کنسول دستی ریزر اج با قیمت ۴۰۰ دلار معرفی شد - تکفارس 
کنسول دستی ریزر اج با قیمت ۴۰۰ دلار معرفی شد - تکفارس 

کنسول دستی ریزر اج با قیمت ۴۰۰ دلار معرفی شد

مهدی حلوائی
۱۶ دی ۱۴۰۱ - 13:20
ریزر اج 5G

شرکت ریزر (Razer)، که به ساخت محصولات و لوازم جانبی گیمینگ شهرت دارد، در رویداد CES 2023 از کنسول دستی جدید خود با نام ریزر اج (Razer Edge) رونمایی کرد. این دستگاه در اصل یک تبلت با کنترلرهای جداشونده‌ی Kishi V2 پرو بوده که توانایی اجرای بازی‌های اندرویدی و ابری را دارد.

ریزر اج از نمایشگر امولد ۶.۸ اینچی با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز بهره برده و به تراشه‌ی اسنپدراگون G3X نسل ۱ مجهز شده است. این تراشه به طور ویژه برای محصولات گیمینگ طراحی شده و گرمای کمی تولید می‌کند. در حال حاضر ریزر اج تنها دستگاه موجود در بازار است که از این تراشه بهره می‌برد.

ریزر اج

کنسول دستی شرکت ریزر همچنین از ۸ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی UFS 3.1 استفاده کرده اما کاربران می‌توانند حافظه‌ی آن را با استفاده از کارت میکرو اس دی تا ۲ ترابایت افزایش دهند. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با پشتیبانی از وضوح ۱۰۸۰ پیکسل در ۶۰ فریم، دو اسپیکر، دو میکروفون و پشتیبانی از صدای فراگیر THX اشاره کرد.

ریزر در این کنسول دستی از سیستم‌عامل اندروید ۱۲L استفاده کرده که امکان اجرای هزاران اپلیکیشن و بازی فروشگاه گوگل پلی استور را فراهم می‌کند. همچنین لانچرهای ایکس باکس کلود گیمینگ، انویدیا جی‌فورس ناو، استیم لینک و چند مورد دیگر نیز به‌طور پیش‌فرض روی آن نصب شده است. قرار است که ریزر اج در دو نسخه‌ی وای فای و ۵G به ترتیب با قیمت ۳۹۹ و ۵۹۹ دلار در تاریخ ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) در کشور آمریکا عرضه شود.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید