بررسی اولیه‌ی گوشی آیفون ایکس اس ( iPhone XS) - تکفارس 
بررسی اولیه‌ی گوشی آیفون ایکس اس ( iPhone XS) - تکفارس 
بررسی اولیه‌ی گوشی آیفون ایکس اس ( iPhone XS) - تکفارس 

بررسی اولیه‌ی گوشی آیفون ایکس اس ( iPhone XS)

علیرضا داداش زاده
۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - 21:00
بررسی اولیه‌ی گوشی آیفون ایکس اس ( iPhone XS) - تکفارس 

گوشی جدید آیفون ایکس اس به تازگی معرفی شده است و در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های آن داشته باشیم. با تک‌فارس همراه باشید.

اپل اعلام کرده است که آیفون ایکس اس در تاریخ ۳۰ شهریور عرضه خواهد شد و پیش فروش آن نیز هم اکنون در بیشتر کشورهای دنیا شروع شده است. قیمت آیفون ایکس اس نسبت به مدل گران قیمت سال گذشته یعنی آیفون ایکس افزایشی نداشته است که این می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران اپل باشد. قیمت پایه گوشی ۹۹۹ پوند و بالاترین آن ۱۳۴۹ پوند است که مربوط به ظرفیت ۵۱۲ گیگ گوشی می‌باشد.

اگرچه آیفون ایکس اس نسبت به سال گذشته گران‌تر نشده است اما هنوز هم در میان گران‌ترین گوشی‌های بازار تلفن همراه قرار می‌گیرد. همچنین باید خاطر نشان کرد که مدل بزرگ‌تر ایکس اس یعنی آیفون ایکس اس مکس  (XS Max) دارای قیمت پایه ۱۰۹۹ پوند می‌باشد.

طراحی و صفحه‌ی نمایش

بر خلاف طراحی بسیار جدید مدل پارسال، امسال شرکت اپل برای مدل ایکس اس (XS) همان طراحی کلی مدل ایکس (X) را در نظر گرفته است و تنها شاهد تغییراتی اندک هستیم

برای مثال در قسمت رنگ‌های موجود برای عرضه، رنگ جدید طلایی نیز به گوشی اضافه شده است. همچنین همان فریم فلزی گوشی باقی مانده است. آیفون ایکس اس در دست بسیار شکیل به نظر می‌رسد که می‌توانید دلیل قیمت بالای آن را در دستان خود بیابید.

در قسمت صفحه‌ی نمایش نیز، آیفون ایکس اس دارای صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی OLED می‌باشد که توسط حاشیه‌های بسیار باریک اطراف محاصره شده است. این صفحه نمایش از تکنولوژی HDR 10 و Dolby Vision پشتیبانی کرده که باعث می‌شود عملکرد صفحه پیرامون محدوده دینامیکی ۶۰ درصد بهتر باشد (هرچه که برای چشم انسان قابل تشخیص است). طبق بررسی‌های انجام شده، تماشای ویدیوی HDR در این گوشی نسبت به مدل قبلی آنچنان تفاوتی نداشت اما جذاب و عمیق بود.

همچنین بریدگی صفحه‌ی نمایش به مانند مدل سال گذشته در مدل ایکس اس (XS) نیز وجود دارد که در میان آن تمامی تجهیزات مربوط به سنسور Face ID قرار دارد.

بررسی اولیه‌ی گوشی آیفون ایکس اس ( iPhone XS) - تکفارس 

باتری و دوربین

در قسمت عمر باتری، طبق گزارش‌های منتشر شده عمر باتری آیفون ایکس اس حدود ۳۰ دقیقه نسبت به مدل آیفون ایکس بیشتر است. باتری آیفون ایکس اس ظرفیت ۲۷۰۰ میلی آمپر را دارد و برای بیشتر کاربران برای انجام کارهای روزمره کافی بود. به هر حال عمر ۳۰ دقیقه‌ای بیشتر نسبت به آیفون ایکس چندان بالا نیست و به نظر می رسد تنها یک افزایش صرفا حاشیه‌ای است

ایده تغییرات کم نسبت به مدل قبلی در دوربین گوشی نیز صدق می‌کند. آیفون ایکس اس دارای دوربین دوگانه‌ی اصلی در پشت با سنسور ۱۲ مگاپیکسل می‌باشد که هردوی این دوربین‌ها از سیستم لرزش‌‌گیر اپتیکال بهره می‌برد و دارای لنزهای عریض و عملکرد خوبی در محیط‌های با نوز ضعیف دارد. به علاوه، این دوربین از لنزهای تله فوتو با زوم ۲ برابر نیز بهره می‌برد.

این ۲ لنز باهم می‌توانند برای تهیه عکس‌هایی با حالت پرتره اپل استفاده شوند که سبک بوکه DSLR و یک سری ترفندهای روشنایی را ارائه می‌دهد. سیستم دوربین همچنین می‌تواند به صورت پویا صحنه‌ها را پوشش داده و کیفیت کلی عکس‌ را به صورت الگوریتمی افزایش دهد. به نظر می‌آید که اپل این سیستم را برای رقابت با دوربین‌های موجود در گوشی‌های هواوی P20 Pro و گوگل پیکسل ۳ ارائه داده است.

بررسی اولیه‌ی گوشی آیفون ایکس اس ( iPhone XS) - تکفارس 

جمع بندی اولیه

طبق بررسی‌های انجام گرفته تا به الان، در مجموع آیفون ایکس اس فرق فاحشی با مدل سال گذشته یعنی آیفون ایکس ندارد، اما اسپیکرهای قوی‌تر و رنگ جدید آن یقینا ویژگی‌های خوبی‌ به شمار می‌روند. بعد از عرضه‌ی رسمی گوشی در بازار، به نقد و بررسی گوشی خواهیم پرداخت و در آن زمان است که می‌توان در ارتباط با این گوشی جذاب و رده بالا قضاوت کرد.

بررسی اولیه‌ی گوشی آیفون ایکس اس ( iPhone XS) - تکفارس 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید