تأیید شد | اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش در وان‌پلاس ۶ تی - تکفارس 
تأیید شد | اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش در وان‌پلاس ۶ تی - تکفارس 
تأیید شد | اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش در وان‌پلاس ۶ تی - تکفارس 

تأیید شد | اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش در وان‌پلاس ۶ تی

سید محمد معلمی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - 15:30
تأیید شد | اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش در وان‌پلاس ۶ تی - تکفارس 

بالأخره وجود اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش گوشی وان‌پلاس ۶ تی تأیید شد تا شایعات مربوط به این فناوری که حاکی از وجود آن در محصول آتی وان‌پلاس بودند را به واقعیت تبدیل کند.

حالا بسیاری از طرفداران وان‌پلاس می‌خواهند بدانند که پرچمدار آتی این شرکت چه ویژگی‌هایی دارد زیرا تا ماه آینده که زمان معرفی این محصول می‌باشد چیزی باقی نمانده است.

به نظر می‌رسد حالا که وجود اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش در وان‌پلاس ۶ تی تأیید شده، شایعات آتی و مشخصات فنی این گوشی را در هفته‌های پیشرو بشنویم.

دو گوشی و دو ویژگی مشترک

یک تصویر کلی از وان‌پلاس ۶ تی در یکی از شبکه‌های اجتماعی چینی منتشر شده بود که نشان می‌داد این دستگاه، دو قابلیت مهم از گوشی اوپو آر ۱۷ (Oppo R17) را در خود جای خواهد داد. بد نیست بدانید که شرکت اوپو، خواهر خوانده وان‌پلاس است.

اولین ویژگی که در وان‌پلاس ۶ تی مشاهده خواهیم کرد و پیش از این، آن را در اوپو آر ۱۷ نیز دیده بودیم، ناچ قطره‌ای است که سبب کوچک شدن سایز بریدگی شده است.

دومین ویژگی، وجود اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش می‌باشد که قبلاً هم آن را در طراحی‌های مختلف وان‌پلاس ۶ تی دیده بودیم. البته در آن زمان کسی نمی‌توانست استفاده از این فناوری را در محصول آتی وان‌پلاس تأیید کند ولی به هر ترتیبی که بود، حالا دیگر وجود این اسکنر تأیید شده و همچنین احتمال وجود بریدگی قطره‌ای در صفحه نمایش نیز بالا رفته است.

تأیید وجود اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش توسط خودِ وان‌پلاس

به گزارش تکفارس و به نقل از CNET، خودِ کمپانی وان‌پلاس تأیید کرد که محصول آتی این شرکت از فناوری اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش بهره خواهد برد بنابراین می‌توانیم وان‌پلاس ۶ تی را اولین گوشی شرکت چینی بدانیم که چنین ویژگی دارد.

البته در دنیای تلفن همراه، وان‌پلاس ۶ تی اولین گوشی نیست که اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش دارد زیرا برخی محصولات ویوو و گوشی Porsche Design Huawei Mate RS هم‌اکنون از این قابلیت استفاده می‌کنند. البته وان‌پلاس ۶ تی به اولین گوشی تبدیل خواهد شد که با داشتن اسکنر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش، به طور گسترده در ایالات متحده به فروش خواهد رسید. پیش از این قرار بود که گلکسی اس ۱۰ نیز این ویژگی را داشته باشد ولی حالا که به نظر نمی‌رسد گلکسی آتی سامسونگ تا اوایل سال بعد رونمایی شود، فرصت بسیار مناسبی برای کمپانی چینی به دست آمده تا بازار آمریکا را از آن خود کند.

سنسوری که وان‌پلاس قرار است در مدل ۶ تی به کار ببرد، Screen Lock نام دارد که در کنار تکنولوژی تشخیص چهره Face Unlock وظیفه تأمین امنیت این گوشی را بر عهده خواهند داشت.

وان‌پلاس می‌گوید: ما قفل گوشی‌های خود را در روز چندین بار باز می‌کنیم بنابراین باید به دنبال شیوه‌های راحت‌تری برای انجام این کار باشیم. به همین دلیل Screen Unlock مدت زمان باز کردن قفل صفحه نمایش را کاهش می‌دهد. ضمن اینکه با اضافه شدن این تکنولوژی به دیگر ویژگی امنیتی مانند Face Unlock، کاربران گزینه‌های مناسبی برای باز کردن قفل نمایشگر گوشی در پیش روی خود خواهند داشت.

وان‌پلاس تأیید کرد که قرار بود Screen Unlock ابتدا در وان‌پلاس ۵ تی وجود داشته باشد ولی همچون سامسونگ، تصمیم بر این شد به خاطر آماده نبودن آن، در محصول آتی خود استفاده کند.

به نظر شما، با توجه به اینکه قرار است وان‌پلاس ۶ تی پیش از گلکسی اس ۱۰ با تکنولوژی اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش در ایالات متحده به فروش برسد، آیا می‌تواند بازار این کشور را از آن خود کند یا خیر؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید