آموزش تغییر شبکه کاردانو در تراست ولت - تکفارس 
آموزش تغییر شبکه کاردانو در تراست ولت - تکفارس 
آموزش تغییر شبکه کاردانو در تراست ولت - تکفارس 

آموزش تغییر شبکه کاردانو در تراست ولت

تکفارس
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - 19:24
آموزش تغییر شبکه کاردانو در تراست ولت - تکفارس 

کاردانو (Cardano) هشتمین ارز دیجیتال بزرگ دنیا از لحاظ ارزش بازار است. این پلتفرم بلاک چینی با الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) عمل می‌کند و یک زیرساخت امن و مقیاس‌پذیر برای اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApps) و قراردادهای هوشمند ارائه می‌دهد. شبکه کاردانو اولین بلاک چینی است که بر اساس تحقیقات آکادمیک ایجاد شده است؛ تیم کاردانو به دقت نقاط ضعف فعلی و بالقوه‌ای را که گریبانگیر همه بلاک چین‌های قبلی شده بود، لحاظ کرد و هر تصمیمی که در مورد طراحی کاردانو گرفته شد نتیجه سال‌ها مشاهده و آزمایش بود.

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) رمز ارز بومی این بلاک چین است. کاردانو مثل بیت کوین می‌تواند به عنوان ابزار مبادله و پرداخت مورد استفاده قرار گیرد، اما رایج‌ترین کاربردهای آن در حال حاضر به عنوان توکن حاکمیتی و استیک در شبکه اثبات سهام کاردانو است. با خرید کاردانو می‌توانید در تایید تراکنش‌های شبکه مشارکت کنید و در ازای آن سود بگیرید.

شبکه‌های ارز دیجیتال کاردانو

برای خرید کاردانو ابتدا باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید آن را روی چه شبکه‌ای بخرید. به دلیل محبوبیت رمز ارز کاردانو در میان کاربران ارزهای دیجیتال، بایننس نسخه رپد شده ADA را روی دو شبکه‌ بایننس چین (BC) و بایننس اسمارت چین (BSC) عرضه کرده و این اتفاق خوبی است. این دو شبکه در مقایسه با بسیاری از بلاک چین‌ها سرعت بالاتر و کارمزدهای بسیار پایین‌تری دارند.

سرعت بالا و کارمزد پایین به قیمت متمرکز شدن دو شبکه BC و BSC تمام شده است اما اینها مزایای قابل توجهی است. به طور مثال، با خرید کاردانو در شبکه بایننس چین (نسخه BEP2) یا بایننس اسمارت چین (نسخه BEP20) کارمزد انتقالی که می‌پردازید حدودا ده برابر کمتر از خرید ADA روی خود شبکه کاردانو است (برای هر تراکنش روی شبکه کاردانو باید یک واحد ارز دیجیتال ada کارمزد بپردازید که بسته به قیمت آن می‌تواند رقم قابل توجهی باشد). به همین دلیل، بسیاری از کاربرانی که قصد سرمایه گذاری روی کاردانو را دارند، از این دو شبکه استفاده می‌کنند.

اما همه والت‌ها و همه صرافی‌ها از ارز دیجیتال ADA در دو شبکه BC و BSC پشتیبانی نمی‌کنند. اگر در کیف پول یا صرافی مورد استفاده شما گزینه bep2 یا bep20 برای خرید کاردانو وجود داشت، یکی از آنها را انتخاب کنید تا بتوانید در کارمزدها صرفه‌جویی کنید. برای مثال، صرافی بیت 24 قادر به انتقال رمز ارز ada در بلاک چین کاردانو و همچنین دو شبکه بایننس است.

در مورد والت، یکی از مشهورترین کیف پول‌هایی که از هر سه شبکه میزبان ارز دیجیتال کاردانو پشتیبانی می‌کند، کیف پول تراست است که به خاطر امنیت و سادگی، والت محبوب بسیاری از کاربران ایرانی است. اما، ذخیره یا دریافت کاردانو روی تراست ولت نیازمند تغییر شبکه است که البته کاری ساده است و آن را در زیر آموزش می‌دهیم.

آموزش قدم به قدم تغییر شبکه کاردانو در تراست ولت

برای انتقال کاردانو باید شبکه را مطابق با استاندارد توکن ADA تغییر دهید. منظور از تغییر شبکه Cardano در تراست ولت (Trust Wallet)، تنظیم آن برای اتصال به یکی از شبکه‌هایی است که ارز دیجیتال کاردانو روی آن عرضه شده است. همان‌طور که گفتیم شما سه گزینه دارید: شبکه اصلی کاردانو، کاردانو bep2 و کاردانو bep20.

برای تغییر شبکه کاردانو در Trust Wallet، این مراحل را دنبال کنید:

  1. برنامه تراست ولت را در تلفن همراه خود باز کنید.
  2. به منوی تنظیمات این اپلیکیشن بروید. این منو معمولا با نمادی با دو خط افقی یا نماد چرخ دنده نشان داده می‌شود و در گوشه سمت راست قرار دارد.
آموزش تغییر شبکه کاردانو در تراست ولت - تکفارس 
  1. در صفحه‌ای که باز می‌شود، نام کاردانو را جستجو کنید. بلافاصله شبکه‌های کاردانو را در منو می‌بینید.
آموزش تغییر شبکه کاردانو در تراست ولت - تکفارس 
  1. هر کدام از آنها را که می‌خواهید با زدن تیک کنار آن اضافه کنید. وقتی به صفحه اول والت برمی‌گردید، می‌بینید که شبکه‌های مختلف کاردانو اضافه شده است.
آموزش تغییر شبکه کاردانو در تراست ولت - تکفارس 

(توجه داشته باشید که مراحل خاص تغییر شبکه کاردانو در کیف پول تراست والت ممکن است بسته به نسخه برنامه و سیستم عامل گوشی همراه شما کمی متفاوت باشد.)

بسیار مهم است که هنگام تغییر شبکه‌ها احتیاط کنید، زیرا تراکنش‌ها و موجودی‌ها مختص هر شبکه هستند. اگر کاردانو یا هر ارز دیجیتال دیگری را روی شبکه اشتباه ارسال کنید، رمزارزهای شما از دست می‌روند و قابل برگشت نیستند. پس، همیشه قبل از شروع هر تراکنشی مطابقت شبکه را چک کنید.

موضوع دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که کارمزد ارسال کاردانو روی شبکه‌های مختلف با ارز دیجیتال بومی آن شبکه پرداخت خواهد شد. کارمزد ارسال یک رمز ارز بر بستر بایننس چین یا بایننس اسمارت چین با ارز دیجیتال BNB که رمز ارز بومی اکوسیستم بایننس است پرداخت می‌شود. در نتیجه، اگر کاردانو bep2 یا bep20 را در تراست والت یا هر کیف پول دیگری دارید، برای ارسال آن باید مقداری ارز bnb در والت خود داشته باشید.

سخن پایانی

رمز ارز محبوب ADA علاوه بر شبکه کاردانو روی شبکه‌های بایننس چین و بایننس اسمارت چین نیز وجود دارد که امکان صرفه‌جویی قابل توجه در کارمزدها را فراهم کرده است. بسته به اینکه کاردانو را روی چه شبکه‌ای می‌خرید باید والتی داشته باشید که از آن شبکه پشتیبانی می‌کند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای دریافت و انتقال کاردانو کیف پول Trust Wallet است که از هر سه شبکه ارز دیجیتال ADA پشتیبانی می‌کند. کافی است که پیش از انتقال، شبکه را مطابق ارزی که دارید تغییر دهید. همچنین، در صورت استفاده از کاردانو BEP2 یا BEP20 باید مقداری رمزارز BNB نیز برای پرداخت کارمزد انتقال داشته باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید