گوگل ۴۶ اپلیکیشن توسعه دهنده چینی را از گوگل پلی حذف کرد - تکفارس 
گوگل ۴۶ اپلیکیشن توسعه دهنده چینی را از گوگل پلی حذف کرد - تکفارس 
گوگل ۴۶ اپلیکیشن توسعه دهنده چینی را از گوگل پلی حذف کرد - تکفارس 

گوگل ۴۶ اپلیکیشن توسعه دهنده چینی را از گوگل پلی حذف کرد

سجاد اسدی
۶ مهر ۱۳۹۸ - 23:03
گوگل ۴۶ اپلیکیشن توسعه دهنده چینی را از گوگل پلی حذف کرد - تکفارس 

اخبار منتشر شده نشان می‌دهد که پلی استور اخیراً در سکوت، ۴۶ اپلیکیشن توسعه دهنده موبایل چینی به نام iHandy را حذف کرده است.

گوگل برنامه‌های سلفی، امنیتی، آنتی ویروس، کیبورد، طالع بینی، اموجی و سلامت را که میلیون‌ها بار دانلود شده‌اند، حذف کرده است. البته هشت برنامه از iHandy همچنان در پلی استور موجود است.

مشخص نیست که دلیل حذف این برنامه‌ها چیست. iHandy هم پاسخ سریعی به این مسئله نداده است. یکی از مدیران iHandy گفته است که حرکت گوگل قابل پیشبینی نبوده و iHandy در تلاش است تا دلیل این حذف‌ها را بیابد.

گوگل پیش از این نیز اپلیکیشن شرکت‌های چینی را حذف کرده است. هرچند این اقدام جدید گوگل در راستای حذف اپلیکیشن‌های توسعه یافته توسط شرکت چینی ممکن است باعث ایجاد نگرانی برای توسعه دهندگان چینی شود.

یک سخنگوی گوگل هم در ایمیلی راجع به حذف این اپلیکیشن‌ها گفته است:

سیاست‌های توسعه دهندگان در گوگل پلی به این منظور طراحی شده‌اند تا بهترین تجربه را برای کاربر فراهم آورند و ما صریحاً تبلیغات فریب دهنده یا مخرب را ممنوع اعلام می‌کنیم. البته که اگر ما شاهد نقض قوانین باشیم، وارد عمل خواهیم شد.

مرکز سیاست‌های توسعه دهندگان گوگل پلی می‌گوید که تبلیغات می‌بایست تنها در داخل اپلیکیشن مورد نظر نمایش داده شوند. از دیدگاه گوگل، تبلیغاتی فریبنده هستند که رابط کاربری و یا اعلان‌های سیستم را تقلید می‌کنند. سیاست‌های گوگل پلی تبیین می‌کند که تبلیغات فریبنده تبلیغاتی هستند که تمام صفحه را درگیر می‌کنند، عملکرد طبیعی یک اپلیکیشن را مختل می‌کنند و یا راه مشخصی برای رد کردن یک تبلیغ ارائه نمی‌دهند.

لازم به ذکر است که iHandy در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد و امروزه یکی از بزرگترین توسعه دهندگان اپلیکیشن در دنیاست. همچنین این شرکت تیمی‌از توسعه دهندگان را در سیلیکون ولی در سال ۲۰۱۶ تشکیل داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید