AetherSX2 بهترین راه اجرای بازی های PS2 در اندروید - تکفارس 
AetherSX2 بهترین راه اجرای بازی های PS2 در اندروید - تکفارس 

AetherSX2 بهترین راه اجرای بازی های PS2 در اندروید

مهدی حلوائی
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - 09:30
پلی استیشن ۲

هرچند که امکان اجرای بازی‌های پلی استیشن ۲ در اندروید توسط شبیه‌سازها وجود دارد اما گفته می‌شود شرکت سازنده‌ی تنها اپلیکیشنی که این کار را به درستی انجام می‌دهد، کدهای این اپلیکیشن را از منبع دیگری به سرقت برده و همین موضوع باعث شده تا شاهد تبلیغ این اپلیکیشن در سایت‌های مختلف نباشیم. با این وجود، اپلیکیشن جدید AetherSX2 چنین مشکلی نداشته و شما می‌توانید با استفاده از آن به راحتی و به صورت رایگان بازی‌های پلی استیشن ۲ را روی گوشی خود اجرا کنید.

اپلیکیشن AetherSX2 روی گوشی وان پلاس ۹ پرو، که یکی از قدرتمندترین گوشی‌های بازار است، موفق شد تا عملکردی عالی را در اجرای بازی‌های Ratchet and Clank ،Need For Speed: Underground 2 و The Simpsons: Hit & Run به ثبت برساند. توجه داشته باشید که تمامی این آزمایش‌ها روی بیلد آلفای اپلیکیشن یادشده انجام شده و بدون شک نسخه‌ی نهایی آن عملکردی بسیار بهتر را روی گوشی‌های جدید مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و نسل ۲ خواهد داشت.

AetherSX2

در حال حاضر تنها دو شبیه‌ساز جایگزین برای اجرای بازی‌های پلی استیشن ۲ در اندروید وجود دارد. اولین اپلیکیشن !Play نام دارد که به بایوس نیازی ندارد و دیگری نیز اپلیکیشنی است که بدون اجازه‌ی توسعه‌دهندگان از کد منبع شبیه‌ساز PCSX2 استفاده کرده و در ابتدای مقاله به آن اشاره شده بود. هرچند که AetherSX2 نیز از کد منبع PCSX2 بهره می‌برد اما این کار با موافقت توسعه‌دهندگان آن انجام شده است.

برای اجرای اپلیکیشن AetherSX2، شما به یک گوشی ۶۴ بیتی با تراشه‌ی قدرتمند (توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ را پیشنهاد داده‌ است) نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید برای اجرای بازی‌ها از بین رابط‌های وولکان (Vulkan) و OpenGL یکی را انتخاب کرده و در صورت تمایل، هنگام اجرای بازی‌ها بین آن‌ها سوییچ کنند.

اپلیکیشن AetherSX2 ویژگی‌های عالی متعددی داشته که از بین آن‌ها می‌توان به افزایش بومی وضوح، ذخیره‌ی بازی‌ها در هر لحظه و چندین رابط کنترل مختلف اشاره کرد. Tahlreth، توسعه‌دهنده‌ی AetherSX2، در ردیت اعلام کرده که کاربران می‌توانند با ارسال یک درخواست به بخش LGPL کد منبع این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند اما بخش جاوای آن در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت تا افراد نتوانند از آن برای ساخت اپلیکیشن‌های مشابه که مملو از تبلیغات است، استفاده کنند.

در حال حاضر AetherSX2 از هیچ گونه تبلیغات پشتیبانی نکرده و حتی امکان اتصال به اینترنت را ندارد. بد نیست بدانید که توسعه‌دهندگان می‌توانند در صورت نیاز به بخشی از کد منبع اپلیکیشن‌هایی که لایسنس LGPL را دریافت کرده‌اند، دسترسی داشته باشند و بخش دیگر پروژه‌ی خود را با استفاده از کدهای تحت لایسنس دیگر طراحی کنند اما کد منبع اپلیکیشن‌های GPL تماماً تحت همین لایسنس بوده و امکان اضافه‌کردن کدهای تحت لایسنس دیگر به آن‌ها وجود ندارد.

در صورتی که با AetherSX2 کار کرده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که خبری از کلیدهای جهتی (D-Pad) و آنالوگ سمت راست در رابط کاربری آن نیست اما شما می‌توانید در هر زمان از بخش منوی اپلیکیشن، این کلیدها را به آن اضافه کنید. علت عدم نمایش پیش‌فرض کلیدهای یادشده، کاهش شلوغی تصویر و همچنین نبود نیاز به آن‌ها در بسیاری از بازی‌هاست.

تنظیم AetherSX2 برای ارائه بهترین عملکرد

اپلیکیشن AetherSX2 در بخش تنظیمات، گزینه‌های زیادی را در دسترس قرار می‌دهد و شما می‌توانید از این بخش با ایجاد تغییراتی کوچک، عملکرد کلی آن را ارتقا دهید. در ابتدا شما باید با توجه به گوشی خود، یکی از رابط‌های گرافیکی وولکان یا OpenGL را انتخاب کنید.

در حال حاضر وولکان توسط شرکت‌هایی مانند انویدیا و گوگل پشتیبانی شده و توسعه‌دهندگان از آن برای ساخت بازی‌های مولتی پلتفرم استفاده می‌کنند. این رابط همچنین فشار کمتری را به پردازنده‌ی گوشی وارد کرده و از این رو موجب عملکرد بهتر آن می‌شود. Tahlreth نیز اعلام کرده که OpenGL تنها در چند بازی عملکرد سریع‌تری را نسبت به وولکان ارائه می‌دهد.

در مرحله‌ی بعدی شما باید گزینه‌ی آندرکلاک را روی ۷۵ درصد قرار دهید و سپس گزینه‌ی skip presenting duplicate frames، که جدیدترین ویژگی AetherSX2 است، را فعال کنید. این ویژگی باعث شناسایی و حذف فریم‌های تکراری می‌شود و ترکیب آن با ویژگی قبلی باعث می‌شود تا حتی بازی‌هایی مثل Need for Speed: Underground 2 نیز بدون هیچ مشکلی اجرا شوند.

بازی های آزمایش‌ شده

Ratchet & Clank

Ratchet & Clank یکی از بازی‌های محبوب پلی استیشن ۲ بوده که AetherSX2 با تنظیمات پیش‌فرض در اجرای آن به مشکل برخورد می‌کند اما شما می‌توانید با ایجاد تغییرات یادشده، عملکرد آن را بهبود ببخشید. توجه داشته باشید که این بازی در گوشی وان پلاس ۹ پرو و بدون ایجاد تغییرات در تنظیمات AetherSX2 آزمایش شده است.

Need for Speed: Underground 2

Need for Speed: Underground 2 یکی از بازی‌هاییست که در حالت عادی به درستی اجرا نمی‌شود اما شما می‌توانید با انجام نکات بالا، عملکرد آن را از ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد ارتقا دهید. عملکرد این بازی‌ حتی در PCSX2 نیز با مشکلاتی مواجه بوده و اجرای آن در AetherSX2، قدرت بالای این اپلیکیشن را نشان می‌دهد.

The Simpsons: Hit & Run

بدون شک اپلیکیشن AetherSX2 بازی The Simpsons: Hit & Run را بهتر از سایر شبیه‌سازهای موجود در سیستم‌عامل اندروید، مانند Dolphin Emulator، اجرا می‌کند. این بازی در هر دو گوشی وان پلاس ۹ پرو و گوگل پیکسل ۶ پرو بدون هیچ‌گونه لگ اجرا شد.

AetherSX2 را از کجا دانلود کنیم؟

شبیه‌ساز AetherSX2 به صورت کاملاً رایگان در فروشگاه گوگل پلی استور قابل دانلود است اما شما می‌توانید آن را به صورت مستقیم از توسعه‌دهنده‌ی آن نیز دریافت کنید. با در نظر گرفتن شبیه‌سازهای قبلی پلی استیشن ۲ در اندروید، به‌نظر می‌رسد که AetherSX2 در حال حاضر بهترین اپلیکیشن موجود برای انجام این کار بوده و انتظار می‌رود که در آینده شاهد پیشرفت بیشتر آن نیز باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • Rezaborna08@gmail.com گفت:

    سلام
    بازی Manhunt1نصب کردم ولی بازی حالت آهسته داره هرکاری میکنم سرعت بازی بیشتر ۵۰درصد نمیشه حتی رزلوشن روی ۵ گذاشتم نشد مدل گوشم هم بالا ولی نمیشه میشه لطفا راهنمایی کنید.