افراد ثروتمند از چه اقداماتی برای حفظ امنیت در خانه‌های هوشمند استفاده می‌کنند - تکفارس 
افراد ثروتمند از چه اقداماتی برای حفظ امنیت در خانه‌های هوشمند استفاده می‌کنند - تکفارس 
افراد ثروتمند از چه اقداماتی برای حفظ امنیت در خانه‌های هوشمند استفاده می‌کنند - تکفارس 

افراد ثروتمند از چه اقداماتی برای حفظ امنیت در خانه‌های هوشمند استفاده می‌کنند

پوریا اسدی
۵ دی ۱۳۹۷ - 14:00
افراد ثروتمند از چه اقداماتی برای حفظ امنیت در خانه‌های هوشمند استفاده می‌کنند - تکفارس 

اگر فکر می‌کنید دوربین‌های دیجیتال و زنگ‌های دربی که به اینترنت متصل شده‌اند جزو هزینه‌های اضافی هستند، فقط منتظر بمانید تا ببینید افراد ثروتمند خانه‌های خود را به چه چیزهای  فوق العاده‌ای مجهز کرده‌اند. ابزارهای استاندارد امنیتی هوشمند خود را فراموش کنید، ما در حال صحبت کردن از قلعه‌های مستحکم شخصی، پنجره‌ها و کرکره‌های ضد گلوله و حتی پرده‌های لیزری هستیم. طبق گفته فوربس، هیچ سناریویی وجود ندارد که در آن نیاز برخی افراد در نظر گرفته نشده باشد و در این زمینه هیچ هزینه‌ای بیش از حد نیست.

این نشریه در مورد Residence 950 صحبت می‌کند، یک خانه لوکس در سانفرانسیسکو که امنیت را بسیار جدی گرفته است – باید در نظر داشت که قیمت خانه ۴۵ میلیون دلار تعیین شده است. این باعث شده که Residence 950 گران‌ترین ملک در بازار مسکن Bay Area باشد. البته Bay Area منطقه‌ای است که کمبودی در زمینه‌ی خانه‌های بسیار گران ندارد.

Residence 950  تا چه حد غیر قابل نفوذ است؟ با گاراژ شروع می‌کنیم که ویژگی‌های ورودی به سبک غار بت من دارد که باعث سرخ شدن روی بروس وین می‌شود. این خانه عناصر امنیتی از شرکت‌های بزرگ مانند دل را برای ایجاد یک سیستم امنیتی سطح بالا به کار گرفته که به هر کسی که تلاش به وارد کند، امکاناتش را نمایان خواهد نمود. فایروال سطح سازمانی شامل یک صفحه کلید بیومتریک است که تنها به افرادی که اثر انگشت‌شان تأیید شده، اجازه‌ی ورود می‌دهد.

و این فقط در خارج از خانه نیست که با تکنولوژی سطح بالا آمیخته شده است. افراد ثروتمندی که در بازار مسکن به دنبال خانه هستند دوست دارند تا فضای داخلی خانه‌هایشان نیز امن باشد. از جمله می‌توان به اتاق‌های امن اشاره نمود که یک درخواست محبوب برای گریز در حین حمله به خانه است، درخواست دیگر سیستم‌های دوربین‌ امنیتی با مقدار زیادی حافظه‌ی برای ذخیره کردن ویدئو‌ها است. بعضی از آنها تا جایی پیش می‌روند که حتی  کرکره‌های ضد گلوله را برای ایجاد مانع در برابر افراد مسلح درخواست می‌دهند.

این امکانات ذکر شده  حتی به پای برخی از درخواست‌های واقعی که توسط فوربس بیان شده هم نمی‌رسد. در میان این درخواست‌ها می‌توان به اقدامات ضد فلش اشاره کرد که می‌تواند از عکاسی پاپاراتزی‌ها جلوگیری نماید. برخی افراد مکانیزم‌های به دام انداختن خرابکاران را درخواست داد‌ه‌اند که مهاجمین را در داخل خانه به دام می‌اندازد و تا قبل از رسیدن مقامات انتظامی از فرار آنها جلوگیری می‌کند.

اقدامات امنیتی فراتر از ورود غیر مجاز به خانه می‌شود. بعضی از خانه‌ها برای حملات در سطح فیلم‌های اکشن آماده شده‌اند. این اقدامات شامل کف و دیوارهای ضد انفجار است که می‌تواند در مقابل هر گونه انفجار مقاومت کند. حتی در صورت حمله شیمیایی نیز خانه‌هایی با حمایت امنیتی در مقابل این نوع تهدیدات وجود دارد، از جمله یک چادر پاپ آپ که برای ایجاد یک پناهگاه امن برای هر کسی بوده که ممکن است نگران ورود مواد شیمیایی به خانه باشد.

در صورت دسترسی و امکان شما چتدابیر امنیتی را برای خانه‌های خود در نظر می‌گیرید؟ کدامیک از موارد ذکر شده را افراطی می‌بینید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید