Logitech یا Razer: بهترین ماوس گیمینگ کدام است؟ - تکفارس 
Logitech یا Razer: بهترین ماوس گیمینگ کدام است؟ - تکفارس 
Logitech یا Razer: بهترین ماوس گیمینگ کدام است؟ - تکفارس 

Logitech یا Razer: بهترین ماوس گیمینگ کدام است؟

محمد صداقت
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - 09:12
بهترین ماوس گیمینگ

گیمرها همواره به دنبال بهترین ماوس گیمینگ برای اجرای بهتر و راحت‌تر بازی‌ها هستند. هر گیمری می‌داند که سخت‌افزار و برند ماوس اهمیت زیادی در میزان عملکرد او دارد. ممکن است عکس‌العمل‌های شما در حین بازی فوق‌العاده باشد، اما اگر کارت گرافیک کامپیوتر شما قابلیت اجرای بازی را نداشته باشد یا اگر دستگاه‌های ورودی شما تاخیر داشته باشند، نمی‌توانید به خوبی عمل کنید. یکی از حیاتی‌ترین ابزارهای هر گیمری، ماوس است. وقتی نوبت به انتخاب بهترین ماوس گیمینگ می‌رسد، انتخاب ‌ها می‌تواند بسیار سخت و گیج‌کننده باشد.

اگر تحقیق و بررسی انجام داده باشید، می‌دانید که ریزر (Razer) و لاجیتک (Logitech) دو برند برتر ماوس بازی هستند. هیچ‌کدام در این مرحله نیازی به معرفی ندارند. ریزر به خاطر کامپیوترهای بازی و لوازم جانبی متمرکز بر گیمینگ خود معروف است. Logitech نیز به تولید لوازم جانبی مخصوص باکیفیت و قیمت مناسب گیمینگ شهرت دارد. اگر در بازار به دنبال یک ماوس بازی هستید، به احتمال زیاد یکی از این دو برند را انتخاب می‌کنید. بنابراین باید ببینید کدامیک از آن‌ها برای شما مناسب‌تر است.

بسیار مهم است که ماوسی را انتخاب کنید که با نیازهای خاص شما مطابقت داشته باشد. انتخاب ماوس مناسب به عوامل مختلفی مانند نوع و ژانر بازی و نحوه استفاده از ماوس بستگی دارد. برخی از افراد به زیبایی ماوس اهمیت می‌دهند، در حالی که برخی دیگر بر روی مشخصات آن تمرکز دارند. هر دو برند ذکر شده، ماوس‌های با کیفیت تولید می‌کنند. برندهای Logitech و Razer ماوس‌های زیادی دارند که شما باید از بین آن ها بهترین را برای خود انتخاب کنید.

سبک بازی

بهترین ماوس گیمینگ

آیا شما قصد انجام بازی‌هایی در سبک Baldur’s Gate 3 را دارید یا رقابت در Counter-Strike 2 را ترجیح می‌دهید؟ اولین چیزی که باید در هنگام انتخاب یک ماوس گیمینگ در نظر بگیرید، سبک بازی است. انواع مختلف ماوس‌ها به بهترین نحو با سبک‌های مختلف بازی سازگاری دارند.

وقتی صحبت از تنوع به میان می‌آید، Razer چند ماوس دارد که مناسب سبک‌های خاصی از بازی هستند و با محصولات Logitech مطابقت دارند. برای مثال، ماوس Naga V2 Pro با صفحات جانبی قابل تعویض برای تنظیمات دکمه‌های مختلف طراحی شده است که آن را به یکی از بهترین ماوس‌های گیمینگ برای انجام بازی‌های MMO تبدیل می‌کند. از طرفی، ماوس Logitech G600 آرایش دکمه‌های MMO مشابهی دارد، اما صفحه جانبی قابل تعویض ندارد.

برای نیازهای عمومی‌تر بازی، از ورزش‌های الکترونیکی گرفته تا اکشن، هر دو شرکت ماوس‌هایی را در سبک‌ها و پیکربندی‌های مختلف ارائه می‌کنند. اگر می‌خواهید کار ساده‌ای داشته باشید، به سری Logitech G203 یا Razer DeathAdder نگاهی بیندازید. اگر ماوس رده‌بالا با وزن کم، ارگونومی زیبا، چرخ‌های اسکرول قابل تنظیم و دکمه‌های قابل تعویض می‌خواهید، به محصولاتی مانند سری Logitech G502 Hero یا Razer Basilisk V3 Pro نگاه کنید.

ارگونومی

بهترین ماوس گیمینگ
برند ماوس

شما می‌توانید جذاب‌ترین و پر امکانات‌ترین ماوس موجود را انتخاب کنید. اما ارگونومی یکی از مهمترین جنبه‌های هر ماوس است و معمولاً به سلیقه یک فرد بستگی دارد.

مهم‌ترین نکته در هنگام انتخاب فرم ماوس، سبک در دست گرفتن آن است. در واقع هنگام در دست گرفتن و کار با ماوس، موقعیت دست شما مشخص می‌شود. سه سبک رایج در گرفتن ماوس با کف، پنجه یا نوک دست هستند. این موارد به این موضوع اشاره می‌کنند که در هنگام کار با ماوس، کدام بخش از دست شما با آن ارتباط برقرار می‌کند و بسیاری از افراد با گرفتن ماوس با هر سه سبک مشکلی ندارند و هر سه سبک را می‌توانند با یکدیگر ترکیب کنند. ماوس Logitech G502 برای کسانی که از کف دست استفاده می کنند، مناسب است. در حالی که ماوس Razer Viper برای افرادی که از پنجه های خود استفاده می کنند، مناسب تر است.

وزن ماوس نیز یک عامل تعیین کننده در چگونگی گرفتن آن در دست است. ماوس‌های سبک وزن، حرکات سریع را بدون فشار دادن به دست یا مچ در طول جلسات طولانی بازی انجام می‌دهند. . معمولاً لازم است ماوس را بالا و پایین ببرید تا از حرکت دادن بیش از حد بازوی خود جلوگیری کنید. بنابراین، یک ماوس سنگین می‌تواند برای بازی‌هایی که حرکات کوچک و دقیق نیاز دارند مفید باشد. سبک‌ترین ماوس بین این دو برند، Razer Viper Mini Signature Edition است. این ماوس با وزن ۴۹ گرم، حتی ماوس‌های فوق‌سبک لاجینک را هم پشت‌سر می‌گذارد.

در نهایت، عامل سیم می‌تواند در انتخاب شما تاثیر بگذارد. در حالیکه ماوس سیمی می‌تواند برای برخی گیمرها یک مشکل اساسی باشد، اما برای برخی‌ها یک اتصال پایدار را فراهم می‌کند. هر دو شرکت Logitech و Razer ماوس‌های بازی باسیم و بی‌سیم زیادی ارائه می دهند.

قیمت

بهترین ماوس گیمینگ
برند ماوس

Logitech دارای مجموعه بسیار بزرگتری از ماوس‌ها است که در قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شوند. قیمت‌های پیشنهادی از ۲۹ دلار برای G203 تا ۱۵۹ دلار برای G502 X Plus در نظر گرفته شده است. در همین حال، Razer یک ترکیب کوچک‌تر ارائه می‌دهد که از حدود ۲۹.۹۹ دلار برای DeathAdder Essential شروع می شود و با قیمت ۲۷۹ دلار برای گران‌ترین مدل خود یعنی Viper Mini Signature Edition به فروش می‌رسد. بیشتر مردم به کیفیت توجه می‌کنند. با این حال افرادی نیز وجود دارند که قیمت عامل مهمی برای آن ها محسوب می‌شود.

وقتی دو مجموعه را با هم مقایسه می‌کنید، مشخص است که برای خرید ماوس‌های Razer باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. این موضوع، Logitech را به بهترین گزینه برای افرادی که بودجه محدودی دارند، تبدیل می‌کند. با این حال، واقعاً نیازی به هزینه زیاد برای خرید ماوس نیست. هر دو برند Logitech و Razer گزینه‌های متوسطی دارند که با نظرات بسیار خوبی نیز همراه بوده است. مدل‌هایی مانند نسخه سیمی Logitech G502 X یا نسخه سیمی Razer Basilisk V3 را می توان با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار خریداری کرد.

ویژگی‌های کلیدی

بهترین ماوس گیمینگ
برند ماوس

اجازه دهید تا در مورد ویژگی‌هایی که Logitech و Razer در میان بهترین ماوس‌های بازی قرار داده‌اند و آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کنند، صحبت کنیم. بسیاری از کارشناسان و بازیکنان حرفه‌ای به این موضوع اشاره می‌کنند که فناوری ماوس بسیار پیشرفت کرده است. برای مثال، وقتی صحبت از حساسیت می‌شود، Logitech در ماوس  Pro X Superlight از ۳۲،۰۰۰ DPI بهره می‌برد. در حالی که نسخه Razer Viper Mini Signature Edition به ۳۰،۰۰۰ DPI می‌رسد.

اما در واقعیت، موقعیت‌های کمی به حساسیت زیاد نیاز دارند. در اکثر بازی‌ها، تنظیمات بالای ۳۵۰۰ DPI معمولاً بالا در نظر گرفته می‌شود. با توجه به آنچه گفته شد، مشخص است که Logitech در رده DPI کمتر قرار می‌گیرد. بسیاری از ماوس‌های این شرکت مجهز به قابلیت تغییر حساسیت هستند.

وقتی صحبت از عمر باتری ماوس‌های بی‌سیم می‌شود، Razer برنده بازی است. برای مثال عمر باتری ماوس Logitech G305 Lightspeed ، ۲۵۰ ساعت است. این یعنی ماوس به مدت ۱۰ روز و نیم کار خواهد کرد. اما باتری Razer Orochi V2  در مدت ۹۵۰ ساعت از طریق بلوتوث شارژ می‌شود. این در حالی است که هر دو ماوس با یک باتری AA کار می‌کنند.

در نهایت، بیایید به بررسی مهمترین ویژگی بپردازیم: نورپردازی RGB. لاجیتک برخی از گزینه‌های RGB را در مدل‌هایی مانند G203 Lightsync و G502 X Plus ارائه می دهد. این شرکت با ویژگی Lightsync، به شما امکان می‌دهد تا نورها را با صفحه نمایش هماهنگ کنید. Razer با ارائه Chroma RGB بر روی اکثر ماوس‌ها به اصول خود به عنوان یک شرکت متمرکز بر بازیکن وفادار است. سری Basilisk این شرکت بر روی RGB تمرکز می‌کند و به ۱۴ ناحیه نورپردازی مستقل درBasilisk Ultimate مجهز شده است.

نرم‌افزار و سفارشی‌سازی

بهترین ماوس گیمینگ
برند ماوس

یکی از مزایای اصلی ماوس‌های گیمینگ، علاوه بر نرخ نظرسنجی بالاتر و دکمه های اضافی، توانایی تنظیم دقیق آن بر اساس نیازهای شما است. برای این منظور، Logitech و Razer نرم‌افزار مخصوصی دارند که به شما اجازه می‌دهد تا دکمه‌ها را مجدداً تغییر دهید، DPI را تنظیم کنید و با جزئیات دیگر کار کنید.

در کمپ Logitech، شما از نرم افزار G Hub استفاده خواهید کرد. این نرم افزار به شما امکان می‌دهد که دکمه‌ها را تغییر اندازه دهید، ماکروها را تنظیم کنید و پروفایل‌های مخصوص بازی را اعمال کنید. همچنین می توانید RGB را برای مدل‌های ماوس که مجهز نورپردازی هستند، تنظیم کنید. یکی از ویژگی های فوق العاده مفید، امکان تنظیم پروفایل‌های پایدار است به طوری که حتی اگر از آن با دستگاه دیگری استفاده کنید، ماوس شما تنظیمات سفارشی را که برای تنظیم آن بسیار سخت کار کرده‌اید، حفظ خواهد کرد. اما یکی از معایب G Hub این است که شما را مجبور به ثبت نام در حساب کاربری Logitech و ایمیل‌های تبلیغاتی می‌کند.

برای استفاده از ماوس Razer، به برنامه Synapse نیاز دارید. این نرم افزار دارای ویژگی‌های بسیار بیشتری است. برای کسانی که چندین دستگاه جانبی Razer دارند، این نرم افزار می توانید فراتر از ماوس‌ها را کنترل ‌کند. این محصول همانند G Hub، به کاربران امکان می‌دهد تا تمام تنظیمات مورد انتظار، ماکروها، RGB و غیره را در اختیار داشته باشند. این نرم افزار می‌تواند پروفایل‌های ماوس را در حافظه داخلی خود ذخیره کند. اگر قصد دارید از پروفایل‌های داخلی استفاده کنید، مطمئن شوید که مدلی را خریداری می‌کنید که از آن پشتیبانی می‌کند.

شرکت Formify می خواهد ماوس های سه بعدی با استفاده از تصویر دستان شما پرینت کند

نظر شما درباره بهترین برند ماوس گیمینگ چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید