گزارش: آمریکایی ها به‌طور متوسط ۳۵۲ بار در روز گوشی خود را چک می‌کنند - تکفارس 
گزارش: آمریکایی ها به‌طور متوسط ۳۵۲ بار در روز گوشی خود را چک می‌کنند - تکفارس 

گزارش: آمریکایی ها به‌طور متوسط ۳۵۲ بار در روز گوشی خود را چک می‌کنند

افشین نوری
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - 10:10
گوشی

طبق یک مطالعه جدید که به تازگی انجام شده است میزان چک کردن گوشی در بین افراد بزرگسال آمریکایی در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سه سال پیش حدود ۳۶۶ درصد افزایش یافته است. 

محققان در گزارش خود گفته‌اند که از هر ۵ آمریکایی ۱ نفر نمی‌تواند بیش از چند ساعت بدون گوشی خود سر کند‌. همچنین از هر ۴ آمریکایی ۱ نفر گوشی خود را هنگام حمام رفتن با خودش می‌برد. 

این تحقیق که توسط گروه Asurion انجام شده است نشان می دهد که افراد بزرگسال آمریکایی به‌طور متوسط ۳۵۲ بار در روز گوشی خود را چک می‌کنند؛ یعنی به عبارتی هر ۲ دقیقه و ۴۳ ثانیه یکبار. این در حالیست که در سال ۲۰۱۹ این اعداد ۹۶ بار در روز و هر ۱۰ دقیقه یکبار بودند. 

این نتایج از طریق نظرسنجی از ۱۹۶۵ نفر آمریکایی بزرگسال به‌عنوان نماینده کل جمعیت آمریکا و در فاصله زمانی بین ۲ تا ۹ مارس به دست آمده است.‌

طبق این مطالعه، ۷۵ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که گوشی برای آن‌ها یک چیز حیاتی است و بدون آن نمی‌توانند زندگی کنند. ۶۰ درصد نیز گفته‌اند که اگر یک روز از گوشی‌شان استفاده نکنند از کار می‌افتند. مورد جالب دیگری که در این مطالعه به آن پرداخته شده این است که طیف سنی “بیبی بومر” و “نسل ایکس” بیشتر از سایر گروه‌های سنی وابسته به موبایل خود هستند.

از طرفی دیگر، میزان تعامل افراد با دوستان و آشنایان و خانواده خود از طریق موبایل‌شان رسد چشمیگری داسته است و اغلب آمریکایی‌ها (۸۶ درصد) از گوشی خود برای این منظور چک کرده‌اند. این تعاملات از طرق مختلفی انجام شده که شامل ازسال پیام، تماس یا شبکه‌های اجتماعی بوده است. بقیه موارد استفاده از گوشی به صورت زیر بوده است: استفاده از دوربین ۶۱ درصد، انجام کار بانکی ۴۶ درصد، انجام بازی ۴۰ درصد و خرید کالا ۳۱ درصد. 

 در هر حال به نظر می‌رسد که این‌روزها افزایش میزان استفاده از گوشی یک امر اجتناب‌ناپذیر است علی‌الخصوص در زمان شیوع کرونا که تعاملات حضوری افراد با یکدیگر به طرز قابل‌توجهی کاهش یافته است. با این حال، ۶۷ درصد از آمریکایی گفته‌اند که دوست دارند میزان مراجعه به گوشی خود را کاهش دهند و آن را با چیز دیگری جایگزین کنند.

نظر شما درباره این تحقیق چیست؟ آیا شما هم گوشی خود را زیاد چک ‌می‌کنید؟

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید