Sphero Bolt | رباتی از نسل آینده - تکفارس 
Sphero Bolt | رباتی از نسل آینده - تکفارس 
Sphero Bolt | رباتی از نسل آینده - تکفارس 

Sphero Bolt | رباتی از نسل آینده

سید محمد معلمی
۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - 17:30
Sphero Bolt | رباتی از نسل آینده - تکفارس 

یک شرکت استارتاپی از ایالت کلرادو به نام Sphero، روز دوشنبه از ربات جدید خود به نام Sphero Bolt که نسخه پیشرفته‌تر Sphero کلاسیک و Sphero Spark+ است رونمایی کرد.

ربات Sphero Bolt دارای یک صفحه نمایش LED با ابعاد ۸*۸ سانتی‌متر می‌باشد که از طریق این نمایشگر می‌توانیم داده‌ها و کلمات گفته شده توسط آن را مشاهده کنیم. قیمت این ربات حدود ۱۴۹٫۹۹ دلار است.

ویژگی‌های متعدد در Sphero Bolt

علاوه بر صفحه نمایش LED با ابعاد ۸*۸ سانتی‌متر، Sphero Bolt  از یک شیوه ارتباطی ۳۶۰ درجه جدید با استفاده از مادون قرمز بهره می‌برد که بدون توجه به موقعیت قرارگیری اشیاء، می‌تواند با چندین دستگاه ارتباط برقرار کند. Sphero Bolt نخستین محصول شرکت Sphero می‌باشد که امکان برقراری ارتباط میان چندین ربات را فراهم کرده است.

این کمپانی ادعا می‌کند که تا ۵ ربات Bolt می‌توانند تا شعاع ۵ متری با همدیگر ارتباط داشته باشند. این ربات که به اندازه یک توپ بیسبال می‌باشد را می‌توان نوعی اسباب‌بازی نیز نامید زیرا نمایشگر آن بازی‌های Pac-Man را نیز نشان می‌دهد.

Sphero Bolt دارای نوعی مغناطیس سنج است که باعث می‌شود کاربران بتوانند ربات را ساده‌تر و سریع‌تر کنترل کنند. به علاوه، این ابزار شرکت Sphero از شیوه مسیریابی عددی بهره می‌برد که با استفاده از این ویژگی می‌توان آن را به عنوان یک قطب نما نیز به کار برد.

Sphero Bolt | رباتی از نسل آینده - تکفارس 

در Sphero Bolt، تکنولوژی Bluetooth Smart نیز کار گذاشته شده است. ضمن اینکه این ربات در مقابل آب و خش نیز مقاومت دارد.

باتری مورد استفاده در محصول شرکت استارتاپی Sphero قابل شارژ و از نوع لیتیوم یونی است که با شش ساعت شارژ، می‌توان به مدت ۲ ساعت از آن استفاده کرد.

آموزش به کودکان؛ هدف Sphero Bolt

آدام ویلسون، مدیر فروش Sphero مدعی است، با این هدف Sphero Bolt را تولید کرده‌اند که همزمان با بازی کردن، به کودکان آموزش نیز بدهند.

باید به خاطر بیاوریم که شرکت Sphero پس از یک سال ناموفق و برکناری ۴۵ نیروی کار، روی به فعالیت‌های آموزشی آورد.

ویلسون می‌گوید: ما به این نتیجه رسیدیم که اگر محصولات خود را با بهترین کیفیت در اختیار عموم قرار دهیم، مطمئناً بازخوردهای خوبی دریافت خواهیم کرد. سال‌های گذشته، ما سالانه ۴ یا ۵ محصول روانه بازار می‌کردیم ولی انجام چنین کاری هم برای کمپانی سخت بود و هم برای کارکنان زیرا زمان زیادی صرف ساخت وسایل می‌شد و از طرفی، نمی‌توانستیم آنطور که می‌خواهیم محصول تولید نماییم. بنابراین تصمیم گرفتیم تا تعداد محصولات تولیدی خود را کاهش داده و همین تولیدات محدود را به گونه‌ای بسازیم که در نوع خود تک و خاص باشند.

به غیر از ویژگی‌های گفته شده، Sphero Bolt از نوعی سنسور نورپردازی بهره می‌برد که کاربران می‌توانند از آن استفاده‌های گوناگون کنند. به علاوه، Sphero Bolt به گونه‌ای برنامه‌نویسی شده تا با استفاده از اپلیکیشن Sphero Edu که برای ویندوز، کیندل، iOS، کروم، اندروید و مک است، بتوان آن را کنترل کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید