بررسی ایسوس راگ فون ۷ آلتیمیت - تکفارس 
بررسی ایسوس راگ فون ۷ آلتیمیت - تکفارس 

بررسی ایسوس راگ فون ۷ آلتیمیت

مهدی حلوائی
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - 13:31
بررسی راگ فون ۷

گوشی‌های گیمینگ راگ فون ۷ و راگ فون ۷ آلتیمیت ایسوس از نظر طراحی تفاوت چندانی با سری راگ فون ۶ ندارند و تنها سخت‌افزار آن‌ها کمی قدرتمندتر است. این تفاوت اندک بین سری راگ فون ۷ و سری راگ فون ۶ باعث شده تا پرچمداران جدید ایسوس ارزش خرید چندان زیادی نداشته باشند.

طراحی

ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت

راگ فون ۷ آلتیمیت از نظر ظاهری به قدری به راگ فون ۶ پرو شباهت دارد که ممکن است کاربران آن‌ها را با یکدیگر اشتباه بگیرند. البته تفاوت‌هایی جزئی در پنل پشتی این گوشی وجود دارد که آن را از پرچمدار قبلی ایسوس متمایز می‌کند. راگ فون ۷ آلتیمیت از یک نمایشگر اولد پلاستیکی (POLED) در پنل پشتی بهره برده که مواردی مانند اعلان‌ها، میزان شارژ و یا نام بازی‌های در حال اجرا را به نمایش می‌گذارد. ایسوس روی این پنل از محافظ گوریلا گلس ۳ استفاده کرده است.

در طرف دیگر، نمایشگر اصلی این گوشی به محافظ گوریلا گلس ویکتوس مجهز شده و با دریافت تاییدیه‌ی IP54 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم‌تر از راگ فون ۶ است. راگ فون ۷ آلتیمیت همچنین از سیستم خنک‌سازی AeroActive Portal بهره برده که هنگام استفاده از فن خنک‌کننده‌ی AeroActive Cooler (که به صورت جداگانه فروخته می‌شود)، هیت سینک تراشه‌ی گوشی را در معرض مستقیم هوا قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط:

ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت

یکی از ویژگی‌های عجیب راگ فون ۷ آلتیمیت، وجود یک درگاه USB-C در سمت چپ آن است که علاوه بر اتصال فن خنک‌کننده و سایر وسایل جانبی، امکان شارژ گوشی را نیز فراهم می‌کند. این درگاه از درگاه USB-C قسمت پایین گوشی سریع‌تر بوده و خروجی DisplayPort 1.4 را ارائه می‌دهد. در سمت راست گوشی نیز دو کلید لمسی وجود دارد که عملکرد آن‌ها قابل شخصی‌سازی است.

ایسوس در راگ فون ۷ آلتیمیت از نمایشگر امولد ۶.۷۸ اینچی با وضوح ۲۴۴۸ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز استفاده کرده که حاشیه اطراف آن نیز نسبتاً زیاد است اما خوشبختانه حفره‌ی دوربین سلفی این گوشی در حاشیه‌ی بالای نمایشگر قرار گرفته و هیچ بخشی از خود نمایشگر را اشغال نمی‌کند. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و دو اسپیکر قدرتمند آن اشاره کرد.

سیستم عامل

ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت

هرچند که بسیاری از گوشی‌های گیمینگ به همراه چندین اپلیکیشن‌ مربوطه‌ به بازار عرضه می‌شوند اما خوشبختانه راگ فون ۷ آلتیمیت فاقد این بیخودافزارها بوده و تنها اپلیکیشن اختصاصی Armoury Crate به طور پیش‌فرض روی آن نصب شده که برای بهبود عملکرد گوشی هنگام اجرای بازی‌ها ضروری است. این گوشی از سیستم‌عامل اندروید ۱۳ استفاده می‌کند اما ایسوس وعده داده که دو به‌روزرسانی سیستم‌عامل دیگر را نیز برای آن عرضه و تا ۴ سال از آن پشتیبانی امنیتی کند.

