در هوآوی میت ایکس و میت ۳۰ اثری از گوگل نخواهد بود - تکفارس 
در هوآوی میت ایکس و میت ۳۰ اثری از گوگل نخواهد بود - تکفارس 
در هوآوی میت ایکس و میت ۳۰ اثری از گوگل نخواهد بود - تکفارس 

در هوآوی میت ایکس و میت ۳۰ اثری از گوگل نخواهد بود

سید محمد معلمی
۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - 18:00
در هوآوی میت ایکس و میت ۳۰ اثری از گوگل نخواهد بود - تکفارس 

ماه گذشته گزارشی منتشر شد که عنوان می‌کرد در گوشی‌های خط تولید هوآوی میت ۳۰ نرم‌افزارهای گوگل وجود نخواهند داشت و حالا امروز خبر دیگری به دستمان رسیده که ادعاهای قبلی را تأیید می‌کند و یک دستگاه دیگر که از این برنامه‌ها استفاده نخواهد کرد را نیز معرفی می‌نماید.

به گزارش تکفارس و به نقل از سایت The Nikkei Asian Review، هوآوی نخواهد توانست در میت ۳۰، میت ۳۰ پرو و میت ایکس (گوشی تاشو) نرم‌افزارهای گوگل را قرار داده و از خدمات این کمپانی بهره‌مند شود. این یعنی در دستگاه نامبرده خبری از گوگل پلی استور، گوگل کروم، جیمیل، یوتیوب، مپس و . . . نخواهد بود. مطمئناً عدم بهره‌مندی از خدمات گوگل پلی خسارت سنگینی به هوآوی وارد خواهد کرد چرا که بسیاری از نرم‌افزارها به این برنامه متکی هستند و درست کار می‌کنند.

البته میت ۳۰، میت ۳۰ پرو و میت ایکس همچنان از اندروید به عنوان سیستم عامل بهره خواهند برد ولی تنها نسخه منبع باز آن نصب خواهد شد و خبری از ورژنی که گوگل از آن استفاده می‌کند و سال‌هاست کاربران به بهره‌گیری از آن عادت کرده‌اند، نخواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید، همه این اتفاقات به خاطر قرار گرفتن نام هوآوی در لیست شرکت‌های تحریمی توسط دولت ایالات متحده است زیرا این قانون باعث می‌شود کمپانی‌های آمریکایی نتوانند با این شرکت چینی هیچ‌گونه تجارتی انجام دهند. متأسفانه گوگل نیز شامل این تحریم می‌شود بنابراین دیگر خبری از سیستم عامل اندروید پشتیبانی شده توسط این شرکت در محصولات هوآوی نخواهد بود. کمپانی چینی تا کنون دو بازه زمانی ۹۰ روزه را دریافت کرده تا از سرویس‌های گوگل استفاده کند ولی این اتفاق فقط شامل دستگاه‌های فعلی او می‌شود که قبل از آغاز کشمکش‌های تجاری مجوز دریافت کرده‌اند.

تحلیلگران اعتقاد دارند که این اتفاق باعث خواهد شد تا خسارات جبران‌ناپذیری به بخش فروش گوشی‌های هوشمند هوآوی وارد شود و بازار این کمپانی در خارج از چین با کاهش ۳۰ درصدی یا بیشتر روبه‌رو خواهد شد.

در پایان اشاره کنیم که سری میت ۳۰ در تاریخ ۱۹ سپتامبر معرفی و میت ایکس ابتدای این ماه عرضه خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید