ایلان ماسک قابلیت شخصی سازی بوق ماشین‌های تسلا را تایید کرد - تکفارس 
ایلان ماسک قابلیت شخصی سازی بوق ماشین‌های تسلا را تایید کرد - تکفارس 
ایلان ماسک قابلیت شخصی سازی بوق ماشین‌های تسلا را تایید کرد - تکفارس 

ایلان ماسک قابلیت شخصی سازی بوق ماشین‌های تسلا را تایید کرد

مهدی داوری
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - 15:30
ایلان ماسک قابلیت شخصی سازی بوق ماشین‌های تسلا را تایید کرد - تکفارس 

کمپانی تسلا هموراه به بروزرسانی‌های نرم افزاری مستمر، عجیب و جذاب خود در محصولاتش شهرت دارد و این کمپانی و رئیس آن یعنی ایلان ماسک همواره به فکر فراهم کردن آسایش برای صاحبان خودروهای تسلا و خانواده آن‌ها بوده است.

کمپانی تسلا تمام سعی خود را کرده تا کاری کند افرادی که با صرف هزینه خودرو تسلا را خریداری می‌کنند بتوانند به بهترین شکل از این خودروها استفاده کنند و امکان بسیار زیادی از سوی تسلا در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

کمپانی تسلا موتورز که یک شرکت خودروسازی واقع در ایالت متحده آمریکا است به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان خودروهای برقی در سر تا سر دنیا شناخته می‌شود.

شروع کار این شرکت به سال ۲۰۰۳ برمی‌گردد و در آن زمان بود که این شرکت در شهر پالو آلتو آمریکا کار خود را آغاز کرد.

کمپانی تسلا به عنوان یکی از پرچم داران خلاقیت و تکنولوژی در حوزه ساخت خودرو به شمار می‎‌رود به طوری که این شرکت پس از تولید اولین خودرو برقی خود به شکل رسمی به سمت ساخت خودروهای اسپرت، لوکس، سدان و کامپکت برقی رفت تا بتواند تمامی سلیقه‌ها را پوشش بدهد تا هر فرد با توجه به علاقه خود یک ماشین برقی تسلا را خریداری و از آن استفاده کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در خودروهای تولیدی توسط کمپانی تسلا وجود دارد حالا Auto Pilot یا همان رانندگی خودکار است که باعث می‌شود هوش مصنوعی تعبیه شده در خودرو هدایت ماشین را برعهده بگیرد و ماشین شما تبدیل به یک خودرو خودران شود.

کمپانی تسلا بارها اعلام کرده که این ویژگی باعث می‌شود تا تصادفات رانندگی به کمترین هدف خود برسد.

اما تسلا و خلاقیت‌های آن به همین نقطه خلاصه نمی‌شود و اگر علاقه مند به حوزه خودرو باشید بدون شک هر هفته با اخبار جدیدی از کمپانی تسلا در رابطه با ماشین‌های آن و ویژگی‌هایی که این کمپانی در آن‌ها تعبیه کرده یا قصد دارد اضافه کند رو به رو می‌شود.

اگر اخبار را مطالعه کرده باشید بی شک به این خبر رسیده‌اید که این شرکت به تازگی سرویس پخش فیلم و سریال اینترنتی شبکه نت‌فلیکس را به صفحه‌های نمایشگر خودروی‌های خود آورده است تا افراد داخل این خودروها بتوانند به راحتی به دنیایی از فیلم و سریال برای تماشا دسترسی داشته باشد.

اما با وجود این بروزرسانی‌ها باز هم کمپانی تسلا و ایلان ماسک از خلق ویژگی‌های جدید برای ماشین‌های خود سیر نمی‌شوند و تمام سعی خود را می‌کنند تا همواره جدیدترین ویژگی‌هایی که دیگر شرکت‌های خودروسازی حتی به آن فکر نمی‌کنند را نیز به محصولات خود اضافه کنند.

یک ماه پیش خبری منتشر شد مبنی بر این که کمپانی تسلا در حال آمادگی معرفی صداهای مختلف به خودروهای تسلا است که هنگام حرکت اتومبیل با سرعت کم نزدیک به آنها، عابر پیاده را هشدار می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود تا هم رانندگان نسبت به تردد افراد پیاده دقت داشته باشند و هم عابرین پیاده از وجود ماشین در اطراف خود اطلاع داشته باشد می‌تواند تا تصادف‌هایی که سالیانه از برخورد ماشین‌ها با عابرین پیاده اتفاق می‌افتد را به کمترین حد خود برساند.

این ویژگی البته مطابق با قوانین مدیریت ایمنی ترافیک بزرگراه ملی در کشور ایالت متحده آمریکا است که در آن گفته شده است که یک سیستم هشدار عابر پیاده (PWS) باید مورد استفاده قرار بگیرد تا به عابرین نابینا نسبت به عبور یک خودرو برقی اطلاع بدهد.

مطالعه‌ای که توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها انجام شده است نشان می دهد که خودروهای هیبریدی و EVs 37 درصد بیشتر احتمال بروز حوادث مربوط به عابران پیاده را ثبت کرده و دارند، و ۵۷ درصد این تصادفات از برخورد این خودروها با دوچرخه سواران بوده است و به همین منظور شاهد تصویب قوانین ترافیکی مربوط به این حوزه هستیم تا با استفاده از این قوانین شاهد به حداقل رساندن این تلفات باشیم.

الکترک که پیش از این ارتباطات داخلی تسلا را به دست آورده بود و می‌گفت: “از اول سپتامبر ۲۰۱۹، تمام اتومبیل های مدل ۳ که برای بازار ایالات متحده ساخته شده اند اکنون با یک سیستم اخطار عابر پیاده (PWS) همراه هستند تا شرایط آمریکا را برآورده سازد.”

حالا اما در جدیدترین اخبار منتشر شده از سوی کمپانی تسلا و شخص ایلان ماسک به عنوان رئیس تسلا که منتشر شده است او فاش کرده است که خودروهای تسلا به زودی گزینه‌ای را برای سفارشی کردن صدای بوق و همین طور صدای بوق در حرکت با سرعت کم را در اختیار خواهند داشت.

ایلان ماسک در توییتی که ۶ اکتبر (۱۴ مهر) آن را منتشر کرد از این موضوع خبر داد.

ما قبلاً شنیده ایم که این صدا با سرعت ۱۹ مایل در ساعت توسط خودرو پخش می شود، طبق مقررات ایالات متحده وقتی ماشین در حالت Drive یا Reverse قرار دارد باید این صدا برای اطلاع عابرین پیاده و دوچرخه سواران پخش شود.

همه صداهای این ویژگی جدید در هنگام عرضه در دسترس نخواهد بود، اما ایان ماسک از امکان انتخاب بین صدای بزغاله، تندباد، اسب و چند صدای آشنا برای آمریکایی‌ها برگرفته از فیلم‌ها و سریال‌های معروف خبر داد تا در هنگام بوق زدن یا راهنما زدن این صداها برای راننده پخش شود.

ماسک می‌گوید در نظر دارد تا امکان آپلود صداهای دلخواه را برای مشتریان خود فراهم کند، اگرچه این موضوع می‌تواند مشکل ساز باشد، چرا که ممکن است برخی رانندگان تصمیم بگیرند صداهای ناخوشایند روی خودروی خود بگذارند. همچنین ممکن است تسلا در برخی مناطق محدود به الزامات منطقه‌ای برای صداهای خاص حرکتی برای هشدار دادن به عابران پیاده باشد.

امکان انتخاب صداهای سفارشی مطابق با پیشنهاد جدید اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی ایالات متحده است که می‌گوید رانندگان باید “صدای مورد نظر خود را از مجموعه صداهای نصب شده در وسیله نقلیه” انتخاب کنند و آن را در ماشین خود تنظیم کنند تا پخش شود.

البته ایلان ماسک هنوز فاش نکرده است که چه زمانی این ویژگی به صورت زنده انجام می‌شود و به ماشین‌های کمپانی تسلا اضافه خواهد شد اما با توجه به اینکه این ویژگی ایمنی برای همه وسایل نقلیه جدید بسیار سریع وجود دارد، فکر نمی کنیم خیلی مدت زمانی طولانی داشته باشد تا خودروهای تسلا به این ویژگی مجهز شوند.

باید دید آیا اضافه شدن این ویژگی به خودروهای تسلا باعث کاهش تصادفات جاده‌ای در برخورد ماشین‌های برقی با عابرین پیاده می‌شود؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید