سبک‌تر و محکم‌تر | ویلچر گرافنی محصولی آینده‌گرا - تکفارس 
سبک‌تر و محکم‌تر | ویلچر گرافنی محصولی آینده‌گرا - تکفارس 
سبک‌تر و محکم‌تر | ویلچر گرافنی محصولی آینده‌گرا - تکفارس 

سبک‌تر و محکم‌تر | ویلچر گرافنی محصولی آینده‌گرا

پوریا اسدی
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 12:30
سبک‌تر و محکم‌تر | ویلچر گرافنی محصولی آینده‌گرا - تکفارس 

گرافن از زمانی که برای اولین بار در این قرن توسط محققان دانشگاه منچستر کشف شده، به عنوان یک ماده “اعجاب‌انگیز” توسط همه افراد از دانشمندان مواد گرفته تا کارآفرینان در نظر گرفته شده است. در حالی که نسل اول استفاده از این ماده اساسا مبتنی بر آزمایشگاه بوده، کسب و کارها در حال حاضر شروع به استفاده از قدرت‌های شگفت‌انگیز ارائه شده توسط یک لایه فوق‌العاده نازک از گرافن کرده‌اند. با تکفارس همراه باشید.

در حال حاضر همه چیز از هواپیماهای آزمایشی گرفته تا کفش‌های مدرن از گرافن استفاده می‌کند، حالا ما شاهد یک مورد دیگر از استفاده‌ی شرکت‌ها از این ماده هستیم. شرکت سوئیسی ویلچر Küschall نوع جدید از ویلچر را با نام Superstar معرفی کرده است. این صندلی چرخدار نسل بعد، وعده داده است که از مواد آینده‌گرا برای ساخت یک ویلچر استفاده کند که با یک قاب فقط ۳٫۳ پوند وزن دارد و ۳۰ درصد سبکتر از ویلچر‌های کلاسیک بوده اما در همین زمان ۲۰ درصد قوی‌تر است.

Küschall در یک نشریه مطبوعاتی اظهار داشت:

ما قوانین را با نوآوری جدید و با استفاده از مواد هوا فضا و همکاری با تولید کننده‌ی خودروهای فرمول یک، برای تضمین نهایی کردن عملکرد رانندگی در بازار امروز تعریف می‌کنیم.

با این حال، استفاده از مواد فوق سبک، و در عین حال بسیار سخت، چیزی نیست که Superstar را یک وسیله‌ی امیدوار کننده کرده است. این ویلچر همچنین دارای هندسه X شکل است که برای بهبود عملکرد و چابکی، با ظرفیت جذب ارتعاش بالا در نظر گرفته شده  و یکی از بهترین نسبت‌های عملکرد به سرعت شتاب را در بازار ارائه می‌دهد. علاوه بر این، سازندگان آن پیشنهاد می‌کنند که طراحی آن به کاهش آسیب‌های اندام فوقانی کمک می‌کند؛ چیزی که می‌تواند بیش از ۵۰ تا ۷۰ درصد از کاربران صندلی چرخدار پس از یک دهه استفاده از صندلی چرخدار، تحت تاثیر قرار دهد. Kuschall می‌گوید که هر چرخ صندلی سوپراستار برای هر مشتری به صورت سفارشی ساخته خواهد شد.

سبک‌تر و محکم‌تر | ویلچر گرافنی محصولی آینده‌گرا - تکفارس 

مطمئنا همه این امکانات با یک برچسب قیمت ارائه می‌شود. Digital Trends با این شرکت ارتباط برقرار کرد اما این شرکت مایل نبود تا جزئیات بیشتری را – از جمله هزینه صندلی چرخدار و یا زمان در دسترس بودن – به اشتراک بگذارد. آیا ما در مقابل عصر پیشروی گرافن هستیم یا با یک صندلی چرخدار گرافنی که چیزی به جر یک حقه نیست مواجه هستم؟ ما باید صبر کنیم و ببینیم.

یک چیز وجود داردکه ما از آن مطمئن هستیم: با توجه صندلی‌های چرخدار نوآوری که تغییر شکل می‌دهندو از حالت نشسته به حالت ایستاده در‌می‌آیند و یا ویلچرهای خودران ساخته شده توسط محققان رباتیک، گامی بزرگ برای تحول در بازار ویلچرها ایجاد شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید