شایعه: کوالکام از هسته های اختصاصی Oryon در اسنپدراگون ۸ نسل ۴ استفاده خواهد کرد - تکفارس 
شایعه: کوالکام از هسته های اختصاصی Oryon در اسنپدراگون ۸ نسل ۴ استفاده خواهد کرد - تکفارس 

شایعه: کوالکام از هسته های اختصاصی Oryon در اسنپدراگون ۸ نسل ۴ استفاده خواهد کرد

افشین نوری
۸ فروردین ۱۴۰۲ - 12:03
کوالکام

کوالکام قرار است امسال تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را با فناوری ۴ نانومتری TSMC معرفی کند و ظاهرا این تراشه از معماری ۱-۴-۳ شامل یک هسته اصلی X-4 با سرعت کلاک ۳.۷ گیگاهرتز ، چهار هسته عملکردی و سه هسته کم‌مصرف استفاده خواهد کرد. این تراشه احتمالا در سری گلکسی S24 سامسونگ بکار گرفته خواهد شد.

حالا اطلاعاتی درباره اسنپدراگون ۸ نسل ۴ فاش شده است که نشان می‌دهد این تراشه با نسل دوم فناوری ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد که بهره‌وری بالایی نسبت به نسل اول خواهد داشت. این تراشه همچنین به جای هسته‌های ARM از هسته‌های Oryon کوالکام استفاده خواهد کرد که منجر به بهبود ۴۰ درصدی عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نسبت به نسل ۳ خواهد شد.

کوالکام در سال ۲۰۲۱ شرکت Nuvia را که هسته‌های Oryon را توسعه می‌داد به قیمت ۱.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. حالا نتایج بنچمارک نمونه اولیه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در گیک بنچ ۹۱۰۰ (چندهسته‌ای) شده است که ۴۰ درصد بیشتر از امتیاز چندهسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و تراشه M2 اپل در همان بنچمارک است. 

اخیرا نیز نتایج گیک بنچ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ منتشر شده بود که دید خوبی از عملکرد آن در اختیار ما قرار می‌داد. طبق این اطلاعات، امتیاز تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به‌ترتیب ۱۸۰۰ و ۶۵۰۰ خواهد بود. این در حالیست که امتیاز تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به‌ترتیب ۱۵۰۰ و ۵۲۴۰ شده است. به ابن ترتیب، نسل ۳ در دو بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب ۲۰ و ۲۴ درصد سریع‌تر از نسل ۲ خواهد بود.  ‌

گفته می‌شود اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در سری گلکسی S25 استفاده خواهد شد و از معماری هشت هسته‌ای شامل دو هسته عملکردی Nuvia Phoenix و شش هسته کم‌مصرف Nuvia Phoenix بهره خواهد برد.


مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید