قیمت و مشخصات کنسول دستی GPD Win 4 2023 فاش شد - تکفارس 
قیمت و مشخصات کنسول دستی GPD Win 4 2023 فاش شد - تکفارس 
قیمت و مشخصات کنسول دستی GPD Win 4 2023 فاش شد - تکفارس 

قیمت و مشخصات کنسول دستی GPD Win 4 2023 فاش شد

افشین نوری
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - 11:56
کنسول دستی GPD Win 4

کنسول‌های بازی دستی به لطف پردازنده‌های های قدرتمند سری رایزن ۷۰۰۰ شرکت AMD در حال رونق گرفتن هستند. قبلا برندهایی مثل One-netbook و Aya Neo کنسول‌های جدیدی را با این پردازنده‌ها عرضه کرده‌اند و حالا GPD هم قصد دارد کنسول Win 4 خود را با این تراشه‌ها به‌روزرسانی کند.

این شرکت قبل از آغاز کمپین IndieGoGo، قیمت نسل جدید کنسول‌های دستی خود را اعلام کرده است. این دستگاه در دو نسخه مختلف ارائه خواهد شد. نسخه اول مجهز به پردازنده Ryzen 5 7640U خواهد بود، اما نسخه قدرتمندتر از پردازنده Ryzen 7 7840U بهره خواهد برد. هر دوی این تراشه‌ها دارای هسته‌های Zen 4 و گرافیک iGPU بر پایه معماری RDNA 3 هستند.

کنسول دستی GPD Win 4

کنسول جدید Win 4 دارای یک نمایشگر ۶ اینچی FHD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و تراکم پیکسلی ۳۶۸PPI خواهد بود. این کنسول یک صفحه کلید کشویی Qwerty با کلیدهای نور پس زمینه دارد. این کنسول همچنین دارای دو اسپیکر AAC، سیستم عامل ویندوز ۱۱، شیار کارت microSD و قابلیت پشتیبانی از سیم کارت ۴G LTE است. این کنسول از وای‌فای ۶، درگاه USB4 و پورت PCIe Gen4 پشتیبانی می‌کند. به گفته GPD، کنسول Win 4 از ۱۷ جولای ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

ما اخیرا شاهد رونمایی از کنسول گیمینگ دستی ایسوس ROG Ally با سیستم عامل ویندوز ۱۱ بودیم که به عنوان رقیب استیم دک رونمایی شد. این دستگاه مجهز به پردازنده‌های سری رایزن ای ام دی بود و طبق ادعای ایسوس سریع‌ترین مدل در نوع خودش است.

در حالیکه کنسول دستی استیم دک شرکت Valve موفقیت خوبی در ارائه بازی‌های کامپیوتری روی کنسول‌های دستی به دست آورده است، رقبای زیادی برای آن در بازار وجود دارد که از آن جمله می‌توان به Ayaneo 2 و سایر مدل‌های ساخت شرکت‌های GPD و OneXPlayer اشاره کرد. البته این مدل‌ها به جای طراحی سفارشی متکی به تراشه AMD 6800U بوده و به‌طور کلی فاقد قدرت و کارایی کافی برای اجرای اغلب بازی‌ها هستند.

کنسول جدید ایسوس از یک نمایشگر ۷ اینچی ۱۶:۹ با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و روشنایی ۵۰۰ نیت بهره می‌برد و نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز است. این در حالیست که استیم دک مجهز به یک نمایشگر ۷ اینچی ۱۶:۱۰ با وضوح ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، روشنایی ۴۰۰ نیت و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است. در ضمن تراشه بکار رفته در داخل ROG Ally از معماری Zen 4 ای ام دی و گرافیک قدرتمند RDNA 3 بهره می‌برد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید