بهترین گوشی‌ ها از نظر شارژ سریع - تکفارس 
بهترین گوشی‌ ها از نظر شارژ سریع - تکفارس 

بهترین گوشی‌ ها از نظر شارژ سریع

بهترین گوشی‌ ها از نظر شارژ سریع - تکفارس 

در چند سال اخیر شارژ سریع به یکی از جدیدترین زمینه‌های نوآوری در صنعت گوشی‌ های هوشمند تبدیل شده است. تولیدکنندگان گوشی‌ های هوشمند در خارج از چین نرخ شارژ را بسیار بالاتر برده‌اند، به طوریکه اکنون به نقطه‌ای رسیده‌اند که می‌توانید یک گوشی پرچمدار را که دارای یک باتری بزرگ هم باشد، تنها در عرض یک ساعت و نیم شارژ کنید. این امر نیاز به شارژ شبانه را برطرف می‌کند و باعث راحتی زیادی می‌شود. نیازی به گفتن نیست که این ویژگی به یکی از معیا‌رهای مهم برای انتخاب گوشی بعدی شما تبدیل شده است. با این حال، ما همچنین باید اشاره کنیم که شارژ سریع ممکن است در طولانی مدت، هزینه‌هایی را برای باتری به همراه داشته باشد.

با در نظر داشتن همه موارد، همه گوشی‌های محبوب اخیر را برای مقایسه سرعت شارژ مجدد آنها مقایسه کرده‌ایم. شما در ادامه این مقاله می‌توانید فهرست سریع‌ترین گوشی ها از نظر شارژ را مشاهده کنید. در خصوص تکنولوژی مورد استفاده از سوی سازنده گوشی های هوشمند و فناوری‌های به کار رفته در آن نیز توضیحاتی داده شده است تا با این موضوع بیش از پیش آشنا شوید.

گوشی‌ های پرچمدار

سازنده

گوشی

حداکثر سرعت شارژ پشتیبانی شده

استاندارد قدرت شارژ کردن

اپلآیفون ۱۱ پرو مکس، آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۱*، SE 2020*، آیفون Xs مکس*، *XS، *XR، آیفون X، *۸ پلاس-، آیفون *۸۱۸ واتUSB-PD
سامسونگگلکسی S20 الترا، نوت ۱۰ پلاس۴۵ واتUSB-PD
گلکسی S20 پلاس، S20۲۵ واتUSB-PD
پلکسی S10 پلاس، S10، S10e، گلکسی نوت ۹ و نوت ۸۱۵ واتQuickCharge 2.0
گوگلپیکسل ۴، ۴ XL / پیکسل ۳، ۳ XL / پیکسل ۲، ۲ XL / پیکسل، پیکسل XL۱۸ واتUSB-PD
وان پلاسوان پلاس ۸ پرو، ۷ پرو و ۷T۳۰ واتWarp Charge 30T
ال جیال جی V60۲۵ واتQuickCharge 4.0
سونیسونی اکسپریا ۱ مارک II۲۱ واتUSB-PD
موتورولاموتورولا اج، اج پلاس۱۸ واتUSB-PD
هواویهواوی میت **XS۵۵ واتSuperCharge
هواوی P40 پرو، P40 پرو پلاس، هواوی P30 پرو، میت ۳۰ پرو۴۰ واتSuperCharge
شیائومیشیائومی می ۱۰ پرو**۵۰ واتUSB-PD
ردمی K20 پرو۲۷ واتSonic Charge
اوپواوپو فایند X2 پرو۶۵ واتSuper VOOC 2.0
اوپو رنو Ace۶۵ واتSuper VOOC 2.0
ریلمیریلمی X50 پرو۶۵ واتSuperDart Charge
ریلمی X2 پرو۵۰ واتSuper VOOC
  • *گوشی‌هایی که یک دستگاه شارژر کندتر همراه آن‌ها در جعبه‌شان قرار دارد.
  • **گوشی‌هایی که یک دستگاه شارژر سریع همراه آن‌ها در جعبه‌شان قرار دارد.

توضیح درباره‌ شارژ سریع در آیفون‌ها

با آیفون ۸ شروع می‌کنیم که اوایل سال ۱۳۹۷ (اواخر سال ۲۰۱۷) معرفی و به بازار عرضه شد. اپل استاندارد USB Power Delivery را انتخاب کرد و تمام آیفون‌هایی را که تا آن زمان معرفی شده بودند، از جمله خانواده‌ی فعلی آیفون ۱۱ پرو از شارژ سریع تا حداکثر ۱۸ وات پشتیبانی می‌کنند.

با این حال، برای استفاده از حداکثر سرعت، شما نیاز به یک آداپتور با توان ۱۸ وات دارید و اپل به دلیل عدم ارائه چنین آداپتوری در جعبه‌ی بیشتر آیفون‌ها، از این نظر در میان کاربران وجهه‌ی خوبی ندارد. فقط آیفون ۱۱ پرو مکس و آیفون ۱۱ پرو با چنین آداپتوری همراه هستند. برای سایر آیفون‌های دیگر، باید این آداپتور را به صورت جداگانه خریداری نمایید. اپل آداپتور USB-C را که دارای ۱۸ وات توان و از تولیدات رسمی این شرکت محسوب می‌شود را با قیمت ۲۹ دلار به فروش می‌رساند. همچنین در صورتی که شما کابل تبدیل USB-C به Lightning را در اختیار ندارید باید مبلغ ۱۹ دلار دیگر برای تهیه‌ی آن هزینه کنید.

آیا می‌توان با استفاده از یک آداپتور دیگر که تولید شرکت اپل نباشد اما دارای سرعت و توان شارژ ۱۸ وات باشد، گوشی‌های آیفون را با سرعت بالا شارژ کرد؟

پاسخ مثبت است اما باید اطمینان حاصل کنید که آداپتور خریداری شده از استاندارد USB Power Delivery (USB-PD) پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، یک شارژر استاندارد سری گلکسی S20 سامسونگ نیز از همان استاندارد USB-PD پشتیبانی می‌کند و همچنین قادر است تا حداکثر ۱۸ وات شارژ را به آیفون‌ها تحویل دهد.

توضیح درباره‌ شارژ سریع در گلکسی سامسونگ

سامسونگ در گذشته از استانداردهای مختلف شارژ سریع پشتیبانی می‌کرد، اما سرانجام از استاندارد USB Power Delivery در سری گلکسی S20 و سری نوت ۱۰ نیز استفاده کرد. هرچند که چند تفاوت جزئی نیز وجود دارد:

برخی از تفاوت‌های ظریفی که وجود دارند عبارتند از: به عنوان مثال، فقط رده‌های برتر گلکسی S20 الترا و نوت ۱۰ پلاس از شارژ فوق‌العاده سریع ۴۵ وات پشتیبانی می‌کنند. برای دستیابی به این سرعت شارژ، باید آداپتور برق جداگانه‌ای را با قیمت ۵۰ دلار از سامسونگ خریداری کنید (توجه داشته باشید که این آداپتور همچنین دارای کابلی ضخیم‌تر از کابل USB-C به USB-C شما است که در اندازه‌ی متوسط قرار دارد و باید برای به دست آوردن حداکثر سرعت شارژ از آن استفاده نمایید.) معمولاً S20 پلاس و S20 و همچنین نوت ۱۰ فقط از سرعت شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کنند و همراه آن‌ها یک آداپتور ۲۵ وات در جعبه قرار دارد.

گوشی‌های قبلی سامسونگ مانند سامسونگ گلکسی S10 پلاس، S10 و S10e فقط از استاندارد کوالکام  Quick Charge 2.0 پشتیبانی می‌کنند و نهایتا می‌توانند از شارژ سریع ۱۵ وات پشتیبانی نمایند.

توضیح درباره‌ شارژ سریع در گوگل پیکسل

گوگل یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که شارژ سریع را از طریق استاندارد USB Power Delivery انجام داد و در اواخر سال ۲۰۱۶، یعنی زمانیکه نسخه اصلی گوگل پیکسل به بازار عرضه شد، فناوری شارژ سریع را در آن تعبیه نمود و در همان زمان آن را با یک دستگاه شارژر سریع ۱۸ واتی که در جعبه آن قرار داشت، به بازار عرضه کرد. این گوشی همچنین یکی از نخستین تلفن‌هایی بود که از فناوری شارژ سریع USB-C استاندارد استفاده می‌کند.

آیا می‌توان از آداپتور سریعتر ۲۵ وات یا ۴۵ واتی برای شارژ سریع‌تر گوشی‌های گوگل پیکسل استفاده کرد؟ پاسخ نه است، این گوشی برای حداکثر تا ۱۸ وات تنظیم شده است، بنابراین از وصل آن به یک شارژر قدرتمندتر دیگر، هیچ سودی نخواهید برد.

توضیح درباره‌ شارژ سریع در ال‌جی ThinQ

ال‌جی از استاندارد شارژ سریع کوالکام QuickCharge 4.0 با حداکثر سرعت شارژ ۲۱ واتی در گوشی‌هایی مانند ال جی G8X تینک و ال جی V50 تینک پشتیبانی می‌کند، اما شارژر ارائه‌شده در جعبه می‌تواند حداکثر ۱۶ وات توان را تأمین کند. برای استفاده از حداکثر سرعت می‌توانید یک شارژر سریع‌تر تهیه کنید.

در حقیقت، این شارژر ۱۶ وات که با نام (LG Travel Power Adapter) عرضه می‌گردد، با اکثر تلفن‌های LG مانند ال جی G7، ال جی G6، ال جی G5، ال جی V40، ال جی V30، ال جی V20 و حتی گوشی‌های مقرون به صرفه مانند ال جی استایلو نیز سازگار است. یکی از ویژگی‌های این آداپتور این است که دارای پورت USB معمولی‌ست و از نوع USB C جدیدتر پشتیبانی نمی‌کند.

همراه با گوشی ال‌جی V60 تینک، شارژر جدید ۲۵ واتی USB-C این شرکت را به دست می‌آورید که از استاندارد شارژ استاندارد QuickCharge 4.0 پلاس کوالکام بهره می‌برد.

توضیح درباره‌ شارژ سریع در وان‌ پلاس

گوشی های وان‌ پلاس از یک شارژر استاندارد اختصاصی استفاده می‌کنند که این شارژرها از شدت جریان الکتریکی بالا یا آمپر بالا استفاده می‌کنند که این فشار الکتریکی زیاد یا همان ولتاژ بالا باعث می‌گردد تا شارژ سریع‌تری داشته باشند.

بنابراین، این موضوع دارای دو معنی است: اول این که این یک راه‌حل اختصاصی‌ست و مفهوم آن این است که شما به شارژر وان‌ پلاس با کابل وان‌ پلاس نیاز دارید تا بتوانید به سرعت بالاتر شارژ کردن دست یابید که البته هر دو مورد به صورت رایگان در جعبه و همراه گوشی ارائه می‌گردند. دومین مورد نیز به این معنی‌ست که شارژرهای دیگر مانند شارژرهایی که از تاییدیه‌ی USB Power Delivery برخوردار هستند، قادر نیستند با حداکثر توان خروجی خود گوشی‌ های وان‌ پلاس را شارژ نمایند.

بهترین گوشی‌ ها از نظر شارژ سریع - تکفارس 

در واقع، ما به این نتیجه دست پیدا کردیم که شارژر اختصاصی وان‌ پلاس بسیار خوب کار می‌کند و یکی از مزایای آن نسبت به سایر فناوری‌ها، این است که قادر است نرخ شارژ سریع را حتی در زمانیکه شما در حال استفاده از گوشی خود هستید نیز حفظ کند. در حالیکه سایر گوشی‌ ها را اگر زمانیکه در حال شارژ شدن هستند مورد استفاده قرار دهید، سرعت شارژ آن‌ها به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

توضیح درباره‌ شارژ سریع در هواوی

هواوی نیز از روش اختصاصی خود برای شارژ سریع استفاده می‌کند که هواوی سوپرشارژ (Huawei SuperCharge) نام دارد.

هواوی از زمان معرفی گوشی میت ۲۰ پرو در اواسط سال ۱۳۹۷ (اواخر ۲۰۱۸)، پرچمداران خود را با یک دستگاه شارژر ۴۰ واتی که قادر است با سرعت بالا شارژدهی کند، همراه کرده است. قبل از آن هواوی P20 پرو از یک شارژر سریع ۲۲.۵ واتی استفاده می‌کرد و در حال حاضر گوشی‌هایی همچون هواوی میت XS که تاشو نیز هست، همراه با شارژر سریع ۶۵ واتی که داخل جعبه‌ی آن قرار دارد عرضه می‌گردد (البته توان حداکثر سرعت شارژ شدن این گوشی به ۵۵ وات محدود گردیده است).

آیا می‌توان از آداپتور شارژ شخص ثالث با تلفن‌های هواوی استفاده کرد؟ پاسخ مثبت است، اما انتظار نداشته باشید که همان سرعت شارژ سریع را شاهد باشید.

توضیح درباره‌ شارژ سریع در اوپو و ریلمی

شرکت چینی اوپو (Oppo) در بازارهای غربی محبوب نیست، اما با عرضه‌ی گوشی‌ های بسیار مقرون به صرفه، گام‌های محکم و بودجه بیشتر نسبت به ریلمی، محبوبیت آن در بسیاری از مناطق دنیا سرعت می‌گیرد و یکی از مهمترین ویژگی‌های فروش بالای محصولات آن، سرعت شارژ فوق‌العاده سریع است.

در حقیقت، گوشی Ace رنو نخستین گوشی تجاری اوپو در بازار بود که از سرعت شارژ ۶۵ وات پشتیبانی می‌کرد. این تلفن قادر است تنها در ۱۵ دقیقه ۷۰ درصد شارژ شود و شارژ کامل آن نیز در حدود یک ساعت و نیم زمان لازم دارد. به راستی که شگفت‌انگیز است اما این گوشی از چه فناوری استفاده می‌کند؟

این فناوری مشابه همان تکنولوژی است که در گوشی های وان‌ پلاس استفاده می‌شود (که بخشی از سهام شرکت‌ اوپو از آنهاست) و Super VOOC 2.0 نامیده شده است که در آن ،ارسال نیرو به میزان ۱۰ ولت و ۶.۵ آمپر انجام می‌شود و همچنین از فناوری GaN برای دستیابی به این امر در یک بسته نسبتاً فشرده استفاده می‌کند.

با این وجود، این شارژر تنها با چند تلفن بسیار خاص کار می‌کند و سایر گوشی ها را با سرعت ۱۰ وات شارژ می‌کند. در مورد گوشی‌ های ریلمی، ریلمی X50 پرو ۵G از شارژ ۶۵ وات از طریق همان فناوری پشتیبانی می‌کند و همچنین این تلفن با یک شارژر QC / PD با سرعت ۱۸ وات شارژ می‌شود و با Flash Charge این شرکت با سرعت ۳۰ وات شارژ می‌گردد.

بهترین گوشی‌ ها از نظر شارژ سریع - تکفارس 

توضیح درباره‌ شارژ سریع در شیائومی

محبوبیت گوشی شیائومی می ۱۰ پرو نیز به همین علت افزایش یافته است. اگرچه همراه این تلفن یک شارژر ۶۵ وات نیز درون جعبه آن قرار دارد اما با این حال، خود گوشی محدود به شارژ با حداکثر میزان ۵۰ وات است.

شارژر موجود در جعبه نیز از استانداردهای QC4.0 و Power Delivery 3.0 پشتیبانی می‌کند، بنابراین از نظر فنی با بسیاری از تلفن‌های دیگر نیز سازگار است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • عدنان گفت:

    سلام گوشی سامسونگ a02s دارم با شارژر ۱۵ وات خودش سه ساعت باطری پر میشه میخوام با شارژر

  • عدنان گفت:

    گوشی سامسونگ a02s دارم از شارژر ۱۵ وات پشتیبانی می کند میشه از شارژر ۲۵ وات استفاده کنم