عملکرد

ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت

راگ فون ۷ آلتیمیت به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز شده که در حال حاضر بهترین تراشه برای گوشی‌های اندرویدی است. این دستگاه همچنین از ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی UFS 4.0 بهره برده و در اجرای وظایف عادی با هیچ مشکلی روبه‌رو نمی‌شود. در واقع تراشه‌ی قدرتمند و سیستم خنک‌سازی عالی این گوشی باعث شده تا بازی‌هایی مانند Genshin Impact و Apex Legends در آن با حداکثر تنظیمات گرافیکی و نرخ ۶۰ فریم به راحتی اجرا شوند.

دمای گوشی هنگام اجرای بازی Genshin Impact با تنظیمات گرافیکی یادشده و با استفاده از فن خنک‌‌کننده حدود ۳۳ درجه است اما بدون فن، این عدد به ۳۵ درجه می‌رسد. خوشبختانه ایسوس مشکلات اتصالات شبکه‌ی راگ فون ۶ پرو را در این گوشی برطرف و پشتیبانی از وای فای ۷ را نیز به آن اضافه کرده است. این گوشی از دو باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که سرعت شارژ آن‌ها به ۶۵ وات می‌رسد.

مطالب مرتبط:

دوربین

ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت

ترکیب دوربین‌های راگ فون ۷ آلتیمیت شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی، ماکروی ۸ مگاپیکسلی و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی می‌شود. عملکرد دوربین اصلی این گوشی قابل قبول بوده اما در مقایسه با گوشی‌هایی مانند پیکسل ۷ گوگل کاملاً ضعیف‌تر است. این موضوع در خصوص دوربین فوق عریض و ماکروی پرچمدار جدید ایسوس نیز صدق می‌کند.

با این وجود، دوربین سلفی راگ فون ۷ آلتیمیت همانند راگ فون ۶ پرو عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشته و تصاویر ثبت‌شده توسط آن شفاف و طبیعی به‌نظر می‌رسند. به‌طور کلی راگ فون ۷ آلتیمیت بار دیگر ثابت کرده که گوشی‌های گیمینگ در بخش دوربین حرف خاصی برای گفتن ندارند.

جمع بندی

ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت

هرچند که ایسوس راگ فون ۷ آلتیمیت عملکرد گیمینگ فوق‌العاده‌ای دارد اما گوشی‌هایی مانند گلکسی S23 اولترا نیز همین عملکرد را ارائه می‌دهند و از نظر قیمت تفاوت خاصی با این گوشی ندارند. این موضوع با توجه به دوربین‌های بهتر گوشی‌ها جدید غیر گیمینگ باعث شده تا راگ فون ۷ آلتیمیت ارزش خرید چندانی نداشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • حامد ذکی گفت:

    همه چیز که کاتالوگ کاغذی نیست مهندسی سامسونگ کجا و مهندسی و کیفیت سخت افزار ایسوس کجا

  • پویا گفت:

    سلام
    نگاه کن من خودم طرفدار این گوشیم ولی این گوشی خیلی گرونه(۷۰ میلیون تومان) با این قیمت شما میتونید گوشی های دیگه ای بگیرید همین cpu و حتی دوربین با کیفیت تر و صفحه نمایش خیلی بهتر باشه این گوشی بخاطر اینکه تعداد کمی فقط از اون وارد ایران میشه و قیمتش به همین دلیل خیلی بالاست ارزش خرید نداره شما هم اگه میخوای این مدل رو بخری به شما rog phone 5 s pro رو پیشنهاد میدم که فقط یه نسل cpu ازش ضعیف تره ولی دوربین بهتری داره و ram این مدل ۲ گیگ بیشتر از rog phone 7 ultimate هست و همینطور قیمت کمتری داره و راحت تر پیدا میشه