منتظر سری پنجم ساعت‌های هوشمند اپل باشید - تکفارس 
منتظر سری پنجم ساعت‌های هوشمند اپل باشید - تکفارس 
منتظر سری پنجم ساعت‌های هوشمند اپل باشید - تکفارس 

منتظر سری پنجم ساعت‌های هوشمند اپل باشید

علی اسکندری
۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - 23:31
منتظر سری پنجم ساعت‌های هوشمند اپل باشید - تکفارس 

چند روز دیگر اپل از سری محصولات جدید خود در اپل پارک و سالن استیو جابز پرده برمی‌دارد. این کالاها آی‌فون‌های جدید هستند که از طراحی و قابلیت‌های جدیدی بهره می‌برند. اما شاید سر و کله یک محصول دیگر نیز در این مراسم پیدا شود. اخبار حاکی از آن هستند که اپل شاید از نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود با نام اپل واچ سری ۵ پرده بردارد. در حقیقت اپل واچ‌ها محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند هستند و همگی منتظر نسل بعدی این گجت‌های کارآمد و جذاب هستیم. اما آیا تاریخ رونمایی از این محصول نزدیک است؟ در ادامه به این سوال پاسخ داده‌ایم.

به‌نظر می‌رسد ساعت هوشمند اپل تا آخر سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود. این گجت پوشیدنی از طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های ردیابی وضعیت سلامتی بهره می‌برد. یکی از همین ویژگی‌ها، رهگیری کیفیت خواب است. در حقیقت اپل واچ سری ۵ با استفاده از حس‌گرهای مختلفی مثل شمار‌ش‌گر ضربان قلب به بررسی مدت زمان خواب شما و کیفیت آن می‌پردازد. همچنین این اطلاعات را در برنامه اختصاصی اپل واچ به نمایش می‌گذارد. در ضمن راه‌حل‌هایی را به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید خواب بهتری داشته باشد. اما چیزی که اپل واچ سری ۵ را از دیگر گجت‌های بازار متمایز می‌کند، حس‌گر سنجش فشار خون آن است. همیشه برای کاربران رفتن فشار خون ملزم رفتن پیش پزشک و پرداخت مبلغی به‌عنوان ویزیت است. همچنین در این صورت وقت‌تان تلف خواهد شد. اما با کمک اپل واچ سری ۵ می‌توانید خودتان (در هر مکان و زمانی) اقدام به سنجش فشار خون‌تان نمایید و از سلامتی‌تان اطمینان حاصل کنید. حتی در موقعیتی که سلامتی‌تان در سطح خوبی نباشد، سریعا اپل واچ به واحدهای اورژانس خبر می‌دهد تا به شما کمک کنند. در واقع نسل‌های قبلی اپل واچ نیز به همین ترتیب اقدام به نجات دادن کاربران می‌کردند. به‌نظر می‌رسد در جدیدترین ساعت هوشمند اپل شمارش‌گر ضربان قلب نیز به‌چشم می‌خورد. با این همه این حس‌گر از همیشه دقیق‌تر شده و در زمان‌های خاصی اقدام به سنجش خودکار ضربان قلب‌تان می‌نماید. به این ترتیب می‌تواند هر گونه حمله را پیش‌بینی کند و شما را از مرگ نجات دهد. مشکلی که در همه ساعت‌های هوشمند امروزی وجود دارد، هماهنگ نبود این ساعت‌ها با پروفایل پزشکی کاربر است. اما نسل پنجم ساعت‌های هوشمند اپل این مشکل را نیز حل خواهد کرد. اطلاعاتی مثل کیفیت خواب، شمارش ضربان قلب و فشار خون شما در پروفایل پزشکی‌تان ثبت خواهند شد تا پزشک شما همیشه از وضعیت سلامتی‌تان آگاهی کامل داشته باشد. اما بیایید کمی در مورد طراحی صحبت کنیم.

19 شهریور

اخبار و شایعات نشان می‌دهند که ساعت هوشمند جدید اپل از نظر طراحی فرق چندانی با نسل قبلی خود نخواهد داشت. اما تغییرات کوچکی انجام خواهد داشت. به‌نظر می‌رسد شرکت آمریکایی از طیف گسترده‌تری از بندها در نسل پنجم ساعت‌های هوشمند خود بهره ببرد. این بندها شامل انواع کلاسیک، اسپرت و… هستند. در مدل کلاسیک بند چرمین بوده و در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود. همچنین در مدل اسپرت شاهد بندی سیلیکونی هستیم که آن‌ هم در رنگ‌های متفاوتی مثل نارنجی در دسترس‌تان قرار دارد. با تمام این‌ها، بعضی از قابلیت‌های جذاب – که قبل‌تر در کانسپت‌ها و پتنت‌ها دیده بودیم – در این ساعت هوشمند حضور نخواهند داشت. یکی از همین ویژگی‌های جذاب، دوربین است. به‌تازگی این شرکت پتنتی را ثبت نموده که خبر از یک مدل ساعت هوشمند مجهز به دوربین را می‌دهد. متاسفانه برای خرید چنین گجتی باید حداقل یک سال صبر کنید. از قلم نیفتد ممکن است در اپل واچ سری ۵ شاهد ژست‌های حرکتی باشیم. اپل در ماه‌های پیش طرحی را ثبت نمود که در آن ژست‌های حرکتی مختلفی برای یک ساعت هوشمند تعریف شده بود. این ژست‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا سریع‌تر و راحت‌تر از گذشته با ساعت‌ هوشمند خود کار کنید. به‌عنوان مثال قادرید به تماس‌ها پاسخ دهید، در منوی جابه‌جا شوید و جواب تماسی را بدهید. ناگفته نماند ساعت هوشمند اپل در دو سایز ۴۰ میلی‌متری و ۴۴ میلی‌متری به بازار عرضه خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا ساعت‌های هوشمند اپل بار دیگر به پرفروش‌ترین گجت‌های پوشیدنی تبدیل خواهند شد؟ آیا در صورت عرضه این محصولات به بازار، حاضر به خرید آن‌ها خواهید بود؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید