گوگل کروم جدید با امنیت بیشتر و حالت تاریک - تکفارس 
گوگل کروم جدید با امنیت بیشتر و حالت تاریک - تکفارس 
گوگل کروم جدید با امنیت بیشتر و حالت تاریک - تکفارس 

گوگل کروم جدید با امنیت بیشتر و حالت تاریک

پوریا اسدی
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - 22:30
گوگل کروم جدید با امنیت بیشتر و حالت تاریک - تکفارس 

گوگل با اعمال برخی از تغییرات کروم ۷۶ را در دسترس کاربران قرار خواهد داد. اولین تغییر مهم یک تغییر جزئی در حالت تاریک است. از کروم ۷۶ به بعد وب‌سایت‌ها می‌توانند تشخیص دهند که آیا رایانه کاربر از حالت تاریک استفاده می‌کند یا خیر و CSS خود را به صورت پویا با توجه به وضعیت کروم تغییر دهند. با کمک این ویژگی محتوای وب درست مانند مرورگر تبدیل به متنی با پس زمینه تاریک می‌شود.

Google همچنین نحوه عملکرد حالت ناشناس را تغییر داده است، به گونه‌ای که سایت‌ها دیگر قادر به شناسایی کاربرانی که در حال استفاده از این ویژگی هستند، نخواهند بود. این امر باعث می‌شود تا سایت‌هایی مانند واشنگتن پست که نیاز به ورود حساب کاربری دارند با مشکل مواجه شوند و ردیابی کاربران را برای سایر وب‌سایت‌ها هم سخت‌تر خواهد کرد.

گوگل می‌گوید:

سایت‌هایی که مایل به جلوگیری از استفاده این ویژگی هستند می‌توانند گزینه‌هایی از قبیل کاهش تعداد مطالب رایگان قبل از ورود به سایت را مورد استفاده قرار دهند و  برای مشاهده مطالب کاربران را مجبور به ثبت نام در سایت خود کنند. سایر سایت‌ها مترقی می‌توانند راه‌حل‌های سخاوتمندانه‌تری را ارائه دهند تا کاربران به ثبت‌نام در سایت تشویق شوند. ما پیشنهاد می‌دهیم تا سایت‌ها تغییرات FileSystem API را رصد کنند و سپس به این ویژگی عکس‌العمل نشان دهند زیرا تاثیر این تصمیم روی تغییر رفتار کاربر، می‌تواند از نتایج مورد انتظار متفاوت باشد و بر همه کاربران حتی آنهایی که از این ویژگی استفاده می‌کنند نیز تاثیر خواهد گذاشت.

در آخر گوگل همچنین نصب برنامه‌های پیشرفته وب (PWA) را هم آسان‌تر نموده زیرا دکمه نصب جدیدی را به omnibox اضافه می‌کند.

کروم ۷۶ هنوز از حالت بتا خارج نشده است اما انتظار می‌رود که بزودی به نسخه‌ی اصلی ارتقا یابد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید