جزئیات دیگری از پیکسل ۴ ایکس ال منتشر شد - تکفارس 
جزئیات دیگری از پیکسل ۴ ایکس ال منتشر شد - تکفارس 
جزئیات دیگری از پیکسل ۴ ایکس ال منتشر شد - تکفارس 

جزئیات دیگری از پیکسل ۴ ایکس ال منتشر شد

سید محمد معلمی
۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - 17:00
جزئیات دیگری از پیکسل ۴ ایکس ال منتشر شد - تکفارس 

روز گذشته خبر دادیم که ویدیویی از بررسی اولیه پرچمدار آتی گوگل موسوم به پیکسل ۴ ایکس ال توسط شخصی ویتنامی منتشر شده و حالا نقد و بررسی اولیه متنی آن در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته که از آن می‌توانیم اطلاعات زیادی را برداشت کنیم.

بر این اساس، گفته می‌شود پیکسل ۴ ایکس ال دارای نمایشگر ۶٫۳ اینچی AMOLED با رزولوشن ۳۰۴۰*۱۴۴۰ پیکسلی و نرخ بازسازی ۹۰ هرتزی است. خودِ گوگل این قابلیت را Smooth Display می‌نامد زیرا به صورت خودکار و با توجه به محتوای در حال پخش، میان نرخ بازسازی ۶۰ و ۹۰ هرتزی سوئیچ می‌شود تا زمانی که بازی خاصی اجرا نمی‌گردد، دوام باتری افزایش یابد.

دیگر ویژگی که اتفاقاً بسیار شبیه قابلیت True Tone محصولات اپل است و در پیکسل ۴ ایکس ال هم وجود دارد، Ambient EQ نامیده می‌شود. این فناوری کمک می‌کند تا رنگ نمایشگر گوشی با توجه به دمای اطراف تغییر کند. به علاوه، ویژگی Screen Attention هم وجود دارد که اجازه نمی‌دهد هنگامی که در حال کار کردن با دستگاه هستید، صفحه نمایش قفل شود.

به نظر می‌رسد در این گوشی فوق پیشرفته خبری از سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش نیست و تنها روش بازگشایی قفل نمایشگر، تکنولوژی تشخیص چهره است که ترکیبی از دوربین جلو و اسکنر ۳D به شمار می‌رود. متأسفانه این فناوری تا کنون آزمایش شده و موفقیت‌آمیز هم نبوده است. ضمن اینکه قابلیت رادار Soli نیز آن‌طور که انتظار می‌رفت کار نمی‌کرد.

در مقاله منتشر شده اطلاعات زیادی در مورد دوربین به چشم نمی‌خورد ولی این‌گونه برداشت می‌شود که گوشی می‌تواند نهایتاً ویدیوهای ۴K با ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. همچنین، دوربین زاویه گسترده نیز ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی هم ۸ مگاپیکسلی خواهند بود. در این بین هنوز رزولوشن و فاصله کانونی دوربین جلو مشخص نشده است.

باید به این نکته اشاره کنیم که پیکسل ۴ ایکس ال از پردازنده کووالکوم اسنپدراگون ۸۵۵ بهره می‌برد و در آن ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی وجود خواهد داشت. همچنین امکان قرار دادن دو سیمکارت نیز فراهم است.

ظرفیت باتری این دستگاه به ۳۷۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت می‌رسد و این یعنی ۲۷۰ میلی‌آمپر بیشتر از پیکسل ۳ ایکس ال. در مورد شارژ سریع هنوز خبری به میان نیامده بنابراین باید تا زمان رونمایی از این گوشی یعنی ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر ۱۳۹۸) صبر کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید