رئیس شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک، این شرکت را ترک کرد - تکفارس 
رئیس شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک، این شرکت را ترک کرد - تکفارس 

رئیس شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک، این شرکت را ترک کرد

حامد شهرزاد
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 23:38
Neuralink

رئیس نورالینک یعنی ماکس هوداک روز شنبه در توییتر خود اعلام کرد که او این شرکت را ترک کرده است. نورالینک مانند تسلا و اسپیس ایکس، متعلق به ایلان ماسک است. هوداک در مورد علت ترک این شرکت توضیح بیشتری نداد و همچنین در مورد برنامه‌های آینده خود توضیحاتی نداد.

او در توییتر خود نوشت:

از چند هفته پیش، من دیگر در نورالینک کار نمی‌کنم. من در آنجا چیز‌های زیادی آموختم، و هنوز هم به عنوان یک مشوق بزرگ برای این شرکت هستم! پیش به سوی آینده و فناوری‌های جدید.

نورالینک بر توسعه روابط مغز و رایانه تمرکز دارد. ماه گذشته، این شرکت ویدیویی را در یوتیوب منتشر کرد. این ویدیو می‌مونی را نشان می‌دهد که قطعه مخصوص شرکت نورالینک در مغز آن کاشته شده است و فقط از طریق مغز خود برای حرکت مکان نما بر روی صفحه کامپیوتر استفاده می‌کند.

مطالب مرتبط:

ایلان ماسک و هوداک در سال ۲۰۱۶ با چندین نفر دیگر نورالینک را تاسیس کردند و ماسک میلیون‌ها دلار در این کار مشترک سرمایه‌گذاری کرد. استات نیوز سال گذشته گزارش داد که برخی از کارمندان سابق نورالینک، این شرکت را آشفته توصیف کرده و اشاره کردند که دانشمندان آن همیشه وقت کافی برای تکمیل پروژه‌های مختلف را ندارند.

برخی از دانشمندان نسبت به صحت فناوری‌های نورالینک مردد هستند

گرچه نورالینک هنوز ماشین‌هایی که مستقیما با مغز انسان کار می‌کنند را اختراع نکرده است، اما فناوری آن شامل سیم‌های نازک و انعطاف پذیر و الکترود‌های بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌ها است که ممکن است داده‌های بیشتری ارائه دهد. ماسک گفت که می‌توان روزی از فناوری نورالینک استفاده کرد تا بیماران پاراپلژیک بتوانند دوباره راه بروند و انسان را قادر سازد تا از هوش مصنوعی در مغز خود استفاده کند و در نتیجه، مغز انسان با هوش مصنوعی ترکیب می‌شود.

با این حال، برخی از جوامع علمی و پزشکی از نورالینک انتقاد کردند و نسبت به ادعا‌های علمی آن تردید داشتند. پس از نشان دادن یک خوک که دستگاه نورالینک در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ در مغز آن کاشته شد، نهاد بررسی نکنولوژی‌ ام آی تی این شرکت را «تئاتر علوم اعصاب» نامید و اظهار داشت که بیشتر ادعا‌های پزشکی این شرکت هنوز جای تردید دارد.

همانطور که نیکول وتسمن از پایگاه خبری د ورج در سال گذشته نوشت، اصلاح مغز یک مشکل مهندسی نیست. وی افزود که دانشمندان باید درباره چگونگی کار مغز بیشتر بدانند تا افرادی مانند ماسک بتوانند تکنولوژی‌های جدید را با مغز پیوند بزنند. وایتزمن نوشت:

مغز هنوز مرموز است و دلایل عصبی برای ایجاد علائمی مانند اضطراب و اعتیاد مشخص نیست.

هوداک هنوز با هیچ پایگاه خبری در مورد علت جدایی از نورالینک مصاحبه نکرده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.