شبیه‌ساز PS4 اکنون از صدا و کنترلر بازی پشتیبانی می‌کند -
شبیه‌ساز PS4 اکنون از صدا و کنترلر بازی پشتیبانی می‌کند -
شبیه‌ساز PS4 اکنون از صدا و کنترلر بازی پشتیبانی می‌کند -

شبیه‌ساز PS4 اکنون از صدا و کنترلر بازی پشتیبانی می‌کند

محمدرضا نصیرزاده
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 11:16
شبیه‌ساز

RPCSX یک شبیه‌ساز است که به گیمرها اجازه می‌دهد بازی‌های PS4 را بر روی رایانه‌های شخصی‌شان اجرا کنند. این شبیه‌ساز به‌تازگی پشتیبانی از صدا و دسته‌های بازی را برای هرچه بهترشدن تجربه بازی اضافه کرده است. اضافه‌شدن این ویژگی‌ها یک پیشرفت بزرگ برای این شبیه‌ساز است و به این معنی است که گیمرها می‌توانند با استفاده از این ویژگی‌ها به شکل بهتری در دنیای بازی‌هایشان غرق شوند.

این شبیه‌ساز قبلاً توانسته بود نسخه PS4 بازی Sonic Mania را اجرا کند. با این‌حال، در آن زمان، تجربه بازی چندان پایدار نبود و تنها نکته مثبت آن اجراشدن بازی بود که از همان ابتدا نیاز به بهینه‌سازی و بهبود مستمر لازم به نظر می‌رسید. یوتیوبر «BrutalSam» چند روز پیش یک ویدئوی دمو از «Sonic Mania» منتشر کرد و تأیید کرد که شبیه‌ساز هم اکنون از صدا و کنترلر PS4 نیز پشتیبانی می‌کند.

پس از ۱۲ سال توسعه، شبیه‌ساز RPCS3 ادعا می‌کند که ۲۵۰۰ بازی از ۳۵۰۰ بازی PS3 را با موفقیت شبیه‌سازی کرده است. یکی از عوامل توسعه شبیه‌ساز RPCSX بیان کرده است این برنامه هنوز در مراحل اولیه خود است، اما هدف نهایی این پروژه شبیه‌سازی همه بازی‌های PS4 است. از طریق شبیه‌ساز RPCSX، بازیکنان رایانه شخصی می‌توانند بازی‌های محبوب PS4 را اجرا کنند، از جمله “Bloodborne”, “Dream Creation”, “Gravity Rush End Chapter”, “Infamous: Second Son”, “The Last Guardian”, “Wanda and the Colossus” remake و موارد دیگر.

نحوه اتصال یک کنترلر PS4 به شبیه‌ساز RPCSX:

برای استفاده از کنترلر PS4 با شبیه‌ساز RPCSX، باید آن را با استفاده از کابل میکرو USB یا از طریق بلوتوث به رایانه شخصی خود متصل کنید. هنگامی که کنترلر خود را متصل کردید، می‌توانید برنامه RPCSX را بر روی رایانه شخصی خود راه‌اندازی کنید و روی گزینه Configuration “پیکربندی” در پنجره RPCSX کلیک کنید. سپس از آنجا می‌توانید تنظیمات کنترلر را به‌دلخواه خود تغییر دهید.

اگر در استفاده از کنترلر PS4 خود برای اجرای بازی در رایانه شخصی ویندوزی خود مشکل دارید، می‌توانید از برنامه DS4 Windows استفاده کنید. برنامه DS4 Windows به شما این امکان را می‌دهد که بهترین تجربه بازی را در حین استفاده از DualShock 4 در رایانه شخصی بازی ویندوز خود داشته باشید.

منبع: gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید