جزئیات بیشتر از گوگل پیکسل ۳a - تکفارس 
جزئیات بیشتر از گوگل پیکسل ۳a - تکفارس 
جزئیات بیشتر از گوگل پیکسل ۳a - تکفارس 

جزئیات بیشتر از گوگل پیکسل ۳a

محمدرضا موسوی
۲ فروردین ۱۳۹۸ - 19:00
جزئیات بیشتر از گوگل پیکسل ۳a - تکفارس 

بازار گوشی‌های میان رده و پایین رده همچون گذشته داغ است و گوگل قصد ندارد در این عرصه حضور کمرنگی داشته باشد. جزئیات بیشتری از گوگل پیکسل ۳a منشتر شده است و ما از شما دعوت می‌کنیم با تکفارس برای مشروح خبر همراه باشید.

مدتی پیش، پس از عرضه گوشی رده پایین پیکسل دوو (Pixel duo)، متوجه شدیم که گوگل قصد دارد سنت سابق خود که رونمایی از دو گوشی در هر بهار بود را بشکند. چندی پیش نیز شایعات تعجب‌برانگیزی منتشر شد که خبر از جایگزینی پیکسل۳a و ۳لایت XL به‌جای گوشی‌های مورد انتظار  پیکسل ۳ لایت و لایتXL  می‌داد.

منابع موثق خبر داده‎اند که گوگل  قصد دارد این گوشی‌های میان رده را عرضه کند. هنوز مشخص نیست حرف “a” به چه معناست و چه زمانی این دستگاه‌ها عرضه خواهند شد. مشخصات مدل کوچک‌تر کمتر از چهل‌وهشت ساعت پیش توسط یکی از کارمندان ۹To5Google منتشر شد.

پس از آن سردبیر سایت مذکور توانست به نسخه آماده و تبلیغاتی این محصول دسترسی پیدا کند و آن را مورد بررسی قرار دهد.

یک نسخه میان رده با نمایشگری باکیفیت و بدون ناچ

جزئیات بیشتر از گوگل پیکسل ۳a - تکفارس 

زمانی که شایعات در خصوص قصد گوگل برای تولید گوشی‌های پیکسل مقرون‌به‌صرفه گسترش یافت، خیلی‌ها تصور کردند که این به معنای کاهش کیفیت نمایشگر و استفاده از پردازنده‌های پایین‏ رده‌تر است. هرچند تعبیه پردازنده اسنپدراگون ۶۷۰SoC بجای مدل ۸۴۵ که در نسخه‌های اصلی استفاده شده است، افت شدیدی محسوب می‌شود اما می‌توان گفت نمایشگر پی اولد ۵٫۵ اینچی تقریباً تغییری نکرده است.

پس از مدتی بررسی نمایشگر ۵٫۶ اینچی گوشی پیکسل۳a استفان هال، سردبیر سایت مذکور تقریباً مطمئن شده که نمایشگر پیکسل۳a  اولد بوده و از رزولوشن ۲۲۲۰*۱۰۸۰ برخوردار است. ناگفته نماند که از هیچ‌گونه روش مدرنی برای کاهش حاشیه‌های دستگاه استفاده نشده است.

در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این نمایشگر کاملاً توانایی تولید روشنایی، کنتراست و طیف رنگی همسان با بهترین نمایشگر‌های روز دنیا را دارد. اگر واقعاً گوگل قصد تولید این دستگاه با قیمت پایین را داشته باشد پس واقعاً ما را شگفت‌زده کرده است.

فناوری LCD نیز می‎توانست با یک کاهش کیفیت نسبی نمایشگر قیمت دستگاه را خیلی پایین‎تر بیاورد. به نظر می‌رسد گوگل تصمیم دشواری در این خصوص گرفته باشد. حال باید صبر کرد و دید قیمت نهایی پیکسل۳a و ۳لایت XL چقدر اعلام خواهد شد.

قابلیت شارژ بی‌سیم نیز برای کاهش قیمت دستگاه، حذف شده است اما باتری گوشی با نسخه اصلی که ۳۰۰۰ میلی‌آمپر است یکسان می‌باشد و حتی می‌شود گفت کمی بزرگ‎تر از آن است. یک دوربین ۸ مگا پیکسلی سلفی در دستگاه تعبیه شده و دوربین اصلی دستگاه نیز به نظر می‌رسد که کمی کندتر از دوربین موجود در نسخه اصلی باشد، اما هنوز مشخص نیست که علت آن در جهت کاهش قیمت بوده یا مشکل نرم‌افزاری است .

جزئیات بیشتر از گوگل پیکسل ۳a - تکفارس 

شما می‌توانید نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید و همچنین کانال تکفارس را در تلگرام با شناسه techfarscom@ دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید