چین تا ماه ژوئن ۷۰۰ هزار خودروی برقی را به جاده های خود اضافه کرد - تکفارس 
چین تا ماه ژوئن ۷۰۰ هزار خودروی برقی را به جاده های خود اضافه کرد - تکفارس 
چین تا ماه ژوئن ۷۰۰ هزار خودروی برقی را به جاده های خود اضافه کرد - تکفارس 

چین تا ماه ژوئن ۷۰۰ هزار خودروی برقی را به جاده های خود اضافه کرد

مهدی حلوائی
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 11:21
چین

چین یکی از کشورهایی است که به جایگزینی خودروهای درون‌سوز توسط خودروهای برقی امیت زیادی داده و بازار خودروهای برقی آن نیز رشد قابل توجهی داشته است. این کشور در ماه ژوئن ۲۰۲۳ تعداد ۷۱۳ هزار و ۹۳۲ خودروی برقی پلاگین را به جاده‌های خود اضافه کرد و از این نظر رشد سالانه‌ی ۲۸ درصدی را به ثبت رساند. همین موضوع باعث شد تا سهم چین از بازار خودروهای برقی در ماه ژوئن به ۳۸ درصد برسد.

مطالب مرتبط:

به‌طور کلی سهم چین از بازار جهانی خودروهای برقی پلاگین ۵۷ درصد بوده و بیشتر این خودروها نیز در داخل همین کشور تولید می‌شوند. این موضوع نقش اساسی چین در بازار یادشده را به خوبی نشان می‌دهد. رشد بازار خودروهای برقی چین تنها مختص ماه ژوئن نبوده و این کشور آمار ۳.۲ میلیون خودروی برقی پلاگین جدید را در سال ۲۰۲۳ به ثبت رسانده که منجر به رشد ۳۸ درصدی آن در مقایسه با سال ۲۰۲۲ نیز شده است.

خودروی برقی BYD

تسلا مدل Y پرفروش‌ترین خودروی ماه ژوئن در چین لقب گرفت و شرکت BYD نیز با چهار خودرو در بین پنج خودروی برتر این ماه، عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشت. خودروهای مدل سانگ و شین این شرکت در نیمه‌ی اول ۲۰۲۳ لقب محبوب‌ترین خودروهای برقی را به خود اختصاص دادند اما تسلا مدل Y به عنوان محبوب‌ترین خودروی تمام‌برقی شناخته شد.

BYD با اختصاص ۳۵.۳ درصد از بازار خودروهای برقی پلاگین به خود، بالاتر از تسلا (۹.۱ درصد) در رتبه‌ی اول محبوب‌ترین برندهای خودروسازی کشور چین در بین ماه‌های ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ بوده است. این رشد قابل توجه کماکان جایگاه چین را به عنوان بازار اصلی خودروهای برقی در جهان تثبیت می‌کند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید