سامسونگ تولید نمایشگرهای LCD را متوقف کرد - تکفارس 
سامسونگ تولید نمایشگرهای LCD را متوقف کرد - تکفارس 
سامسونگ تولید نمایشگرهای LCD را متوقف کرد - تکفارس 

سامسونگ تولید نمایشگرهای LCD را متوقف کرد

سید محمد معلمی
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - 18:00
سامسونگ تولید نمایشگرهای LCD را متوقف کرد - تکفارس 

سامسونگ در زمینه تولید نمایشگر هم یک کمپانی پیشتاز به حساب می‌رود بنابراین بسیاری از محصولات این بخش از صنعت را هم خودش نام‌گذاری می‌کند. برای مثال، این کمپانی کره‌ای اخیراً پنلی ساخته به نام Quantum Dot OLED یا QD-OLED که ترکیبی از صفحه نمایش‌های QD تلویزیون‌ها و OLED گوشی‌های هوشمند است. لازم به ذکر است که پنل‌های OLED حدوداً یک دهه‌ای می‌شود که در موبایل‌های ساخت این کمپانی به کار می‌روند.

بر اساس گزارش جدیدی که سایت کره‌ای The Korea Herald منتشر کرده، سامسونگ تولید پنل‌های LCD در کارخانه‌های سرتاسر کره را کاهش داده زیرا هم تقاضاها برای خرید آنها کم شده و هم صرفه قیمتی ندارند. این اقدام می‌تواند باعث شود که کمپانی کره‌ای روی ساخت نمایشگرهای QD-OLED تمرکز کند. لی دونگ هون (Lee Dong Hoon)، مدیر بخش تولید صفحه نمایش سامسونگ ضمن تأیید این خبر اعلام کرد به زودی اولین پنل‌های QD-OLED ساخت این شرکت وارد بازار خواهند شد. البته او جزئیات بیشتری را به زبان نیاورد.

نمایشگرهای QD-OLED در واقع ترکیبی از LCDها و OLEDها هستند که از فناوری نورپردازی از پشت استفاده نمی‌کنند بلکه از چراغ‌های LED آبی رنگی بهره می‌برند که می‌توانند نورها را به قرمز و سبز تبدیل نمایند و در مجموع باعث کاهش انرژی مصرفی شوند. در ادامه، این پنل‌ها پیکسل‌های آبی OLED و نقطه‌های کوانتومی LEDها را به کار می گیرند تا هم دقت رنگ‌ها افزایش یابد و هم کیفیت تصاویر و از طرفی بهره‌وری انرژی را بیشتر کنند.

بر اساس ادعای تحلیلگران، سامسونگ می‌خواهد بیش از ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در زمینه تولید نمایشگرهای QD-OLED سرمایه‌گذاری کند و اولین محصولی که از این پنل‌ها بهره خواهد برد، یک تلویزیون هوشمند خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید