کاربران هوآوی میت ۳۰ نمی‌توانند از Google apps استفاده کنند - تکفارس 
کاربران هوآوی میت ۳۰ نمی‌توانند از Google apps استفاده کنند - تکفارس 
کاربران هوآوی میت ۳۰ نمی‌توانند از Google apps استفاده کنند - تکفارس 

کاربران هوآوی میت ۳۰ نمی‌توانند از Google apps استفاده کنند

بهنام خدابخشی
۹ شهریور ۱۳۹۸ - 09:59
هوآوی میت 30

فعالیت‌های کمپانی هوآوی از ابتدای سال جاری میلادی زیر ذربین قرار گرفته است، زیرا رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، از توافق‌نامه‌های تجاری هوآوی با کمپانی‌های مستقر در ایالات متحده رضایت کافی را ندارد. دونالد ترامپ از ابتدای سال ۲۰۱۹ هر گونه مبادلات با شرکت‌های مستقر در آمریکا را ممنوع اعلام کرد، از طرفی دیگر هوآوی ۹۰ روز از کمپانی‌های آمریکایی مهلت خواست تا بتواند اقدامات لازم جهت پشتیبانی گوشی‌های هوشمند نظیر بروزرسانی‌های نرم‌افزاری و ارائه‌ی پچ‌های امنیتی را برای دستگاه‌های خود ارائه نماید.

اکنون بر اساس گزارش رویترز، گوگل دسترسی گوشی‌های هوآوی به اپلیکیشن‌های خود را قطع کرده است. سخنگوی گوگل به رویترز گفت که بازخوانی ۹۰ روزه در خصوص سری جدید گوشی‌های این کمپانی اعمال نمی‌گردد، بنابراین هوآوی نمی‌تواند از مجوزهای گوگل در سری جدید میت ۳۰ خود استفاده نماید. البته لازم به ذکر است که گوشی‌های هوآوی هنوز می‌توانند از سیستم‌عامل اندروید استفاده کنند زیرا این سیستم‌عامل open-source بوده و به صورت رایگان در دسترس همگان قرار دارد اما کمپانی هوآوی نهایتا می‌تواند خدمات Google Play Store را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

از طرفی دیگر، هوآوی خاطر نشان کرده است که این کمپانی در صورت اجازه‌ی ایالات متحده به استفاده از سیستم‌عامل اندروید ادامه خواهد داد، در غیر این صورت سیستم‌عامل اختصاصی خود را برای دستگاه‌هایش معرفی خواهد کرد. باید به این نکته اشاره داشته باشیم که هوآوی و سایر کمپانی‌های چینی سال‌هاست که بدون پشتیبانی گوگل موفق شده‌اند تا به فعالیت خود ادامه دهند ولی در بازار چین بسیاری از فروشگاه‌های اپلیکیشن سعی دارند با یکدیگر رقابت کنند. سناریوی جهانی متفاوت است و تنها شرکتی که بدون پشتیبانی گوگل توانسته است به موفقیت دست یابد، آمازون می‌باشد که هوآوی نمی‌تواند مانند آمازون به تنهایی به قله‌های موفقیت دست یابد.

اگر دولت آمریکا به ما اجازه بدهد، هوآوی از سیستم‌عامل اندروید بر روی گوشی‌های خود استفاده خواهد کرد، در غیر این صورت، ما سیستم‌عامل اختصاصی خود را راه‌اندازی خواهیم کرد.

– Joe Kelly، سخنگوی کمپانی هوآوی

از طرفی دیگر، کمپانی هوآوی اطمینان دارد که سایر کمپانی‌های فروشنده‌ی سخت‌افزارهای موبایلی هنوز هم فناوری موردنیاز برای تولید و فروش میت ۳۰ را در اختیار این شرکت قرار خواهند داد. این کمپانی در بسیاری از مواقع به استثنای ARM که طرح‌هایی را برای پردازنده‌های کایرین ارائه می‌دهد، از فناوری‌های خود برای تولید گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند. هوآوی از این موضوع اطمینان دارد که ARM حتی پس از ممنوعیت همچنان از این کمپانی پشتیبانی خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید