لپ‌تاپ‌های جدید لنوو با پردازنده های زئون و گرافیک Quadro - تکفارس 
لپ‌تاپ‌های جدید لنوو با پردازنده های زئون و گرافیک Quadro - تکفارس 
لپ‌تاپ‌های جدید لنوو با پردازنده های زئون و گرافیک Quadro - تکفارس 

لپ‌تاپ‌های جدید لنوو با پردازنده های زئون و گرافیک Quadro

پوریا اسدی
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - 12:30
لپ‌تاپ‌های جدید لنوو با پردازنده های زئون و گرافیک Quadro - تکفارس 

لنوو  دو محصول جدید از سری لپ‌تاپ‌های خود را معرفی نموده که در اواخر ماه اگوست وارد بازار خواهند شد. هر دو محصول بر اساس نسل هشتم پردازنده‌های Core و Xeon  شرکت اینتل ساخته شده‌اند. ThinkPad P1 با ۰٫۷ اینچ، نازک‌ترین مدل بوده و ضخامت ThinkPad P72 تنها ۱ اینچ است. هر دو از حجم عظیمی‌ از حافظه‌ی رم، گرافیک حرفه ای انویدیا و اسکنر اثر انگشت پشتیبانی می‌کنند، بنابراین شما تنها به رمزعبور متکی نخواهید بود.

لپ‌تاپ‌های جدید لنوو با پردازنده های زئون و گرافیک Quadro - تکفارس 

برای شروع، ThinkPad P72 دارای صفحه نمایش ۱۷٫۳ اینچی IPS است. شما می‌توانید از بین دو رزولوشن یکی را انتخاب کنید: ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ با روشنایی ۳۰۰ نیت، و ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ با روشنایی ۴۰۰ نیت. گزینه‌ی دومی‌ به صورت ۱۰۰ درصدی از فضای Adobe RGB همراه با عمق رنگی ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند، در حالی که پانل ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ دارای ۷۲ درصد رنگ NTSC است.

پشتیبان این نمایشگر، مدل‌های متنوع پردازنده‌های نسل هشتم Core و Xeon است، اگر چه لنوو در اعلامیه خود، شماره مدل (احتمالا Core i9) را مشخص نکرده است. گرافیک مجزا می‌تواند با تراشه‌ی گرافیکی Quadro P5200 و حافظه‌ی رم سیستم تا ۱۲۸ گیگابایت (۴x 32GB DDR4) پیکربندی شود. شما همچنین می‌توانید از ۱۶ گیگابایت حافظه Optane و ۶ ترابایت حافظه‌ی ذخیره سازی استفاده کنید.

در قسمت اتصالات، ThinkPad P72 دارای دو پورت Thunderbolt 3، سه پورت USB-A، یک پورت HDMI 2.0، یک پورت اترنت، جک Mini Display Port 1.4 ، کارت خوان هوشمند، کارت خوان SD و یک جک ترکیبی صوتی است. اتصال بی سیم توسط Wireless AC و Bluetooth 5.0 صورت می‌گیرد.

یک باتری ۹۹ وات در ساعت و منبع تغذیه ۲۳۰ واتی برق این دستگاه را تامین می‌کند. می‌توان از بین سیستم‌عامل‌های Windows 10 Pro برای  Workstations، ویندوز ۱۰ Pro، اوبونتو لینوکس و لینوکس Red Hat یکی را انتخاب نمود. اندازه‌ی این محصول ۱۶٫۴ در  ۱۱٫۱ در ۱٫۰ اینچ بوده  و وزن اولیه آن ۷٫۵ پوند است.

ThinkPad P72 در اواخر ماه جاری با قیمت اولیه ۱۹۵۰ دلار عرضه می‌شود.

لپ‌تاپ‌های جدید لنوو با پردازنده های زئون و گرافیک Quadro - تکفارس 

در ادامه، ThinkPad P1 دارای صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی است. و باز هم این محصول از پردازنده‌های نسل هشتم Core و Xeon پشتیبانی می‌کند، اما توان کمتری نسبت به ThinkPad P72 دارد ولی دلایل دیگری برای خرید در این قیمت پایین وجود دارد.

راب هرمان، مدیر عمومی‌ ایستگاه‌های کار لنوو می‌گوید:

هنگامی‌که قرار بود ThinkPad P1 را بسازیم، می‌دانستیم که چالش ما ساخت یک محصول با قابلیت جابه‌جایی آسان است که نه تنها میراث قدرت حرفه‌ای و قابلیت اطمینان سری ThinkPad  را یدک می‌کشد، بلکه نیاز مشتری‌های ما را برای یک طراحی نازک، سبک و صیقلی برطرف می‌کند.

در اینجا ما همان رزولوشن صفحه نمایش و پشتیبانی از فضای رنگ را می‌بینیم، اما لنوو به طور خاص Quadro P1000 و P2000 انویدیا را به عنوان گزینه‌های GPU مجزا در نظر گرفته است. در این مدل شما همچنین ۶۴ گیگابایت حافظه را (۲x 32 گیگابایت) را مشاهده خواهید کرد و گزینه‌های ذخیره‌سازی را تا  حافظه‌ی M.2 NVMe SSD چهار ترابایتی کاهش یافته است.

در این لپ تاپ، لنوو از یک دوربین HD و یک دوربین فروسرخ برای تشخیص چهره استفاده کرده است. اتصال و پورت‌ها همانند P72 است، برق این لپ‌تاپ با یک باتری ۸۰ وات بر ساعت و یک منبع تغذیه ۱۳۵ وات خارجی تامین شده است. اندازه‌ی این محصول ۱۴٫۲ در ۹٫۷ در ۰٫۷ اینچ بوده و وزن نسخه‌ی ابتدایی آن ۳٫۷۶ پوند است.

ThinkPad P1 در پایان ماه اوت با قیمت اولیه ۱۸۰۰ دلار وارد بازار می‌شود.

آیا سما طرفدار محصولات لنوو هستید؟ مدل‌های جدید را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید