کمپانی وایس مدیا اعلام ورشکستگی کرد - تکفارس 
کمپانی وایس مدیا اعلام ورشکستگی کرد - تکفارس 

کمپانی وایس مدیا اعلام ورشکستگی کرد

مهدی حلوائی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 22:52
هم‌بنیان‌گذار وایس مدیا

کمپانی وایس مدیا (Vice Media)، که حدود ۳۰ سال پیش توسط شین اسمیت (Shane Smith) بنیان‌گذاری شده بود، روز دوشنبه در دادگاه ناحیه‌ای نیویورک ورشسکتگی فصل ۱۱ خود را ثبت و دارایی‌ها و بدهی‌های خود را به ارزش ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار فهرست کرد. وایس مدیا اعلام کرده که انتظار دارد دادگاه نیویورک بین دو تا سه ماه دیگر حکم نهایی ورشکستگی این شرکت را اعلام کند.

بر اساس قراردادی جدید، طلبکاران وایس توافق کرده‌اند که دارایی‌ها و بدهی‌های این شرکت را به مبلغ ۲۲۵ میلیون دلار خریداری کرده و مبلغ ۲۰ میلیون دلار را برای ادامه‌ی فعالیت شرکت به آن تزریق کنند. همچنین سخنگوی وایس اعلام کرده که بخش وایس تی وی (Vice TV) و فعالیت‌های جهانی این شرکت جزو فهرست ارائه‌شده به دادگاه نخواهد بود. ورشکستگی وایس یکی دیگر از فصل‌های عملکرد ضعیف مدیریت این شرکت را رقم زده است. هرچند که محتوای تولیدشده توسط این کمپانی معمولاً با استقبال منتقدین و بینندگان مواجه شده اما تلاش آن برای رشد سریع، مانع از سوددهی آن شده است.

وایس در ماه آپریل ۱۰۰ نفر از مجموع ۱۵۰۰ نفر نیروهای خود را از کار برکنار کرد و نانسی دوبوک (Nancy Dubuc)، مدیر عامل این شرکت، در ماه فوریه از آن جدا شد. در میان طلبکاران اصلی این شرکت نام کمپانی TPG، که مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار را در سال ۲۰۱۷ در آن سرمایه‌گذاری کرد، به چشم می‌خورد. یکی از افرادی که در شرکت وایس به سود هنگفتی دست پیدا کرده، شین اسمیت است که مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را در این شرکت به دست آورده است. گفته می‌شود که فرآیند ورشکستگی وایس مدیا حدود ۴۵ روز به‌طول خواهد انجامید.

منبع: Insider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید