آیپد پرو جدید به رکورد شکنی خود ادامه می‌دهد - تکفارس 
آیپد پرو جدید به رکورد شکنی خود ادامه می‌دهد - تکفارس 
آیپد پرو جدید به رکورد شکنی خود ادامه می‌دهد - تکفارس 

آیپد پرو جدید به رکورد شکنی خود ادامه می‌دهد

میر مهدی حامی
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - 15:03
آیپد پرو جدید به رکورد شکنی خود ادامه می‌دهد - تکفارس 

اولین بنچمارک آیپد پرو اپل در روز پنج شنبه انجام شد که حکایت از افزایش قابل توجهی در عملکرد پردازنده گرافیکی برای Bionic A12X نسبت به A12 Bionic استفاده شده در جدیدترین آیفون‌ها داشت. امروز AnTuTu نیز امتیازات این دستگاه در بنچمارک خود را منتشر کرد که مهر تاییدی بر برتری کامل پردازنده جدید اپل به شمار می‌رود. در ادامه برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

نتیجه را می‌توان به چهار قسمت اصلی: پردازنده، پردازنده گرافیکی، تجربه کاربری و حافظه تقسیم کرد. AnTuTu نتایج یک آیفون XS Max را نیز برای انسجام و مقایسه بهتر منتشر کرده که از آن در این راستا استفاده خواهیم کرد. عملکرد پردازنده از ۱۳۱۰۰۰ به بیش از ۱۵۹،۰۰۰ رسیده است که یک پیشرفت جزئی محسوب می‌شود. بهبود عملکرد مشابهی در بخش تجربه کاربری و حافظه نیز وجود دارد، اما جادوی اپل را می‌توان در نتایج عملکرد پردازنده گرافیکی مشاهده کرد.

امتیاز تراشه Bionic A12 در آیفون XS Max به بیش از ۱۵۳،۰۰۰ رسیده است، اما به دلیل بهینه سازی‌های بهتر، A12X رشد دو برابری در عملکرد خود پیدا کرده و نتیجه ۳۱۵،۱۰۸ را به ارمغان آورده است. واحد گرافیکی جدید یک طراحی داخلی از خود اپل است که امکان رندرینگ بهتر چندین لایه بدون از دست دادن فضای زیادی ار حافظه را می‌دهد.

اپل همچنین قول داده است که با وجود اینکه عملکرد به طور شگفت انگیزی افزایش می‌یابد، در مصرف انرژی و باتری دستگاه نگرانی وجود نداشته باشد. با توجه به اینکه یک NPU جدید و بیش از ۱۰ میلیارد ترانزیستور در مقایسه با ۶٫۹ میلیارد ترانزیستور موجود در A12، در این تراشه جدید قرار گرفته است ما نیز به عملکرد وعده داده شده توسط اپل امیدوار هستیم.

نظر شما در مورد عملکرد آیپد پرو جدید اپل چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید