تلاش مایکروسافت برای دسترسی ۴۰ میلیون کاربر دیگر به اینترنت - تکفارس 
تلاش مایکروسافت برای دسترسی ۴۰ میلیون کاربر دیگر به اینترنت - تکفارس 
تلاش مایکروسافت برای دسترسی ۴۰ میلیون کاربر دیگر به اینترنت - تکفارس 

تلاش مایکروسافت برای دسترسی ۴۰ میلیون کاربر دیگر به اینترنت

مهرداد میرشاهی
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - 13:12
تلاش مایکروسافت برای دسترسی ۴۰ میلیون کاربر دیگر به اینترنت - تکفارس 

ابتکار Airband مایکروسافت به سوی بین‌المللی شدن قدم بر می‌دارد چراکه این شرکت قصد دارد تا انتهای جولای ۲۰۲۲ میلادی، اینترنت را برای بیش از ۴۰ میلیون شخص دیگر در دسترس قرار دهد. این برنامه در سال ۲۰۱۷ میلادی با هدف بهبود دسترسی اینترنت در روستاهای سراسر ایالات متحده آمریکا آغاز به کار کرد و در حال حاضر، برنامه‌های جدیدی برای گسترش در پیش گرفته است؛ در همین راستا، مایکروسافت قصد دارد تا برنامه Airband را به آمریکای لاتین و جنوب صحرای آفریقا نیز بیاورد.

مایکروسافت در آمریکا با تکیه بر فضای سفید تلویزیونی (ملقب به TVWS) که در طریف ۶۰۰ مگاهرتزی کار می‌کند، به دسترسی ۳ میلیون آمریکایی به اینترنت پهنای باند کمک کرده است. با این حال، در سطح بین‌المللی، تلاش‌های مایکروسافت فقط به TVWS معطوف نیست و از دیگر «فناوری‌های نوآورانه» نیز استفاده می‌کند. این شرکت قصد دارد با سازمان‌های محلی همکاری کند تا به درک درستی از نیازهای خاص هر منطقه دست پیدا کند. همکاری با دولت‌ها برای رفع موانع نظاراتی این نوع فناوری و مشارکت با ISPها برای ارائه دسترسی اینترنت به کاربران نیز از جمله دیگر تلاش‌های ردموندی‌ها برای گسترش اینترنت در سراسر دنیا است.

مایکروسافت مدعی‌ست که تلاش‌های بین‌المللی آن، تاکنون موفقیت‌هایی نیز داشته است. به عنوان مثال، یک پروژه کوچک در کلمبیا، منجر شده تا دو مدرسه و پنج مزرعه با استفاده از فناوری TVWS به اینترنت دسترسی یابند و همینطور همکاری و سرمایه‌گذاری با یک ISP محلی باعث شده تا ۶ میلیون نفر از ساکنان روستاهای کلمبیا به اینترنت دسترسی یابند. علاوه بر این، استفاده از فناوری TVWS در غنا نیز باعث شده تا حدود ۸۰۰ هزار نفر به اینترنت باند پهن دسترسی یابند و از خدمات آن بهره‌مند گردند.

مایکروسافت تنها شرکتی نیست که تلاش می‌کند اکثر مردم سراسر جهان به اینترنت دسترسی یابند. بخش «یک میلیارد کاربر بعدی» گوگل نیز در تلاش است تا خدمات خود را به صورت جهانی در دسترس قرار دهد. از سوی دیگر، فیسبوک نیز با استفاده از پهپادهای اینترنتی و ماهواره‌ها قصد دارد تا تعداد بیشتری از مردم به اینترنت دسترسی پیدا کنند. انگیزه هر سه شرکت از این اقدامات ساده و مشخص است: هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، یک مشتری بالقوه برای آن‌ها محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید