شرکت Palm دوباره با تولید یک گوشی دیگر وارد بازار می‌شود - تکفارس 
شرکت Palm دوباره با تولید یک گوشی دیگر وارد بازار می‌شود - تکفارس 
شرکت Palm دوباره با تولید یک گوشی دیگر وارد بازار می‌شود - تکفارس 

شرکت Palm دوباره با تولید یک گوشی دیگر وارد بازار می‌شود

سید محمد معلمی
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - 15:30
شرکت Palm دوباره با تولید یک گوشی دیگر وارد بازار می‌شود - تکفارس 

پیش از این اعلام کردیم که قرار است به زودی شاهد حضور دوباره شرکت Palm در بازار باشیم و حالا اخبار جدیدی به گوش می‌رسد. با تکفارس همراه باشید.

گوشی جدید شرکت Palm در راه است

در گذشته شرکت Palm یک کمپانی مطمئن در زمینه تولید گوشی بود و حالا به نظر می‌رسد به زودی یک دستگاه دیگر با برند این شرکت و سیستم عامل اندروید وارد بازار شود. اما نکته جالب در مورد این گوشی آن است که Palm می‌خواهد اعتیاد به موبایل را کاهش دهد. آیا این اتفاق شدنی است؟

در ابتدا باید این نکته را بگوییم که گوشی Palm با دستگاه‌های دارای PalmOS که در میانه‌های دهه اول هزاره جاری میلادی وجود داشتند، کمی مرتبط است.

شرکت Palm دوباره با تولید یک گوشی دیگر وارد بازار می‌شود - تکفارس 

کمپانی که قرار است گوشی دارای برند Palm را تولید کند، از نوع استارتاپی بوده و در شهر سانفرانسیسکو واقع شده است و توانسته این برند را از تولیدکننده چینی یعنی TCL به ایالات متحده بیاورد.

در حالی که این اسم ممکن است نوستالژی Palm به عنوان یک برند قدیمی را به یاد ما بیاورد، ولی به نظر می‌رسد مشخصات فنی آن بسیار مدرن باشد. برای مثال، ویژگی رفاه دیجیتالی (digital well-being) که سبب می‌شود از اعتیاد به گوشی‌ها جلوگیری کند، ممکن است در این دستگاه مشاهده شود.

گوشی دارای برند Palm که صفحه نمایش ۳٫۳ اینچی دارد و حدوداً ۶۳ گرمی است، قرار است به عنوان مکمل گوشی‌های اصلی به کار گرفته شود. جابه‌جایی این دستگاه نسبت به موبایل های قدیمی بسیار راحت‌تر بوده و طراحی آن به‌گونه‌ای است که به درد ورزش کردن و انجام فعالیت‌های فیزیکی می‌خورد. همچنین به خاطر اتصالات و امکانات ساده‌ای که دارد، می‌توان از این دستگاه استفاده کرد تا ما را از وسایل الکترونیکی مدرن‌تر دور نگه دارد.

سیستم عامل محصول جدید Palm اندروید ۸٫۱ خواهد بود ولی طراحی این پلتفرم به آن صورت است که در صفحه نمایش‌های کوچک‌تر بهتر اجرا شود.

از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به پردازنده کووالکوم اسنپدراگون ۴۳۵، رم ۳ گیگی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی اشاره کرد.

یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی در پشت و یک لنز ۸ مگاپیکسلی در جلو که البته به تکنولوژی سیستم بازگشایی قفل صفحه نمایش با تشخیص چهره مجهز است نیز وظیفه گرفتن تصاویر را به عهده دارند.

شرکت Palm دوباره با تولید یک گوشی دیگر وارد بازار می‌شود - تکفارس 

گفته می‌شود که به خاطر باتری ۸۰۰ میلی‌آمپری Palm، شخص کاربر بتواند از منبع نیرو آن به مدت یک روز کامل بهره‌مند شود. لازم به ذکر است که باتری این دستگاه را می‌توانیم از طریق یک پورت USB تایپ C شارژ کنیم.

این وسیله هوشمند بسیار سبک می‌تواند اپلیکیشن‌های اندرویدی را به خوبی اجرا نماید. از جمله این نرم‌افزارها می‌توان به گوگل مپس، یوتیوب، اسپاتیفای و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا به وجود یک گوشی مکمل نیاز است؟

این گوشی کامل کننده قرار است به صورت اختصاصی توسط شرکت ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی Verizon و بر اساس یک برنامه ۱۰ ماهه به نام Connected Device که پیش از این در ساعت‌های هوشمند دیده بودیم، به فروش برسد.

همان‌طور که گفتیم، این دستگاه یک وسیله مکمل گوشی‌های مدرن است بنابراین هر اعلان و یا هشداری که باید از آن با خبر شوید را می‌توانید در محصول Palm مشاهده نمایید.

اگر در مورد قیمت این دستگاه سؤال می‌کنید، باید بگوییم که برای خرید آن لازم است ۳۴۹ دلار پرداخته شود که البته کمی زیاد به نظر می‌رسد. این در حالی است که با همین هزینه حدوداً ۳۵۰ دلاری، شما می‌توانید گوشی Pocophone F1 شرکت شیائومی را بخرید.

شاید شما هم این نظر را داشته باشید که اگرچه کاهش اعتیاد به گوشی و استفاده از آن در برخی شرایط خاص اتفاق بسیار خوب و مثبتی است ولی پرداخت هزینه‌ای در حدود ۳۵۰ دلار برای یک گوشی که قرار است مکمل یا حتی جایگزین گوشی اصلی شود، شاید منطقی نباشد.

به جای اینکه بدون در نظر گرفتن شرایط مختلف، فقط به خاطر اندازه کوچک این گوشی برویم آن را خریداری کنیم، می‌توانیم دیگر محصولات موجود در بازار را نیز مشاهده کنیم.

البته به نظر برخی‌ها، همانگونه که وجود ویژگی رفاه دیجیتالی در گوشی‌ها لازم است، استفاده از دستگاه‌های دارای مشخصات فنی پیشرفته نیز اهمیت دارد بنابراین باید با در نظرگیری تمام جوانب، انتخاب خوبی داشته باشیم.

شما در این‌باره چه فکری می‌کنید؟ آیا خرید گوشی شرکت Palm سودمند است یا نه؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید