این نوجوان ١٣ ساله برای اولین بار بازی Tetris را شکست داد! - تکفارس 
این نوجوان ١٣ ساله برای اولین بار بازی Tetris را شکست داد! - تکفارس 
این نوجوان ١٣ ساله برای اولین بار بازی Tetris را شکست داد! - تکفارس 

این نوجوان ١٣ ساله برای اولین بار بازی Tetris را شکست داد!

افشین نوری
۱۴ دی ۱۴۰۲ - 16:23
تتریس

یک نوجوان ١٣ ساله اهل اوکلاهاما برای اولین بار موفق شد بازی تتریس (Tetris) را شکست دهد. بازی تتریس طوری طراحی شده تا کسی نتواند به آخرین مرحله آن برسد.

در بازی تتریس، بازیکن باید بلوک‌هایی را که از بالای صفحه به پایین می‌آیند، طوری کنار هم قرار دهد که ناپدید شوند. این بازی در سال ۱۹۸۹ روی کنسول ننیتندو معرفی شد و از آن زمان تاکنون به یکی از بازی‌های محبوب تبدیل شده است. 

در حالیکه خیلی‌ها فکر می‌کردند تمام‌کردن بازی تتریس غیرممکن است حالا یک نوجوان ١٣ ساله در کمال شگفتی توانسته برای اولین بار این بازی را شکست دهد.

ویلیس گیبسون ۱۳ ساله توانست به مرحله ۱۵۷ این بازی برسد و به اولین فردی تبدیل شود که توانسته است این بازی را به پایان برساند. 

در این بازی، سرعت پایین آمدن بلوک‌ها، در هر مرحله سریع‌تر می شود و در سطح ۲۹ به سریع‌ترین حد ممکن می‌رسد. به همین خاطر، اکثر بازیکنان در مرحله ۲۹ حذف می‌شوند و دیگر نمی‌توانند به مراحل بالاتر بروند. 

در سال ۲۰۱۱ یک کاربر توانسته بود با یک تکنیکی ابداعی، تا مرحله ۳۰ برود و به مدت هفت سال این رکورد را حفظ کند. در سال ۲۰۱۸ یک بازیکن دیگر موفق شد سطح ۳۱ را تجربه کند و همین کاربر در سال ۲۰۲۰ رکورد خود را تا سطح ۳۵ بالا برد.

هرچند تاکنون برخی افراد به کمک هوش مصنوعی توانسته‌اند این بازی را تا مراحل بالاتر طی کنند، اما حالا ویلیس رکورددار این بازی در بین انسان‌ها است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید