ژنگ فی مخالف تحریم شرکت‎های آمریکایی است - تکفارس 
ژنگ فی مخالف تحریم شرکت‎های آمریکایی است - تکفارس 
ژنگ فی مخالف تحریم شرکت‎های آمریکایی است - تکفارس 

ژنگ فی مخالف تحریم شرکت‎های آمریکایی است

محمدرضا موسوی
۸ خرداد ۱۳۹۸ - 15:00
ژنگ فی مخالف تحریم شرکت‎های آمریکایی است - تکفارس 

مطمئنا از مشکلات کنونی این روز‎های غول فناوری چینی مطلعید و شاید نگرانی‎های در خصوص وضعیت این شرکت داشته باشید. مدیر عامل این شرکت در مصاحبه‎های اخیر خود پاسخ بسیاری از شبه‎های موجود در خصوص ادامه فعالیت این شرکت را داده است که در ادامه بیشتر به آن‎ها می‎پردازیم، با تکفارس همراه باشید.

مؤسس و مدیرعامل شرکت هواوی، آقای رن ژنگ فی هفته پیش مشغول انجام مصاحبه‎های متعددی با هدف پاسخ به پرسش‎های مطرح شده در خصوص قرار گرفتن این شرکت در لیست تحریم‎های آمریکا بود. وی در مصاحبه‎ای با خبرگزاری بلومرنگ گفت که انتظار و تمایل ندارد که دولت چین، این اقدام دولت ترامپ را تلافی کند. او در ادامه قاطعانه اظهار داشت:

اولاً که این اتفاق نخواهد افتاد دوما اگر چنینی چیزی شود، من اولین معترض به این اقدام خواهم بود

سازمان‎های امنیتی آمریکایی هواوی را تهدید علیه امنیت ملی اعلام کرده‎اند و مصرف‌کنندگان را به نخریدن محصولات هواوی تشویق می‎کنند. این سبب بدنامی شرکت چینی در این کشور شده است. دیگر اتهامات مرتبط با مالکیت معنوی و سرقت اسرار تجاری که به هواوی واردشده نیز موجب بدنامی این شرکت شده درحالی‌که تاکنون شواهد و مدارک معتبری در خصوص اثبات این اتهامات پیدا نشده است. البته رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، اقدامات صورت گرفته علیه هواوی را بخشی از یک مذاکره تجاری با چین اعلام کرده نه پاسخی به تهدید هواوی علیه امنیت ملی آمریکا.

در چنین شرایطی، درخواست کمک از دولت چین برای حمایت از هوای توسط مدیرعامل این شرکت معقول به نظر می‎آید اما ژنگ فی سیاست دیگری را اتخاذ کرده است. او می‎گوید شرایط خطرناک کنونی هواوی به‌منزله کنترل کردن یک هواپیما که سوراخی در آن نهفته است می‎ماند. شرایط عالی نیست اما هواپیما کماکان در آسمان است و این شرکت نیاز دارد تا تدابیر مناسبی را برای سازگاری با شرایط جدید اتخاذ کند.

نظر شما در خصوص شرایط کنونی شرکت هواوی چیست؟ ایا این شرکت می‎تواند با موفقیت از چالش پیش رو عبور کند؟ شما همراهان گرامی در صورت تمایل می‌توانید نظر خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید، همچنین کانال تکفارس را در تلگرام با شناسه techfarscom@ دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید