ریزر بلید ۱۵ جدید اولین لپ تاپ ۲۴۰ هرتزی دنیا با نمایشگر اولد QHD است - تکفارس 
ریزر بلید ۱۵ جدید اولین لپ تاپ ۲۴۰ هرتزی دنیا با نمایشگر اولد QHD است - تکفارس 

ریزر بلید ۱۵ جدید اولین لپ تاپ ۲۴۰ هرتزی دنیا با نمایشگر اولد QHD است

مهدی حلوائی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 17:13
ریزر بلید 15

ریزر (Razer) امروز اولین لپ تاپ مجهز به نمایشگر اولد با رزولوشن QHD و نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتز جهان را معرفی کرد. این لپ تاپ نسخه‌ی جدید ریزر بلید ۱۵ بوده که قرار است تا در سه‌ماهه‌ی پایانی سال جاری میلادی روانه‌ی بازار شود.

نسخه‌ی جدید ریزر بلید ۱۵ از تراشه‌ی نسل دوازدهمی اینتل i9 12900H بهره برده است که یکی از سریع‌ترین تراشه‌های لپ تاپ موجود در بازار می‌باشد. این تراشه‌ی ۱۴ هسته‌ای از ۶ هسته‌ی قدرتمند و پرمصرف، ۸ هسته‌ی کم‌مصرف و ۲۰ رشته تشکیل شده است. در واقع این بیشترین تعداد هسته‌ای است که یکی از تراشه‌های سری آلدر لیک اینتل ارائه می‌دهد.

ریزر بلید 15

ریزر بلید ۱۵ جدید همچنین از نمایشگری ۲۴۰ هرتزی بهره بوده که دقت رنگ و میزان روشنایی آن بی‌نظیر است. پشتیبانی صد در صد از فضای رنگ DCI-P3، میزان روشنایی ۴۰۰ نیت و سرعت پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این لپ تاپ قدرتمند است. ریزر همچنین در این لپ تاپ از کارت گرافیک RTX 3070 Ti استفاده کرده تا به نیاز گیمرها و تولیدکنندگان محتوا نیز پاسخ داده باشد.

میزان رم لپ تاپ جدید ریزر ۳۲ گیگابایت بوده و حافظه‌ی داخلی آن نیز ۱ ترابایت است اما کاربران می‌توانند با استفاده از شیار M.2 لپ تاپ، میزان حافظه‌ی داخلی آن را افزایش دهند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به درگاه تاندربولت ۴، درگاه USB-C، درگاه USB-A، شیار کارت اس‌دی و درگاه HDMI اشاره کرد. قرار است که ریزر بلید ۱۵ جدید با قیمت ۳,۴۹۹ دلار به بازار عرضه شود.

نظر شما در مورد لپ تاپ‌های شرکت ریزر چیست؟ به‌نظر شما در حال حاضر کدام شرکت بهترین لپ تاپ‌های جهان را تولید می‌کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.