تراشه مغزی نورالینک مجوز FDA را دریافت نکرد - تکفارس 
تراشه مغزی نورالینک مجوز FDA را دریافت نکرد - تکفارس 
تراشه مغزی نورالینک مجوز FDA را دریافت نکرد - تکفارس 

تراشه مغزی نورالینک مجوز FDA را دریافت نکرد

افشین نوری
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - 09:42
تراشه مغزی نورالینک مجوز FDA را دریافت نکرد - تکفارس 

در حالیکه شرکت نورالینک خود را برای آزمایش انسانی سنسور مغزی کامپیوتری‌اش آماده می‌کرد، حالا خبر رسیده است که این شرکت نتوانسته مجوز  FDA را دریافت کند. درباره فناوری نورالینک باید بگوییم که این فناوری شامل یک تراشه بسیار ریز می‌شود که با قرار دادن آن در مغز انسان می‌توان توانایی‌های مغز او را افزایش داد‌. 

طبق یک گزارش جدید، سازمان FDA بابت تست سنسورهای مذکور روی انسان‌ها ابراز نگرانی کرده است و سوالاتی درباره نحوه استفاده از این سنسورها در داخل مغز انسان دارد. 

شرکت نورالینک تاکنون آزمایش‌های حیوانی سنسور مذکور را با موفقیت پشت سر گذاشته است و منتظر مجوز FDA برای تست‌های انسانی ان بود. اما حالا به نظرمی‌رسد که این شرکت نخواهد توانست پروژه خود را پیش ببرد. 

نورالینک چند ماه پیش تست این تراشه را روی میمون‌ها انجام که نتایج خوبی در پی نداشت و از ۲۳ میمون تست شده ۱۵ میمون جان خود را از دست دادند‌. از طرفی، یکی از بنیانگذاران نورالینک به نام Max Hodak اخیرا این شرکت را ترک کرده و به نظر می‌رسد که این شرکت در وضعیت خوبی قرار ندارد. 

به نظر FDA این کار ریسک‌های زیادی دارد و باید همه جوانب آن سنجیده شود. در هر حال باید ببینیم نورالینک برای برطرف کردن نگرانی‌های این سازمان چه اقداماتی انجام خواهد داد. البته تست این تراشه روی انسان با چالش‌هایی مواجه هست و هنوز مشخص نیست که چه کسی حاضر به این کار خواهد شد. ماسک اخیرا گفته بود که حاضر است این آزمایش پرریسک روی خود و یا یکی از اعضای خانواده‌اش انجام شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید