اینترنت همراه هنوز در استان سیستان و بلوچستان وصل نشده است - تکفارس 
اینترنت همراه هنوز در استان سیستان و بلوچستان وصل نشده است - تکفارس 
اینترنت همراه هنوز در استان سیستان و بلوچستان وصل نشده است - تکفارس 

اینترنت همراه هنوز در استان سیستان و بلوچستان وصل نشده است

مهرداد میرشاهی
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 22:38
اینترنت

از شنبه شب (۲۵ آبان ماه) با اعلام افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن، معترضین به خیابان‌ها ریختند و به این گرانی اعتراض کردند. البته عوامل نفوذی باعث به انحراف کشیده شدن این جریانات شدند و همین موضوع هم باعث بروز درگیری‌ها و ناآرامی‌های متعددی در کشور شد که خسارت‌های مالی و جانی را به همراه داشت. در نتیجه، شورای امنیت ملی کشور حکم به قطع اینترنت در کشور داد. پس از یکی دو روز اینترنت برخی شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات عالی وصل شد و عموم مردم تنها قادر به اتصال به اینترنت داخلی یا همان ملی بودند.

با خوابیدن درگیری‌ها و تامین دوباره امنیت در کشور، شاهد آغاز تدریجی اتصال اینترنت بین‌الملل در ایران بودیم. ابتدا اینترنت‌های خانگی یا ADSL در اکثر استان‌ها وصل شد و سپس به صورت قطره‌ای، هرروز شاهد اتصال اینترنت همراه در چند استان بودیم.

با وجود گذشت بیش از دو هفته از قطعی اینترنت، هنوز اینترنت تلفن‌های همراه در استان سیستان و بلوچستان در دسترس مردم قرار نگرفته و مشخص نیست این ابزار ارتباطی چه زمانی در دسترس مردم این منطقه محروم قرار خواهد گرفت. نه شورای امنیت ملی و نه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هنوز در خصوص این موضوع صحبت نکرده‌اند. نکته جالب این است که از شروع درگیری‌ها در کشور، هیچگونه ناامنی و ناآرامی را در این استان شاهد نبوده‌ایم و مشخص نیست هدف از این قطعی چیست و قرار است تا کی شاهد قطعی اینترنت در این استان باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید