آغاز عرضه پنجمین نسخه بتا اندروید Q برای نوکیا ۸٫۱ - تکفارس 
آغاز عرضه پنجمین نسخه بتا اندروید Q برای نوکیا ۸٫۱ - تکفارس 
آغاز عرضه پنجمین نسخه بتا اندروید Q برای نوکیا ۸٫۱ - تکفارس 

آغاز عرضه پنجمین نسخه بتا اندروید Q برای نوکیا ۸٫۱

سید محمد معلمی
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - 20:00
آغاز عرضه پنجمین نسخه بتا اندروید Q برای نوکیا ۸٫۱ - تکفارس 

نوکیا روز گذشته خبر داد که پنجمین نسخه بتا اندروید Q برای گوشی نوکیا ۸٫۱ منتشر شده است. با این عرضه، کاربران به جدیدترین بسته‌های امنیتی ماه جولای ۲۰۱۹ دسترسی خواهند داشت و قادر خواهند بود از قابلیت کشیدن انگشتان از پایین صفحه نمایش به بالا برای اجرا کردن گوگل اسیستنت بهره‌مند شوند. نوکیا هشدار داده که اگر افراد این ورژن ناپایدار از اندروید Q را درست نصب نکنند، گوشی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد بنابراین اگر دارندگان این دستگاه نمی‌دانند باید دقیقاً چه کارهایی برای نصب این نسخه انجام دهند، بهتر است صبر کنند تا به صورت اتوماتیک آن را دریافت نمایند.

اما آن دسته از افرادی که می‌دانند چگونه باید نوکیا ۸٫۱ را به پنجمین نسخه بتا اندروید Q بروز کنند می‌توانند از همان بتا ۳، سراغ این ورژن بروند. البته این کمپانی اعلام کرده که در حال توسعه راهکاری است تا با استفاده از آن کاربران بتوانند از همان اندروید ۹ مستقیماً به اندروید Q آپدیت شوند.

ژوهو سارویکاس (Juho Sarvikas)، مدیرعامل نوکیا با انتشار ویدیوی زیر در توییتر خود نوشت:

توسعه‌دهندگان عزیز، جدیدترین نسخه پیش‌نمایش اندروید Q یا پنجمین ورژن بتا هم‌اکنون برای نوکیا ۸٫۱ در دسترس است. خود را آماده کنید تا بتوانید فقط با کشیدن انگشتان از پایین نمایشگر، گوگل اسیستنت را اجرا نمایید

به این نکته باید اشاره کنیم که پنجمین نسخه بتا اندروید ۱۰ برای مدل‌های TA-1119، TA-1121 و TA-1128 منتشر شده است. شما می‌توانید با مراجعه به آدرس زیر، مدل گوشی خود را مشاهده کنید:

Settings (تنظیمات) > System (سیستم) > About phone (درباره دستگاه) > Model & hardware (مدل و سخت‌افزار)

به این نکته مهم توجه کنید که اگر در شماره مدل شاهد کاراکترهای ۰۰CN هستید، گوشی خود را به پنجمین نسخه بتا اندروید Q آپدیت نکنید زیرا نوکیا اعلام کرده این بروزرسانی هنوز برای ساکنین چین و روسیه در دسترس قرار نگرفته است.

گفتنی است این بروزرسانی پیش از عرضه رسمی آزمایش شده و مشکلی نداشته است ولی با این وجود، به خاطر اینکه می‌خواهید یک ورژن بتا را نصب نمایید، امکان دارد با مشکلاتی در زمینه عملکرد یا پایداری نرم‌افزارها روبه‌رو شوید. به علاوه، برخی اپلیکیشن‌ها که از گوگل پلی استور دانلود می‌کنید نیز ممکن است درست کار نکنند زیرا آنها برای نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید نوشته شده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید