ورایزن ای او ال و یاهو را به نصف قیمت فروخته است - تکفارس 
ورایزن ای او ال و یاهو را به نصف قیمت فروخته است - تکفارس 

ورایزن ای او ال و یاهو را به نصف قیمت فروخته است

حامد شهرزاد
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 20:19
aol

ورایزن شرکت های‌ ای او ال و یاهو که متعلق به این شرکت است را به ارزش ۵ میلیارد دلار به شرکت آپولو گلوبال منیجمنت فروخته است. این مقدار تقریبا نیمی از مبلغ ۸٫۹ میلیارد دلاری است که ورایزن در ابتدا برای این دو شرکت پرداخت کرده است. ورایزن همچنان ۱۰ درصد سهام این شرکت را که اکنون توسط مدیر عامل یاهو یعنی گورو گوراپان هدایت می‌شود، ادامه خواهد داد.

این معامله در بخش تجارت فناوری تبلیغات ورایزن نیز ذکر شده بود و در هفته گذشته شایعات زیادی در مورد آن منتشر شده بود. البته هنوز این معامله قطعی نشده است. پس از انجام این معامله، فعالیت‌های بحث برانگیز شرکت ورایزن در تولید و تبلیغات رسانه‌ای پایان می‌یابد.

آپولو یک شرکت سهامی خاص است که صاحب خرده فروشی صنایع دستی ونیزی و مایکلز در لاس وگاس است. پس از انتشار اخباری مبنی بر پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیون دلار از طرف آپولو به جفری اپستین، لئون بلک، بنیانگذار آپولو استعفا داد.

مطالب مرتبط:

رید ریمن (Reed Rayman) شریک آپولو در مورد این موضوع بیان کرد:

ما بسیار خوشحالیم که به یاهو و پتانسیل نام تجاری بی‌نظیر آن کمک می‌کنیم. ما از دستاورد‌های فوق العاده و پیشرفت کل سازمان در چند سال گذشته بسیار تحت تأثیر قرار گرفته‌ایم. با احترام و تحسین، ما مشتاقانه منتظر همکاری با گورو، تیم با استعداد وی و شرکای ورایزن برای تسریع بخش توسعه در یاهو در آینده هستیم.

ورایزن یاهو و ای او ال را به مبلغ ۸٫۹ میلیارد دلار خریداری کرده بود

ورایزن در ابتدا ای او ال را به مبلغ ۴٫۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ خریداری کرد و سپس دو سال بعد یاهو را با ۴٫۵ میلیارد دلار خریداری کرد. دپارتمان‌های رسانه‌ای از جمله یاهو اسپرت، تک کرانچ و ان گجت با هم ادغام شدند و سازمانی بزرگ به نام اوت را تشکیل دادند که بعداً در سال ۲۰۱۸ پس از اعتراف به عدم موفقیت از سوی سخنگوی ورایزن، به گروه رسانه‌ای ورایزن تغییر نام یافت و نیمی از ارزش آن از بین رفت.

در سال ۲۰۱۹، ورایزن تامبلر را به مبلغی نامشخص فروخت. اعتقاد بر این است که این مبلغ کمتر از ۳ میلیون دلار است که بسیار کمتر از ۱٫۱ میلیارد دلاری است که یاهو در سال ۲۰۱۳ برای این پلتفرم وبلاگ‌نویسی پرداخت کرده است. سال گذشته نیز ورایزن هاف پست را به بازفید واگذار کرد، ملکی که آی او ال در سال ۲۰۱۱ مبلغ ۳۱۵ میلیون دلار بابت آن پرداخت کرد که منجر به ۱۱۹ میلیون دلار سود برای درآمد سه ماهه خود شده بود که عمدتا مربوط به تملک تجارتی هاف پست است.

در گذشته نیز پلتفرم ‌ای او ال راهی بود که افراد به اینترنت متصل می‌شدند و یاهو صفحه اصلی آن بود. در دوران اوج این پلتفرم، ارزش بازار‌ای او ال از ۲۰۰ میلیارد دلار و ارزش بازار یاهو از ۱۲۵ میلیارد دلار فراتر رفت.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید