پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Snapdragon 1000 کوالکام تلاشی برای تصاحب بازار لپ‌تاپ‌های ویندوزی - تکفارس 
پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Snapdragon 1000 کوالکام تلاشی برای تصاحب بازار لپ‌تاپ‌های ویندوزی - تکفارس 
پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Snapdragon 1000 کوالکام تلاشی برای تصاحب بازار لپ‌تاپ‌های ویندوزی - تکفارس 

پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Snapdragon 1000 کوالکام تلاشی برای تصاحب بازار لپ‌تاپ‌های ویندوزی

پوریا اسدی
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - 14:00
پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Snapdragon 1000 کوالکام تلاشی برای تصاحب بازار لپ‌تاپ‌های ویندوزی - تکفارس 

جزئیات جدیدی در مورد پردازنده‌ی  قدرتمند Qualcomm Snapdragon 1000 که برای تصاحب  جایگاه تراشه‌های اینتل در فضای لپ تاپ طراحی شده ، به بیرون درز پیدا کرده است. اگر چه اعلام رسمی‌ برای این تراشه ارائه نشده است اما یک گزارش جدید نشان می‌دهد که معماری هشت هسته‌ای که معمولا از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها گرفته تا لپ‌تاپ‌های ویندوز مورد استفاده قرار می‌گیرد برای این تراشه درنظر گرفته شده است. این پردازنده چهار هسته با قدرت بالا برای عملکرد بهینه و چهار هسته‌های کم مصرف برای بهره‌وری را ارائه می‌دهد.

در طول چند سال گذشته، کوالکام از ساخت پردازنده‌های اختصاصی گوشی‌های هوشمند با گرافیک آنبرد به سمت ایجاد تراشه‌هایی با توانایی به مراتب بیشتر سوق پیدا کرده است. اسنپدراگن ۸۳۵ و ۸۴۵ این شرکت راه خود را به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های پیشرفته باز کرده است و به پلت فرم اسنپدراگن ۸۵۰ در لپ‌تاپ‌های ویندوز همیشه متصل(به اینترنت) نیز پیوسته‌اند. Snapdragon 1000، با این حال، می‌تواند حتی بسیار بیشتر از آن‌ها توانایی داشته باشد و با دستگاه‌های همیشه متصل موجود در بازار بزرگ‌تر لپ‌تاپ‌ها رقابتی کند.

بر اساس گزارش WinFuture، ترجمه شده توسط BGR، تراشه‌ی Snapdragon 1000 یک پردازنده هشت هسته‌ای بوده که بر اساس معماری Cortex-A55 و Cortex A76 ساخته شده است. چهار هسته با سرعت ۳٫۰ گیگاهرتز یا بالاتر کار می‌کند در حالی که هسته‌ی دیگر در ۱٫۸ گیگاهرتز عمل خواهند کرد و برای افزایش عمر باتری در هنگام بیکار بودن سیستم و یا انجام وظایف فشرده و کم مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین گفته شده که تراشه از حافظه LPDDR4X پشتیبانی می‌کند که می‌تواند بهبود قابل توجهی در پهنای باند حافظه داشته باشد.

علاوه بر پردازنده‌های جدید و هسته‌های قدرتمند، یک GPU جدید با نام Adreno 680 به Snapdragon 1000 اضافه می‌شود. این GPU باید سرعت کلاک بالاتر از هسته‌های GPU مورد استفاده در پردازنده‌های اسنپدراگن ۸۳۵ و ۸۴۵ را داشته باشد. این پیشرفت‌ها به چینش فشرده‌تر ترانزیستورها  در تراشه منجر می‌شود. گزارش جدید نشان می‌دهد که Snapdragon 1000 با ۸٫۵ میلیارد ترانزیستور عرضه خواهد شد.

با وجود تمام این سخت افزار با قدرت بالا، قدرت حرارتی Snapdragon 1000 تنها ۱۵ وات است که باعث می‌شود آن را با بعضی از CPU‌های نسل هفتم با کمترین توان اینتل همرده کند.

خبرهای جدیدی حاکی از این است که تولیدکنندگان لپ تاپ ممکن است اولین کسانی باشند که تراشه‌های جدید کوالکام را قبول می‌کنند، اما BGR پیشنهاد می‌کند که Asus  طراحی لپ‌تاپ جدیدی را با این محصولات در ذهن دارد و آن را  Primus نام‌گذاری خواهد کرد.

آیا کوالکام توان رقابت با سایر شرکت‌های موجود در بازار پردازنده‌های لپ‌تاپ را خواهد داشت؟ شما چه فکر می‌کنید؟ لطفا نطرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید