عبارات پرکاربرد خود را ذخیره کنند. این برنامه معروف نشان‌دهنده گسترش طبیعی این کارکرد یادگیری است.

البته این ویژگی هنوز از هیچ حمایت رسمی برخوردار نشده، و انتشار آن نیز با اما و اگرهای متعددی روبه‌رو است. صرف‌نظر از این‌ها، این ویژگی آماده است تا عملکرد یکی از شناخته‌شده‌ترین خدمات گوگل را گسترش دهد.

این اقدام گوگل بدین معنا نیست که Duolingo بلافاصله رقابت را احساس خواهد کرد، به‌خصوص هنگامی‌که Translate منابع یادگیری واقعی ندارد. به هر حال، ممکن است این قابلیت یک راه‌حل عالی برای کسانی باشد که فقط به یک روش برای تمرین دایره لغات خود نیاز داشته، و لزوماً به یک برنامه‌ درسی قوی احتیاج ندارند.

در خبرهای دیگر نیز آمده که Translate یک به‌روزرسانی دریافت کرده که طی آن ترجمه‌های آفلاین بهبود یافته و ۱۰ زبان دیگر نیز به این سرویس اضافه شده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید