دستیار صوتی گوگل یک ویژگی جدید دریافت کرد - تکفارس 
دستیار صوتی گوگل یک ویژگی جدید دریافت کرد - تکفارس 
دستیار صوتی گوگل یک ویژگی جدید دریافت کرد - تکفارس 

دستیار صوتی گوگل یک ویژگی جدید دریافت کرد

بهنام خدابخشی
۲ مهر ۱۳۹۸ - 08:01
دستیار صوتی گوگل

کمپانی گوگل در اوایل ماه جاری اعلام کرد که تعدادی از متخصصین زبان را استخدام کرده است تا صداهای ضبط شده در دستیار صوتی گوگل اسیستنت را گوش داده و رونویسی نمایند. هدف از این کار نیز کمک به این کمپانی جهت تشخیص و درک زبان‌هایی خاص می‌باشد. غول موتورهای جستجوگر دنیا در این خصوص گفت که قرار است این متخصصین تنها حدود ۰٫۲ درصد از کلیه‌ی قطعه‌های صوتی را مورد بررسی قرار دهند زیرا تنها این میزان از قطعه‌های صوتی با پروفایل کاربران مطابقت ندارد.

اساس کار به این صورت است که وقتی شما یک صدایی را برای دستیار صوتی گوگل ارسال می‌کنید، پس از پردازش فایل صوتی امکان تعامل با آن برای شما برقرار می‌گردد. زمانی که شما در حال صحبت هستید، اگر به صورت ناخواسته دستور “Hey Google” را ادا کنید باید سیستم گوگل اسیستنت به شکلی تنظیم شود که نسبت به صدای شما حساسیتی مدیریت شده داشته باشد، یعنی بتواند تشخیص دهد که چه زمانی شما قصد برقراری تعامل با دستیار صوتی را دارید و چه زمانی به صورت کاملا اتفاقی دستور “Hey Google” را ادا کرده‌اید.

اکنون با استفاده از این ویژگی جدید تمامی داده‌های صوتی ضبط شده برای گوگل اسیستنت توسط یک سیستم تشخیص صدای غیر عمدی بلافاصله حذف خواهند شد. همچنین قرار است در اواخر سال جاری میلادی یک گزینه‌ی جدید به این دستیار صوتی اضافه شود تا صداهای ضبط شده در سال‌های قبل (VAA) را پردازش نموده و حذف نماید.

علاوه بر این، شرکت Mountain View اعلام کرد که قرار است تمامی تنظیمات خود را در این زمینه به روز کند؛ تنظیمات شامل این مورد است که وقتی VAA فعال باشد، به کاربر اعلام خواهد کرد که به احتمال زیاد داورهای انسانی به قطعات صوتی شما گوش می‌دهند.البته لازم به ذکر است که کاربران این دستیار صوتی گزینه‌ای را دارند تا بتوانند تنظیمات VAA را بررسی نموده و قبل از ورود داورهای انسانی ازحضور آن‌ها مطلع گردند.

گذشته از این موارد، غول جستجو اعلام کرد که صداهای ضبط شده در گوگل اسیستنت دیگر به صورت پیش‌فرض ضبط نخواهند شد. اکنون افرادی که می‌خواهند داده‌های صوتی خود را ذخیره‌سازی کنند باید در زمان تنظیم دستیار صوتی خود، VAA را فعال نمایند تا صدای آن‌ها بررسی و ذخیره‌سازی نماید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید