قابلیت جدید برای اپل واچ‌ها عرضه خواهد شد - تکفارس 
قابلیت جدید برای اپل واچ‌ها عرضه خواهد شد - تکفارس 
قابلیت جدید برای اپل واچ‌ها عرضه خواهد شد - تکفارس 

قابلیت جدید برای اپل واچ‌ها عرضه خواهد شد

علی اسکندری
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - 21:31
اپل واچ سری 5

سال‌هاست که ساعت‌های هوشمند با قابلیت سنجش کیفیت خواب و بررسی میزان خواب کاربران به بازار عرضه می‌شوند. اما در این چند سال تا حالا یک برنامه اختصاصی برای این موضوع وجود نداشته و گروه بزرگی از مشتریان این دستگاه‌ها به دروغین بودن اطلاعات کیفیت و زمان خواب اذعان دارند. اما اپل می‌خواهد این مشکل را یک‌بار برای همیشه برطرف کند. خوش‌بختانه قابلیت جدید در تمامی ساعت‌های هوشمند اپل (از سری ۱ گرفته تا سری ۵) حضور خواهد داشت. در ادامه بیش‌تر در این مورد توضیح داده‌ایم.

به‌زودی نگارش ششم سیستم‌عامل WatchOS معرفی خواهد شد و به‌همراه آن قابلیت‌های بیش‌تری به ساعت‌های هوشمند اپل اضافه می‌گردد. برخی از این به‌روزرسانی‌ها منحصر به ظاهر رابط کاربری بوده و برخی منجر به افزایش سرعت و بهبود عملکرد دستگاه می‌شوند. در این بین برنامه‌های تازه‌ای نیز قابل دریافت هستند. یکی از همین برنامه‌ها پایش خواب است. در حقیقت تمامی مدل‌های گجت‌های پوشیدنی اپل از شمارش‌گر ضربان قلب بهره می‌برند. همین موضوع این امکان را به ساعت‌ها می‌دهد تا کیفیت خواب کاربر را بررسی کنند و اطلاعات جامعی در این مورد به‌دست آورند. لازم به ذکر است این برنامه با عنوان Time in Bed شناخته خواهد شد و گفته می‌شود از هر نظر رقبای خود را شکست خواهد داد. چراکه اپل سعی کرده در این برنامه اختصاصی از گراف‌ها و الگوریتم‌های متعددی بهره برده تا بتوانید اطلاعات کاملی در مورد وضعیت سلامتی و کیفیت خواب‌تان داشته باشید. اما مشکلی وجود دارد. بسیاری از کاربران عادت ندارند که در هنگام خواب به مچ خود ساعت هوشمند را متصل کنند.

در نتیجه اگر این کار را انجام ندهید، این برنامه کاملا بی‌فایده خواهد بود. برای همین توصیه می‌شود اقدام به تهیه بندهای مخصوصی برای اپل واچ خود کنید تا بتوانید حتی در هنگام استراحت نیز آن را بپوشید. جالب این‌جاست که نرم‌افزار Time in Bed نویز محیط و خود فرد را نیز اندازه‌گیری می‌کند. این قابلیت تا حالا در هیچ برنامه‌ای دیده نشده و برای مبارزه با خروپف و آلودگی صوتی طراحی گشته است. حتی برنامه مذکور برای داشتن خوابی باکیفیت بالا و طولانی‌تر راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهد. برای مثال گفته می‌شود Time in Bed پیشنهاد می‌دهد پنجره‌های اتاق‌تان را عوض کنید تا بتوانید بدون مزاحمت صدا بخوابید یا سرتان را درست روی بالشت بگذارید تا خروپفی نداشته باشید. لازم به ذکر است که برخی از اطلاعات این برنامه در خود اپل واچ قابل مشاهده هستند، اما بیش‌تر آن‌ها در برنامه Health اپل که برای آی‌فون موجود است، درج خواهند شد. در صورت تمایل نیز می‌توانید این اطلاعات را با دیگر کاربران یا پزشک‌تان به اشتراک بگذارید تا خوابی بهتر داشته باشید. خوش‌‌بختانه این به‌روزرسانی به‌زودی عرضه خواهد شد و بدون نقص در همه مدل‌های اپل واچ اجرا می‌شود.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اپل می‌تواند یک برنامه بی‌نقص در زمینه پایش خواب ارائه دهد؟ آیا شرکت‌های دیگر برنامه‌های اختصاصی خود را به بازار عرضه می‌کنند؟ آیا در حال حاضر از ساعت‌های هوشمند اپل استفاده می‌کنید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید