پیش بسوی دنیایی بدون پسورد با مایکروسافت - تکفارس 
پیش بسوی دنیایی بدون پسورد با مایکروسافت - تکفارس 
پیش بسوی دنیایی بدون پسورد با مایکروسافت - تکفارس 

پیش بسوی دنیایی بدون پسورد با مایکروسافت

سید محمد معلمی
۲۰ تیر ۱۳۹۸ - 20:00
پیش بسوی دنیایی بدون پسورد با مایکروسافت - تکفارس 

معمولاً وقتی گوگل و اپل می‌خواهند نسخه‌های جدید سیستم عامل‌هایشان را معرفی کنند، خبری در مورد ورژن بعدی و آپدیت برای ویندوز منتشر نمی‌شود اما شایعاتی به گوش می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد با ویژگی بعدی خود نیاز به وارد کردن پسورد را از بین ببرد. در جدیدترین نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۰، مایکروسافت قابلیتی در اختیار کاربران قرار داده که می‌توانند بدون نوشتن کلمه عبور، وارد دستگاه‌های خود شوند. مایکروسافت در وبلاگ رسمی ویندوز خود نوشت:

برای امنیت بیشتر و خاص شدن تجربه ورود به ویندوز، از این پس می‌توانید گزینه ورود بدون کلمه عبور (Passwordless sign-in) در ویندوز ۱۰ را برای حساب‌های کاربری فعال کنید

برای فعالسازی این قابلیت، به تنظیمات ویندوز ۱۰ (Settings) و بعد حساب کاربری (Account) و وارد شدن (Sing in) بروید. در این بخش گزینه‌ای وجود دارد که سبب می‌شود دستگاه بدون پسورد (make your device Passwordless) گردد. کاربران باید همین آپشن را فعال کنند.

این ویژگی چگونه کار خواهد کرد؟

وقتی قابلیت ورود بدون پسورد فعال شد، همه کاربران حساب‌های کاربری مایکروسافت قادر خواهند بود با استفاده از سایر روش‌ها مانند اسکن اثر انگشت، پین و یا تشخیص چهره (Windows Hello Face) وارد اکانت شوند. بنابراین به جای اینکه لازم باشد اعداد و حروف را برای نوشتن رمز به کار گیرید، می‌توانید از شیوه‌های گفته شده استفاده کنید و دیگر نگران فراموش کردن کلمه عبور نباشید. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این ویژگی فقط برای اکانت‌های مایکروسافت کاربرد دارد یا در سایر پلتفرم‌ها هم کارایی خواهد داشت.

مایکروسافت همچنین خبر داده که ویژگی ورود بدون پسورد هنوز به دست همه افراد نرسیده است. به عبارت دیگر، به تدریج در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت. بنابراین آزمایش‌کنندگان ویندوز ۱۰ (کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند تا پیش از عرضه رسمی یک ویژگی، آن را امتحان نمایند) فعلاً می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند. کمپانی مالک ویندوز در پست وبلاگی خود نوشت:

به خاطر داشته باشید که این ویژگی در حال حاضر به دست عده کمی از کاربران آزمایش‌کننده رسیده و گزینه گفته شده هنوز از طریق تنظیمات (Settings) به دست همه کاربران نرسیده است. اگر این ویژگی را نمی‌توانید هنوز ببینید، در هفته‌های آینده بررسی کنید

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید