۶ ویژگی که بازی های جاوا را در موبایل محبوب کرده بود - تکفارس 
۶ ویژگی که بازی های جاوا را در موبایل محبوب کرده بود - تکفارس 
۶ ویژگی که بازی های جاوا را در موبایل محبوب کرده بود - تکفارس 

۶ ویژگی که بازی های جاوا را در موبایل محبوب کرده بود

مهدی حلوائی
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - 11:33
چرا بازی های جاوا بسیار لذت بخش بودند؟

بازی‌های موبایل در گذشته بسیار متفاوت و ساده‌تر از آن‌چه امروز شاهد آن هستیم بودند و این سادگی در مورد گرافیک و خط داستانی آن‌ها نیز صدق می‌کرد. همچنین نبود رقابت و عدم نیاز به اتصال به اینترنت از دیگر ویژگی‌های مثبت این بازی‌ها بود. در این مقاله به معرفی ۶ ویژگی اصلی بازی‌های جاوا خواهیم پرداخت که حالا کمتر در بازی‌های جدید مشاهده می‌شود.

۱. سادگی

6 ویژگی که بازی های جاوا را محبوب کرده بود

امروزه بیشتر بازی‌های موبایل پر زرق و برق بوده و گرافیک بالا، خط داستانی قوی و دیالوگ‌های به‌یادماندنی از ویژگی‌های آن‌ها به حساب می‌آید و بودجه‌ی ساخت این بازی‌ها نیز بسیار زیاد می‌باشد. همین موضوع باعث شده تا تفاوت این بازی‌ها با بازی‌های جاوا کاملاً مشهود باشد.

بازی‌های جاوا بسیار ساده بودند و شما می‌‌توانستید آن‌ها را در طی چند ساعت به پایان برسانید. همچنین خط داستانی این بازی‌ها ساده بود و گرافیک آن‌ها نیز ۲ بعدی با سبک پیکسل آرت و پس‌زمینه‌های ثابت بود. در این بازی‌ها شما نیازی به همگام‌سازی حساب مجازی، تکمیل رویدادهای زمان‌دار، دریافت آیتم‌های محدود و یا رقابت با سایر بازیکنان نداشتید. به‌طور کلی بازی‌های موبایل در بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ بسیار ساده‌تر از حالا بود.

مطالب مرتبط:

۲. تنوع

بدون شک تنوع بازی‌های جاوا بسیار زیاد بود و شما می‌توانستید در هر سبکی از جمله ریسینگ، پازل، ماجراجویی و ژانرهای دیگر چندین بازی جذاب پیدا کنید. این تنوع زیاد باعث شده بود تا بازی‌های جاوا در بین کاربران به محبوبیت بالایی دست پیدا کند.

۳. آفلاین

6 ویژگی که بازی های جاوا را محبوب کرده بود

امروزه اجرای بازی‌های بدون اتصال به اینترنت تقریباً غیرممکن است و هرچند که برخی از بازی‌ها نیازی به اتصال به اینترنت ندارند اما در بسیاری از مواقع برای همگام‌سازی اطلاعات و یا دریافت سکه باید به اینترنت متصل شده و تبلیغاتی را مشاهده کنید. این مشکل در بازی‌های جاوا وجود نداشت و شما می‌توانستید در همه حال از این بازی‌ها لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

۴. قیمت

بسیاری از بازی‌های جاوا قیمت پایینی داشته و به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی‌ها نصب بودند. برخی از گوشی‌ها نیز نسخه‌ی دموی بازی‌ها را در خود جا داده بودند و شما پس از تجربه‌ی بازی برای چند ساعت می‌توانستید نسخه‌ی کامل آن را از پورتال‌های درون بازی خریداری کنید. البته قیمت این بازی‌ها به قدری پایین بود که ارزش خرید را داشتند.

۵. حجم

6 ویژگی که بازی های جاوا را محبوب کرده بود

از آن‌جایی که بازی‌های جاوا ساده بودند و نیازی به سخت‌افزار قوی نداشتند، حجم آن‌ها نیز بسیار کم و چیزی بین چند کیلوبایت تا چند مگابایت بود. همین موضوع باعث شده بود تا بتوان چندین بازی را روی گوشی نصب کرد. حالا با افزایش قدرت پردازشی و میزان حافظه‌ی گوشی‌های مدرن، پیدا کردن بازی‌های این چنینی تقریباً غیرممکن شده است.

۶. خریدهای درون برنامه‌ای

متاسفانه خریدهای درون‌برنامه‌ای به یکی از ارکان اصلی بازی‌های موبایل امروزی تبدیل شده اما چنین چیزی در بازی‌های جاوا وجود نداشت و شما می‌توانستید بازی‌‌ها را به صورت کامل و بدون هیچ محدودیتی بازی کنید.

زمانی که یک بازی جاوا را خریداری می‌کردید، می‌دانستید که با انجام این کار به تمام محتوای بازی دسترسی خواهید داشت و نیازی به پرداخت هزینه‌ی اضافی برای دریافت آیتم‌های بیشتر ندارید. همچنین خبری از بازی‌های P2W و رقابتی امروزی نبود و در واقع سادگی بازی‌ها یکی از نقاط قوت آن‌ها به حساب می‌آمد. البته امروزه هم بازی‌های رایگان متعددی در بازار وجود دارد اما بیشتر این بازی‌ها نتوانسته‌اند جذابیت بازی‌های جاوا را داشته باشند.

بازی‌های موبایل پیشرفت چشمگیری داشته‌اند

6 ویژگی که بازی های جاوا را محبوب کرده بود

بازی‌های موبایل راه درازی را از زمان گرافیک‌ و گیم‌پلی ساده طی کرده‌اند و حالا برخی از آن‌ها حتی از نظر کیفی با بازی‌های کنسول‌ها رقابت می‌کنند. با این وجود شکی نیست که بازی‌های جاوا جذابیت خاص خود را داشتند. این بازی‌ها شاید از نظر گرافیکی با استانداردهای امروز فاصله‌ی زیادی داشته باشند اما همین بازی‌های ساده راه را برای بازی‌های امروزی موبایل هموار کرده‌اند و به همین دلیل جایگاه ویژه‌ای در قلب گیمرها خواهند داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید