نظارت بر دانلودهای کروم به دلیل مسائل امنیتی - تکفارس 
نظارت بر دانلودهای کروم به دلیل مسائل امنیتی - تکفارس 
نظارت بر دانلودهای کروم به دلیل مسائل امنیتی - تکفارس 

نظارت بر دانلودهای کروم به دلیل مسائل امنیتی

سجاد اسدی
۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - 19:27
نظارت بر دانلودهای کروم به دلیل مسائل امنیتی - تکفارس 

گوگل از این پس با برنامه پیشرفته امنیتی خود در تلاش است تا از کاربرانی که ممکن است در خطر باشند، مراقبت کند.

برنامه پیشرفته امنیتی گوگل به گونه‌ای عمل می‌کند که حساب‌های کاربری شخصی همه افرادی که ممکن است در خطر باشند؛ مانند ژورنالیست‌ها، فعالان، مدیران تجاری و افراد سیاسی از این پس تحت بررسی قرار گرفته تا از خطرهای احتمالی مصون بمانند.

از امروز دانلودهای انجام شده توسط کروم در سیستم‌های شخصی کاربرانی که تحت این برنامه امنیتی قرار گرفته‌اند، بررسی خواهد شد. اگر قصدی برای دانلود یک فایل خطرناک یا ریسکی انجام شود، کروم تلاش می‌کند که یا صفحه مربوطه را بلاک کند و یا از طریق هشدارهای متعددی، به کاربر اخطار دهد.

گوگل به کاربرانش پیشنهاد کرده است که همگام‌سازی را در کروم خود فعال کرده تا بتوانند از این ویژگی استفاده کنند:

با برنامه‌ای که از امروز آغاز شده، کروم به صورت خودکار دانلودهای ریسکی و مخاطره‌آمیز را در سطح وب شناسایی کرده و تلاش می‌کند تا از ورود بدافزارها به سیستم کاربرانی که شامل برنامه امنیتی بوده و در کروم خود تطبیق‌سازی را فعال کرده‌اند، جلوگیری کند. هرچند تاکنون، کاربران مربوطه از برنامه‌های امنیتی در مقابل بدافزارها برای جیمیل خود بهره برده‌اند. اما شرایط به گونه‌ای پیش رفته است که مهاجمان دیگر فقط به دنبال ارسال بدافزارها از طریق پست‌های الکترونیکی نیستند و این بدافزارها ممکن است با دانلود نادانسته نرم افزارهای مخرب وارد سیستم شخص شود.

این برنامه امنیتی گوگل به دنبال این است تا بهترین دفاع را در مقابل فیشینگ نیز انجام دهد. برنامه گوگل برای مقابله با فیشینگ، ارائه کلید امنیتی فیزیکی به جای تایید دو مرحله‌ای است. هفته گذشته بود که گوگل اعلام کرد تایید دو مرحله‌ای کلیدهای امنیتی فیزیکی را در انگلستان، فرانسه، کانادا و ژاپن آغاز کرده است.

همچنین این شرکت برنامه بتای جدیدی را ارائه داد که به مدیران اجازه می‌دهد تا از طریق  G Suite (پلتفرم ابری گوگل)، افراد شاخص ارگان‌ها را به برنامه امنیتی گوگل اضافه کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید