رونمایی از مانیتور گیمینگ و ارزان‌قیمت سامسونگ - تکفارس 
رونمایی از مانیتور گیمینگ و ارزان‌قیمت سامسونگ - تکفارس 
رونمایی از مانیتور گیمینگ و ارزان‌قیمت سامسونگ - تکفارس 

رونمایی از مانیتور گیمینگ و ارزان‌قیمت سامسونگ

سید محمد معلمی
۱ شهریور ۱۳۹۷ - 20:00
رونمایی از مانیتور گیمینگ و ارزان‌قیمت سامسونگ - تکفارس 

سامسونگ به تازگی از سری جدید مانیتورهای گیمینگ خود در Gamescom رونمایی کرده که نه تنها سرعت بالایی دارند بلکه قیمت آنها نیز بسیار پایین می‌باشد.

این سری از نمایشگرها بیشتر به درد کسانی می‌خورد که صفحه نمایشی فراتر از انتظار نیاز دارند و قصد ندارند پول زیادی نیز بپردازند.

سری جدید مانیتورهای سامسونگ که CJG5 نام دارد، بسیاری از انتظارات یک گیمر را برآورده می‌کند ولی به خاطر نبود برخی ویژگی‌های اضافه، سبب شده تا قیمت آن پایین باشد.

CJG5 دارای پنلهای منحنی است که سامسونگ ادعا می‌کند تصاویر طبیعی‌تری را به کاربر ارائه می‌دهند. این نمایشگر همچنین دارای نرخ تجدید صفحه ۱۴۴ هرتز است که سبب می‌شود تجربه جذابی از گیم در ذهن افراد باقی بماند.

قیمت منطقی مانیتورهای سری CJG5 سامسونگ

متأسفانه مانیتورهای سری CJG5 سامسونگ تنها دارای دو نمونه ۲۷ و ۳۲ اینچی هستند و نسبت بدنه هر دو آنها به تصویر، ۱۶ در برابر ۹ می‌باشد. رزولوشن آنها ۱۴۴۰*۲۵۶۰ پیکسل بوده و به جای اینکه در آنها تکنولوژی IPS وجود داشته باشد، فناوری VA به چشم می‌خورد.

لازم به ذکر است که دو صفحه نمایش ۲۷ و ۳۲ اینچی، تکنولوژی Schmancy Quantum Dot سامسونگ را ندارند ولی احتمال دارد این کمپانی کره‌ای از قصد چنین کار را انجام داده تا قیمت این نمایشگرها را کاهش دهد. برای اینکه نبود این فناوری به چشم نخورد، سامسونگ می‌گوید که حالات سینما و گیم در این دو مانیتور نهادینه شده تا برای کنتراست، سطح اشعه گاما، وضوح و شفافیت، شاهد تصاویر باکیفیتی باشیم.

در زمینه پورت نیز مانیتورهای سری CJG5 سامسونگ به نظر می‌رسد انتظارات را برآورده کنند. گیمرها می‌توانند در این نمایشگرها دو پورت HDMI مشاهده نمایند که تنها یکی از آنها HDMI 2.0 می‌باشد. ضمن اینکه یک جک DisplayPort 1.2 و یک پورت هدفون نیز در این دو مانیتور به چشم می‌خورند بنابراین هیچ نوع یو‌اس‌بی تایپ سی، Thunderbolt و . . . در CJG5 وجود ندارد.

سئوگ جی کیم، یکی از مهندسان رایانه شرکت سامسونگ می‌گوید: به خاطر افزایش تقاضاها برای مانیتورهای گیمینگ، ما باید دستگاه‌های مقرون به صرفه را تولید می‌کردیم تا بتوانیم با دیگر شرکت‌های تولیدکننده رقابت خود را ادامه دهیم بنابراین سعی کردیم از تکنولوژی پیشرفته‌ای در این محصولات استفاده نماییم. با استفاده از تجارب تخصصی که در طی سالیان متمادی کسب کرده‌ایم، می‌خواهیم پیشرفت ویژگی‌های رایانه‌های گیمینگ مانند نرخ تجدید صفحه ۱۴۴ هرتزی و رزولوشن بالای WQHD را سرعت ببخشیم که مطمئناً مورد استقبال خریداران در بازار مصرف نیز خواهد شد.

قیمت و زمان عرضه مانیتورهای CJG5 سامسونگ

سامسونگ هنوز در مورد قیمت و تاریخ عرضه مانیتورهای CJG5 سخنی به میان نیاورده است ولی به گزارش سایت The Verge و به نقل از تکفارس، احتمالاً نمونه ۲۷ اینچی حدود ۳۱۰ یورو و نمونه ۳۲ اینچی حدود ۳۶۰ یورو قیمت داشته باشند که اگر این قیمت‌ها را بر مبنای دلار حساب کنیم، به ترتیب چیزی حدود ۴۰۰ و ۵۰۰ دلار خواهد شد. البته انتظار می‌رود زمانی که این محصولات در سطح جهانی عرضه شوند، قیمت آنها کاهش یابد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید